Iedereen onderuit?

Iedere motorrijder gaat een keer onderuit

  • mee eens

    Stemmen: 835 73,6%
  • niet mee eens

    Stemmen: 300 26,4%

  • Totaal aantal stemmers
    1.135
eind vorig seizoen een knullige schuiver gemaakt met 20 km/h.

heb dat ding zeker 4 maanden niet meer aangeraakt (ook vanwege andere omstandigheden).

ergens december weer begonnen en ik heb minder angst dan eerst maar let ook net weer iets beter op... :X

hoop dat het de eerste en laatste keer voor me was.


klop-klop-klop
 
hangt er van af wat je motorrijder noemt. iemand die 500km per jaar rijdt, als een oma, wanneer de omstandigheden optimaal zijn kan idd nooit vallen. een echte motorrijder die dus dag en nacht op de motor zit en 50000km per jaar rijdt, zomer of winter, rustig maar ook sportief, valt een keer. hoeft niet helemaal zijn schuld te zijn, ik snap niet dat mensen hier tegen zijn.

je kunt rustig naar huis rijden 's avonds en je ziet een diesel vlek even niet liggen en boem, daar lig je dan. gebrek aan ervaring? denk het niet...

kortom, ja, elke motorrijder valt een keer :)
 
Precies, ik rijd ook ongeveer 15k per jaar en soms sportief en soms relax, hoe dan ook, ik ga nooit verder dan mijn grenzen.

Tuurlijk kan je er niets aan doen als je aangereden word, ben zelf ook een paar bijna van mn fiets gereden( laatst nog door een oudje die mij geen voorrang verleende op een rotonde, die dacht dat rechts altijd voorrang had) :?

Toch nog altijd op tijd kunnen reageren en een hoop geluk speelt uiteraard een grote rol.
 
Mijn maatje is gisteren onderuit gegaan (voor de 3e keer). Maakte een wheelie en klapte achterover.

Dom dom dom.... Maar goed.... Je komt er niet onderuit denk ik dan. Als je beter wilt worden moet je, je grenzen verleggen en soms ga je er dan iets over.

Ik zelf ben nooit echt onderuit gegaan, wel omgevallen terwijl ik op de motor zat. Ik heb 2 collega's die al 20+ jaar motor rijden en ik weet van 1 in ieder geval dat hij nog nooit onderuit is gegaan.

Van mezelf weet ik dat is vast wel een keer onderuit ga. Het is alleen afwachten wanneer. Hopelijk nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet. :)
 
Ik heb mijn eerste motor nu 4 weken in bezit en heb er ondertussen al 2000km opzitten en gelukkig gaat alles nog goed. Ik rij natuurlijk nog lang niet op de grens en zoek het ook nog niet op. Toch zijn er bijna elke dag weer close calls, ver vooruit kijken en goed anticiperen op auto;s scheeld al een hoop. En rekening houden met de weersomstandigheden.
 
Lijkt wel oude topics kickweek..........

De vraag is niet of je gaat, maar wanneer.
 
mmmmhhhhh, lijkt me moeilijk tezeggen wanneer ik ga,
als ik dat wist, blijf ik die dag wel thuis ;)
 
Laatst bewerkt:
...'k heb'm voorlopig al weer gehad!...
'k zie mooie weekenden voorbij schieten met'n hoop zondags-rijders ( datdanweerwel),...maar desalwelteveul ben is al flink pissed dat ik nog niet 'mag ' rijden.....


...zelfs al ís het tussen de zondags-rijders....




op je bek glijden is 1......
.....maar de gevolgen van een ogenschijnlijk klein voorvalletje...... :/
 
Ach ja,

het ik kan niet onderuitvallen gebabbel.

Had ik ook altijd last van totdat ik jaren terug op een rotonde afkwam, waar je alleen rechtdoor of linksaf (driekwart dus) kon gaan, netjes de rotonde opreed en bij het ronden van de bocht terecht kwam in een grote plas diesel....

gelukkig had ik de motor nog snel kunnen omgooien om ervoor te kunnen kiezen dat hij van me af gleed ipv van over me heen...krasklengbats, wat een kolere geluid trouwens.

Daar sta je dan, had tot die tijd al meer dan 200.000 km motor gereden in 8 jaar vanaf mijn rijbewijs in 1996. Officieel dan, daarvoor bijna 7 jaar zonder rijbewijs...
Nooit wat gehad en daarna ook nooit meer maar om nu te beweren dat elke motorrijder tenminste 1 schuiver in zijn leven maakt???

Maar ik beweer ook nooit dat iemand nooit een schuiver maakt.
 
De eerste keer bij het optrekken bij een kruising in Normandië, koekblik van links die er nog even voorlangs wilde. :(
Gevolg, tegen een stoeprandje en om, weg liep enigzinds omhoog(excuus) :$
2e keer was in een lekker bochtje bij UMCG, achterwiel kwam voorbij rijden, was een ietsie glad door een kastanje boom.
Gevolg wat schuurschade en een gedeukt ego. ;(

Pino
 
Een keer gevallen toen ik zo'n 3 maanden mijn rijbewijs had, niet echt mijn schuld, maar had ik beter geanticipeerd, dan was het niet gebeurd.

Daarna een jaar of 27 niet, toen weer een keertje door een vastgelopen rem, foutje van de dealert. En een keer of 100 bijna onderuit of een ongewild slippartijtje, dat altijd weer goed afliep. :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na slechts 7 maanden rijbewijs te hebben, afgelopen donderdag een ongeluk(je) gehad met de motor.. Door een oma-tje in een Renault op een tweebaans rotonde die twijfelde of ze naar rechts of links moest. Ging eerst naar rechts maar bedacht zich later dat ze toch maar naar links wilde. Toen mezelf eerst onderuit geremd en vervolgens tegen de auto geklapt (met 15 km/u ofzo). Echt ontzettend klote om je motor op die manier te zien liggen, schade is 800 euro (topkuip gescheurt, schertsplaat+rempedaal+stepje krom, spiegel, en aantal krassen).

Hopen dat het niet vaker gebeurt ;(
 
hangt er van af wat je motorrijder noemt. iemand die 500km per jaar rijdt, als een oma, wanneer de omstandigheden optimaal zijn kan idd nooit vallen. een echte motorrijder die dus dag en nacht op de motor zit en 50000km per jaar rijdt, zomer of winter, rustig maar ook sportief, valt een keer. hoeft niet helemaal zijn schuld te zijn, ik snap niet dat mensen hier tegen zijn.

je kunt rustig naar huis rijden 's avonds en je ziet een diesel vlek even niet liggen en boem, daar lig je dan. gebrek aan ervaring? denk het niet...

kortom, ja, elke motorrijder valt een keer :)


Juist die lopen het grootste risico onderuit te gaan, waarschijnlijk nog meer dan de 50K per jaar rijder...
 
Een vraag: ik hoor van vele motorrijders dat echt iedere motorrijder wel een keer onderuitgaat. Ik vroeg me af wat jullie hiervan denken.

Dus vandaar de stelling: Iedere motorrijder gaat zeker wel een keer onderuit. Ben je het hier mee eens of niet? en waarom?

All generalizations are false, including this one
Ojala, Marydee
 
Ik zeg niks, ik heb even geen eikenhout bij de hand om het een en ander af te kloppen, maar ik ben nog niet gevallen na drie kwart jaar.

Weet iemand trouwens het het zit met ongevallencijfers.
Als je als beginner het eerste jaar goed doorkomt worden de procentuele risico's dan veel kleiner of juist groter omdat je nog moet vallen.
 
Ik zeg niks, ik heb even geen eikenhout bij de hand om het een en ander af te kloppen, maar ik ben nog niet gevallen na drie kwart jaar.

Weet iemand trouwens het het zit met ongevallencijfers.
Als je als beginner het eerste jaar goed doorkomt worden de procentuele risico's dan veel kleiner of juist groter omdat je nog moet vallen.


ik denk dat je juist na het eerste jaar meer gevaar gaat lopen, je denkt dan namelijk dat je al kan motorrijden. ;)
 
15 jaar ongeluk vrij
Toch onderuit gegaan.

Ach ja, botbreuken helen en de verzekering werkte mee. Maar ik vrees dat iedereen die geregeld rijdt wel eens een foutje maakt of iemand tegen komt die een foutje maakt, en je bent nou eenmaal 'wat' kwetsbaarder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan