Ingehaald worden op je eigen baan levensgevaarlijk

Toch, als je een beetje vlot door druk verkeer wilt, is links of rechts tegen het midden van de weg een hele goede postitie. Vandaaruit kun je namelijk heel gemakkelijk dóór het verkeer rijden zonder steeds als een idioot over de hele rijbaan te dwijlen, én je hebt goed uitzicht op wat er voor je gebeurt. Daarnaast heb je hier optimaal de gelegenheid te "vluchten" als er voor je ineens geremd word, in tegenstelling tot wanneer je er dicht achter zit want dan moet je uitwijken of hard remmen.

Kortom, het is mijn favorite plek. Nogmaals, in DRUK verkeer als ik van plan ben er tussendoor te gaan waar mogenlijk dus he, in normale omstandigheden rij ik lekker midden op de weg, maak me breed en claim mijn plek heeel duidelijk.

Het enige wat de TS fout doet is zich druk maken over automobilisten die er dan naast komen. Maakt toch niet uit? als je er tussendoor gaat dan zit je er toch ook naast? "wat gij niet wil dat u geschied...".
:^

Je moet je gewoon niet laten inhalen :]
 
Het is zelfs geen verkeersovertreding (In Belgie) een motor op hetzelfde vak links inhalen -O-
Dus breed genoeg maken . Of ge rijdt met de file mee op 2/3 rijvak , of ge rijdt
op de streep maar dan tussen de file door .
Variaties hierop vermijden of je :a)wordt ingehaald door een koekblik , b) rijdt in mijn weg . 8-) :]
 
Je bent in de war met Megatron denk ik :P

mmmm. megatron lijkt me niet de meest logische om op de weg tegen te komen. Die kan zich alleen in een enorm pistool transformeren. Er zijn betere transformers voor ;) .

On topic: genoeg gezegd over de positie op de weg. Ik vind persoonlijk dat er WEDERZIJDS respect moet zijn. De automobilist heeft heel duidelijk de motorrijder gezien en had er wel wat rekening mee kunnen houden.

Daarnaast ben ik geen voorstander van heftig reageren. Dit wekt ook alleen maar aggressie op. En ook daar heb ik inmiddels ervaring mee. Mijn zus (in koekblik, maar toch) reageerde wat heftig op een afsnijder. De man vond de reactie niet leuk en ging met rokende banden op de rem...
 
mmmm. megatron lijkt me niet de meest logische om op de weg tegen te komen. Die kan zich alleen in een enorm pistool transformeren. Er zijn betere transformers voor ;) .


zoals deze?

stf_hotrod.gif
8-)
 
wat verwacht je nu?
100 reacties met: schande!!! k*tkoekblikkers??


Mag ik ff kinderachtig zijn?
je rijdt op een strook en je plaats op de weg als motorrijder is dan wel de juiste (meestal links) maar je positie is verkeerd...

Maak je "breed", dan kan zoiets niet gebeuren.

Soort uitlokking dus.
automobilist hoort dit niet te doen natuurlijk maar toch...........

Meer links (net over het midden vd strook)gaan rijden!

als het goed is is je dit zo ook geleerd
Dus als er een lekker wijf met een te korte rok voor me in de spuermarkt bukt mag ik m'n pik in d'r reet douwen :? Had ze 't maar niet moeten uitlokken.


Wat een achterlijke reacties lees ik hier. Ongeacht waar hij zich bevind, je zet NIET je voortuig naast die van een ander op dezelfde rijbaan!!!

Ik had die mongool z'n spiegel een rotschop verkocht. Zou niet de eerste keer zijn geweest })
 
Ik heb geleerd dat je moet zorgen zo zichtbaar mogelijk te zijn voor andere weggebruikers, (breed maken) én dat je van de weg gebruik moet maken om zélf zoveel zicht op de verkeerssituatie te krijgen en te houden. Dat betekent dus dat ik op alle posities op het wegdek te vinden ben. Ligt er maar net hoe de situatie is. Inhalen op dezelfde rijstrook mag niet, Je haalt toch ook geen Fiat 500 of Smart in op dezelfde rijstrook, alleen omdat het een klein autootje is?
Ik kan me de reactie van de TS goed voorstellen.
 
Dus als er een lekker wijf met een te korte rok voor me in de spuermarkt bukt mag ik m'n pik in d'r reet douwen :? Had ze 't maar niet moeten uitlokken.


Wat een achterlijke reacties lees ik hier. Ongeacht waar hij zich bevind, je zet NIET je voortuig naast die van een ander op dezelfde rijbaan!!!

Ik had die mongool z'n spiegel een rotschop verkocht. Zou niet de eerste keer zijn geweest })

En jij blijft lekker tussen de file staan?? :Z
Zoals al gezegd, dit is met twee maten meten.

En als supersporten moet je toch weten, dat als je je lijn niet verdedigd
dan wordt je voorbij gestoken ;)
 
Wat een achterlijke reacties lees ik hier. Ongeacht waar hij zich bevind, je zet NIET je voortuig naast die van een ander op dezelfde rijbaan!!!
Dus jij :
a. rijdt nooit door een file?
b. rijdt nooit naar voren bij een stoplicht?
c. rijdt nooit voorbij aan de rijbaan geparkeerde auto's?
d. staat nooit naast een andere motorrijder bij een open brug

enz. enz. enz.
 
Ik ben ook met alle stoepids die ik op de eerste pagina zag. ;)
Natuurlijk is het belachelijk dat de koekblikker ernaast komt rijden en is het te verklaren waarom TS niet de juiste positie op de weg inneemt.

Maar toch zou ik na 1, of hooguit 2 van die koekblik-aanvallen toch lekker in het midden gaan rijden om meer gezeur te voorkomen.

Als ik een koekblikker achter me heb die m'n spatbord probeert aan te tikken, ga ik ook meteen overal 'breed' rijden om te voorkomen dat ie nog gekker gaat doen.

...en z'n spiegel pimpen is natuurlijk ook een optie, maar niet veel 'intelligenter' dan wat hij doet
 
Ja, maar jij rijdt dan ook in een auto... Dan krijg je dat. :z

Had je niet gedronken, toen?

Nu ff serieus en off-topic, waarom laat je dit soort apen gewoon op dit forum rondlopen ?
Of is het 1 vd modjes of een vfriendje daarvan dat ie er nog niet afgekickt is ?
Kan ook natuurlijk :)

En topicstarter: automobilist dacht gewoon: als zij door de file mogen als 'wij' langzaam rijden mag ik er ook langs als 'zij' niet doorrijden.
Simpel toch ?
 
Dus als er een lekker wijf met een te korte rok voor me in de spuermarkt bukt mag ik m'n pik in d'r reet douwen :? Had ze 't maar niet moeten uitlokken.


Wat een achterlijke reacties lees ik hier. Ongeacht waar hij zich bevind, je zet NIET je voortuig naast die van een ander op dezelfde rijbaan!!!

Ik had die mongool z'n spiegel een rotschop verkocht. Zou niet de eerste keer zijn geweest })

Juist. Die spiegel moet eraf. Zelfde met die klootzakken die geen afstand houden. Die lijken niet te begrijpen hoe kwetsbaar iemand op een motor is. Als zij een motor aantikken met 100 of 120 zijn de problemen niet te overzien.
 
Nu ff serieus en off-topic, waarom laat je dit soort apen gewoon op dit forum rondlopen ?
Of is het 1 vd modjes of een vfriendje daarvan dat ie er nog niet afgekickt is ?
Kan ook natuurlijk :)
Waarom niet? Zolang iemand zich niet misdraagt of moedwillig gaat zitten zieken, is er geen reden om 'm van MF af te schoppen. Ook niet als zijn of haar mening niet door de rest van het forum gedeeld wordt.
 
Juist. Die spiegel moet eraf. Zelfde met die klootzakken die geen afstand houden. Die lijken niet te begrijpen hoe kwetsbaar iemand op een motor is. Als zij een motor aantikken met 100 of 120 zijn de problemen niet te overzien.
Als iemand dichtbij genoeg komt om een spiegel eraf te trappen, komt ie ook dichtbij genoeg om 'm ff een zetje te geven met de auto...

'Ja, hij kwam naast me rijden en raakte toen ineens mijn auto en toen viel ie'.
 
Als die spiegel eraf is getrapt, heeft automobilist geen spiegel meer om te kijken of er een motorrijder langszij komt. Gevolg: motorrijder wordt van de sokken gereden en komt hier klagen dat koekblikkers hun spiegels niet gebruiken. Enzobla enzobla enzobla...

Zucht _O-
 
En jij blijft lekker tussen de file staan?? :Z
Zoals al gezegd, dit is met twee maten meten.
Penis, er zit wel een verschil tussen met 20km/u naast elkaar rijden of met 100km/u |(

En als supersporten moet je toch weten, dat als je je lijn niet verdedigd
dan wordt je voorbij gestoken ;)
Jij vergelijkt het circuit met de openbare weg waar 't stikt van de debielen die niet rijden kunnen :?

Maar vooral met zo'n instelling rond blijven rijden. Je komt nog wel eens de verkeerde tegen die 'em opzij zet als je zoiets flikt.
 
Als die spiegel eraf is getrapt, heeft automobilist geen spiegel meer om te kijken of er een motorrijder langszij komt. Gevolg: motorrijder wordt van de sokken gereden en komt hier klagen dat koekblikkers hun spiegels niet gebruiken. Enzobla enzobla enzobla...

Zucht _O-
:^
Als ik in BE in "filevoorbijsteekmodus" rij (auto's rijden in grote hoeveelheden aan 110 - 120 over de E40), dan rij ik continu over (of zo dicht mogelijk tegen) de strepen tussen 2e en 3e baanvak. Ik pas wel mijn snelheid naar boven aan (140 of zoiets), zodat de kans dat er een auto mij inhaalt zéér klein wordt, ook al omdat het wegens de verkeersdrukte niet mogelijk is. Aan de andere kant, als er dan een wagen mij voorbijsteekt, dan vind ik dat maar héél normaal, het is voor mij soms wat verschieten, maar als een moto een auto voorbijrijdt is dat toch ook soms schrikken voor de automobilist. Ik ga zeker niet de aso gaan uithangen op de moto, je verliest toch van een koekblik, en je weet nooit of er nog een moto achterkomt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan