Iedereen onderuit?

Iedere motorrijder gaat een keer onderuit

  • mee eens

    Stemmen: 835 73,6%
  • niet mee eens

    Stemmen: 300 26,4%

  • Totaal aantal stemmers
    1.135
Zit nu aan 7000 ongevalvrije kilometertjes. Ik ga er alvast wel vanuit dat het ooit gebeurd. Denk dat iedereen die heel z'n leven (naja; zolang het fysiek mogelijk is natuurlijk) rijdt het toch ooit wel eens meemaakt. Op voorwaarde dat er toch een 3000 km per jaar gedaan wordt.
 
1 keer goed hard onderuit met de motor, 1 keer op zn zij gelegd. allebei in het 1ste (half) jaar - dat jaar 26.000 km gereden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ook slim aangepakt. Dacht als ik dan toch een keer onderuit moet gaan dan kan ik dat beter nu doen op de lesmotor dan straks op mijn eigen motor :+ :]
 
iedereen gaat wel, maakt niet uit op welke lullige manier. ikzelf ben met 0kmh gecrasht omdat ik in een kuil stapte bij een verkeerslicht.
 
net als bij een aantal anderen hiervoor, op m'n muil gegaan met lessen..tijdens 8je teveel snelheid eruit, motor bokkenen afslaan zijwaartse beweging die niet meer te stoppen was..:)
 
Stelling klopt en de meeste die ik ken hebben ook een ritssluiting (incl mijzelf). Toen klote, nu sterke verhalen :-)))))
 
M'n eerste motor in een taxi gezet, hij verleende geen voorrang en dat verlies je. Mijn voorwiel stond ongeveer naast m'n blok. Hij kon me helaas niet thuis brengen, want zijn voorwiel stond ook een beetje raar.
Vele jaren later tijdens het wegrijden bij stoplicht gleed m'n voorwiel gewoon onderuit, geen houden aan als zoiets gebeurt. Heeft w.s. iets van olie of zo gelegen. Knap lullig met 20 a 30 km/u, en ook nog eens een hoop kuipschade.
 
10 jaar veder en meer dan 250.000km op supersports gereden en op het circuit ook,

en nog nooit onder uit gegaan :P

Ik duim nog elke x voor het rijden ........extra hard :)
 
net als bij een aantal anderen hiervoor, op m'n muil gegaan met lessen..tijdens 8je teveel snelheid eruit, motor bokkenen afslaan zijwaartse beweging die niet meer te stoppen was..:)


Bij mij was het een combinatie van een bocht, verkeerd kijken, op een auto afrijden en daarom maar gaan sturen en remmen, in het zand |(
 
Heb "het hoeft niet" gestemd, want sommige mensen hebben nou eenmaal een hoop geluk :)

Zelf afgelopen Valentijnsdag op me plaat gegaan na 15 jaar / 100k+ km's schadevrij. Sigh.
 
telt vallen tijdens het lesrijden ook?
En als je de motor gewoon op zn zij neerlegt?
 
Ik ben 4 keer gevallen.... Op het circuit 2 keer en op de openbare weg 2 keer.

Op de openbare weg, was de eerste keer te wijten aan een ander motorrijder die naast me reed (stapvoets) en haar evenwicht verloor... De 2e keer was mijn eigen stomme fout door met te koude banden te heftig een bocht instuurde met c.a. 80 km/uur.

Op het circuit was de eerste keer te hard en te overmoedig een bocht insturen en halverwege tot de ontdekking komen dat ik dat nog niet kon.... De 2e keer te plat en gelift worden door je eigen uitlaat.

Uiteraard hoop ik dat het daar bij blijft, want lichamelijk heb ik er nooit iets aan over gehouden. Motorische schade is in de helft van de gevallen door de verzekering vergoed (openbare weg) en de andere helft viel wel mee.

Maar om je vraag te beantwoorden, ja ik denk dat iedere motorrijder wel een keer valt.

Inmiddels ruim 4 jaar en 5 crashes later, ben ik er ook niet meer zonder kleerscheuren afgekomen :+ Al valt het nog wel mee, slechts 2 sleutelbeentjes gebroken en een botje in mijn voet.
 
...valt het nog wel mee, slechts 2 sleutelbeentjes gebroken .....

Niet als verkleinwoord gebruiken.
Weet nu uit ( helaas) ervaring, dat dit schromelijk wordt onderschat....velen gaan te snel weer aan de slag en het herstel caramboleert er een keer op terug.
Ik hoor van zowel chirurg als fysio dat er langdurige en zelfs blijvende "schade"-gevallen zijn, door toedoen van té gemakkelijk met een dergelijke breuk om gaan!
 
Onderuit gaan is voor beginners.
Ben dan ook regelmatig onderuit gegaan in den beginne.

Ken de grenzen nu beter :]

Allen een happy friday :+
 
-Brommer > nooit
10000km mee gereden



-R6 > 1x met kouwe banden 1x vermoeiheid en een ravijn in gereden :X
-GSX-R1000 > Keer omgedonderd met wegrijden omdat m'n stuur geblokkeert was :S
totaal 20.000km gereden

-en met de motocross...15 keer? 20 keer?...en keer of 3 best hard

full

ja ..zonder helm...jong en onbezonnen...met kapotte dempers
 
Laatst bewerkt:
Ben op jonge leeftijd begonnen met motoren ( 8 jaar, crossmotoren etc. ) In heel die jaren regelmatig de grond gekust. Elke keer leer je er van. En als je het goed doet maak je geen 2 keer dezelfde fout meer. Dat is je leercurve. Sinds mijn rijbewijs met m'n eerste motor gevallen een aantal keren want op straat is het allemaal net wat anders. De rest van de motoren hebben allemaal al een keertje plat gelegen, maar gelukkig zonder grote ongelukken of schades.

Laatste keer was vorig jaar met m'n TLR, in de 2 aan komen rijden om af te slaan, willen stoppen en op het laatste moment voorang krijgen van een tegenligger, koppeling los...bok...bok..bok..Kut, in z'n 2..bonk.... De grond.. Gelukkig heel netje kunnen neerleggen. Enkel een krasje op de uitlaat.. maar ja, hij lag wel hehe.

Ik ken eigenlijk persoonlijk niemand die nog nooit is gevallen etc. Je zal ze wel hebben, maar niet in mijn omgeveing. Imo komt iedereen een keer aan de beurt, vroeg of laat.
 
Niet als verkleinwoord gebruiken.

in het geval van hans klopt het wel hoor, die heeft niet van die hele grote sleutelbenen :P

Voor de rest klopt je verhaal wel, ik ben er bijna 2 jaar mee zoet geweest.

En ik heb intussen 3 keer het asfalt van dicht bijngezien, 1 keer op de A9 voor de velsertunnel, waren die dag meteen een aantal mensen later op hun werk dan gepland geloof ik, ik heb een keer kiezelsteenstjes geteld in de grindbak van de tarzanbocht, en een paar maanden geleden ontdekte ik een bevroren stukje asfalt in ijmuiden.
 
Lariekoek
Met onderuitgaan daar versta ik dan wel een schuiver onder die is veroorzaakt door jezelf en wat je had kunnen voorkomen.
Als je je aanpast aan het verkeer en niet te hard rijd, en meegaand bent, veilige afstand houd en er rekening mee houd dat niemand je ziet, en iedereen je zo hard mogelijk probeert te raken dan kun je niet veiliger rijden.
 
Lariekoek
Met onderuitgaan daar versta ik dan wel een schuiver onder die is veroorzaakt door jezelf en wat je had kunnen voorkomen.
Als je je aanpast aan het verkeer en niet te hard rijd, en meegaand bent, veilige afstand houd en er rekening mee houd dat niemand je ziet, en iedereen je zo hard mogelijk probeert te raken dan kun je niet veiliger rijden.
Dus regen, slecht wegdek, split, sneeuw, olie. Jij ziet alles al van 10km van te voren en zal door deze heldere blik nooit ten val kunnen komen... knap hoor. Geef je toevallig ook wel eens commentaar op TV? Bij Wegmisbruikers?
 
Dus regen, slecht wegdek, split, sneeuw, olie. Jij ziet alles al van 10km van te voren en zal door deze heldere blik nooit ten val kunnen komen... knap hoor. Geef je toevallig ook wel eens commentaar op TV? Bij Wegmisbruikers?
Hahaha ja en z'n motor staat ook altijd op een kistje _O-

andrededwerg_04.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan