hoog verbruik

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.304
42
Breda
UPDATE 30-6: de carbs zijn vervangen door anderen exemplaren en daarmee zijn de problemen ook opgelost *O*
Catje loopt nu weer rond de 1 op 20, maar wat nou het probleem was.. geen idee -O-



mijn lieve trouwe thundercatje die mij nooit in de steek laat O-) heeft de vervelende eigenschap dat ze nog wel een slokje lust. Als ik het zo eens bijhoud kom ik op een verbruik van rond de 1:15, terwijl mijn collega-thundercatrijders ruim boven de 1:20 zitten :?

Ter illustratie: we zijn een paar weken terug naar zuid-frankrijk geweest waarbij er nog een andere cat meereed. Tot aan luxemburg was 291km en die benzinepomp heb ik op de laatste druppels gehaald. Bij het tanken ging er 18,3 liter in de tank, terwijl de andere catter er maar 14 liter inkreeg na die 291 km (en ja, we hadden tegelijk getankt toen we wegreden :P ). Een verschil van ruim 4 liter!

Iemand die enig idee heeft waar ik dat hoge verbruik zou moeten zoeken en wat er aan te doen valt? Het is geen standaard catje, ik heb een Bos uitlaat, een K&N luchtfilter en een Factory-kit. Maar volgens mij moet dat niet zoveel uitmaken?

Wie weet hoe ik mijn verbruik wat kan terugdringen? (Minder rijden is geen optie :P )



Zie mijn update:
schopje *D


Ik heb laatst de cat op de bank gehad bij Paul Ritzen en hij blijkt dus rijkelijk te rijk te lopen. How come? De sproeiers zijn een beetje uitgesleten door het gebruik. Volkomen normaal na dik 45.000 km :P Het vervangen van de sproeiers is echter een prijzig geintje aangezien er dan én nieuwe sproeiers in moeten én de cat moet terug op de bank om af te stellen. Zou het mogelijk zijn om de hele carburateurs eraf te halen en er een andere set carburateurs (met originele naalden en sproeiers) erop te zetten? (En uiteraard ff synchroniseren).



ik heb hier nog een set originele carburateurs liggen van een cat, vandaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Oei da's een stevig verbruik voor een Cat. Een slechte synchronisatie kan hiervan niet de oorzaak zijn en bij versleten naalden moet je dat toch merken lijkt me. Zeker een ThunderCat is nogal erg gevoelig voor een iets verkeerde afstelling. Ik zou hem eens z'n originele pijpje geven want misschien heb je wat tegendruk nodig?.
 
mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een doordeweekse dag aangezien ik doordeweeks altijd redelijk veel vrij ben maar alle weekends zitten altijd vol :P
De komende 4 zaterdagen zit ik sowieso al vol '(
Ik wil eigenlijk proberen om komende week al even langs te gaan om te kijken daar.ik knal wel een mailtje jouw kant op :P
Jij kan zeker ook alleen maar in de weekends?
s'avonds doordeweeks kan ook 8-)
doordeweeks overdag ;( zal helaas niet gaan

@zot: ben ook bang voor vreemde kerels :+

owh: mijn gemiddeld verbruik:

1:17,5 *D

max 1:12 (circuit)
min 1:22 (heeeeeeeeeeeeeeel suf toertochie)
 
Zal inderdaad waarschijnlijk wel aan de afstelling liggen, maar nog een mogelijkheid is dat de chokekabel licht blijft hangen. Dat had ik op mijn brommert. Die reed daardoor 1 op 12. Nu rijdt die 1 op 17 a 18 (met K&N en dynojet) en dat is heel goed voor een Varadero.


Je kunt ook gewoon VTR gaan rijden, heb je standaard hoog verbruik.....

Probleem opgelost :P
Als je het verbruik een probleem vindt, kan je een dynojetkit inlaten bouwen en dat scheelt echt heel veel in verbruik.Een Varadero heeft namelijk hetzelfde blok als een VTR. Wel iets anders getuned uiteraard.

[me]VaraVriend heeft een hekel aan tanken en nu een actieradius van 400 KM[/me]
 
s'avonds doordeweeks kan ook 8-)
doordeweeks overdag ;( zal helaas niet gaan

@zot: ben ook bang voor vreemde kerels :+

owh: mijn gemiddeld verbruik:

1:17,5 *D

max 1:12 (circuit)
min 1:22 (heeeeeeeeeeeeeeel suf toertochie)


tijdens die texelrit ben ik niet verder gekomen dan 1:17/1:18 ofzo. En dat was toch redelijk rustig O-)
 
ik heb ff de chokekabel ietsiepietsie losser gezet (zit nu een millimetertje speling in dat chokehendeltje). Ik laat na het weekend wel weten of dat (een beetje) heeft geholpen.

Bij mij was het zo dat de kabel verderop gesplitst was en dicht bij de carbs bleef hangen. Dus met het bijstellen van de kabel aan het stuur kwam ik er niet.

Maar als dit zo is en je laat hem doormeten op een bank zal vanzelf wel blijken, dat ie veel te rijk staat afgesteld.
 
Bij mij was het zo dat de kabel verderop gesplitst was en dicht bij de carbs bleef hangen. Dus met het bijstellen van de kabel aan het stuur kwam ik er niet.

Maar als dit zo is en je laat hem doormeten op een bank zal vanzelf wel blijken, dat ie veel te rijk staat afgesteld.

kabel bij het stuur afstellen werkte idd niet, ze zuipt nog steeds evenveel. Es ff kijken wanneer ik tijd heb voor een testbankje.
 
ik ga morgenmiddag met een maatje van me (ook Tcat rijder) even een run doen om te kijken of mijn Catje een beetje leuke vermogenscurve heeft ... zal wel even scan van de runs posten hier zodra ik terug ben :P
 
begint op een mini-meeting voor Catten te lijken ... straks moet ik nog twee pak koeken meenemen ... :P

hoor ik iemand daar over een extra korting praten O-)

euhm, kweenie of ik nog wel kom als je travestiet neigingen hebt :X



:+
 
begint op een mini-meeting voor Catten te lijken ... straks moet ik nog twee pak koeken meenemen ... :P
kan geen kwaad hoor. Dat gaat wel op :9
hoor ik iemand daar over een extra korting praten O-)
Ja hoor, jij krijgt gratis 4 koppen koffie
euhm, kweenie of ik nog wel kom als je travestiet neigingen hebt :X



:+

En jij komt met Viccie samen :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan