Ik mis een stuk motor..

rjeggens

MF veteraan
14 jul 2003
1.554
0
Eelde
Tijdens het bewonderen *kuch* van mijn Diversion 600, viel mijn oog op een stuk uitstekend schroefdraad:

IMG_2513.JPG


Met aan de andere kant een stuk afgescheurd aluminium.

IMG_2514.JPG


Vraag is: Wat heeft hier gezeten en waar dient het voor (ik vermoed ophanging van het motorblok?)
 
Je bedoelt die met dat rubber kapje erop? Ik zal eens ff nakijken.. Ik denk dat het tijd wordt om hem nu toch echt een keertje in te ruilen. Hij is de laatste tijd ook olie gaan verbruiken..
 
Je bedoelt die met dat rubber kapje erop? Ik zal eens ff nakijken.. Ik denk dat het tijd wordt om hem nu toch echt een keertje in te ruilen. Hij is de laatste tijd ook olie gaan verbruiken..

dat met dat rubberkapje erop daar zit een stangetje aan, daar zie je in het midden twee moeren op zitten, die zitten daar verkeerd, de ene hoord tegen het ene 'ding met rubberkapje erop' en de andere moer aan de andere kant tegen een gelijkwaardig ding, op deze manier zou het stuk schroefdraad er uit kunnen trillen en kun je zomaar niet meer schakelen..... (hoewel er weinig zichtbaar is op de foto's komt de motor me nogal afgeleefd over)


edit: in plaats van bovenstaand verhaal te lezen kan je ook naar de foto een post hierboven kijken _O-
 
Mhh,, sluit me bij de vorige,aan.
zoals de foto,s laten zien,dat kan beter.

Ik zou eerder denken dat er volgens mij afgaan op de foto,s??
Dat deze motor,wel een sleutel verleden bezit.

zo,n bout en moer,verneuk,,,,.

Nou zou in ieder geval alles even nalopen.
O-) O-)

groetjes toontje :W :W
 
Het komt weleens vaker voor dat deze blokbout ernstig is vastgeroest, ik zou er dan ook niet van staan te kijken dat iemand de boutkop er gewoon knal vanaf gedraaid heeft bij een poging om de as los te wrikken.
De moer heeft 'ie er dan waarschijnlijk maar gewoon van af gelaten omdat hij dacht dat de fuctie hiervan dan ook nutteloos was........
 
Terug
Bovenaan Onderaan