Ingehaald worden op je eigen baan levensgevaarlijk

Dus jij :
a. rijdt nooit door een file?
b. rijdt nooit naar voren bij een stoplicht?
c. rijdt nooit voorbij aan de rijbaan geparkeerde auto's?
d. staat nooit naast een andere motorrijder bij een open brug

enz. enz. enz.
Ik snap niet dat mensen het passeren van een stilstaande rij auto's vergelijkt met naast elkaar rijden op 1 baan met snelheden van plusminus 100km/u |( Denk dat 't laatste wel ietsie gevaarlijker is dan 't eerste.
 
Het was vanmorgen weer zover. voor de tweede keer in zeer korte tijd. Ik rij op de a13 richting Denhaag op de linker baan zover mogelijk tegen de markering rechts aan om langs de auto's te kijken die voor me rijden. Er zit een auto achter me die steeds dichterbij komt zie ik in mijn spiegels. Opeens zie ik hem niet meer in mijn spiegel en zit mijnheer de kl&^tz$k dus naast me. Ik werd wit heet en gebaarde dat hij achter mij moest rijden. Ik geef gas om vervolgens weer voor hem te rijden. De persoon in de auto begint hard te toeteren en drukt vervolgens weer de auto naast mij. Na wat flinke vingers opgestoken te hebben naar de persoon in kwestie ben ik maar verstandig doorgereden om een aanrijding te voorkomen. Dit soort figuren zou ik graag tegen willen komen bij de stoplichten om hem uit de auto te trekken en even flink de waarheid te vertellen wij hij nou mee bezig is. :(
is al vaker gezegd, is onbeschofte actie van de automobilist, en jijzelf had je plaats op de weg beter kunnen/moeten kiezen
:W
 
Ik snap niet dat mensen het passeren van een stilstaande rij auto's vergelijkt met naast elkaar rijden op 1 baan met snelheden van plusminus 100km/u |( Denk dat 't laatste wel ietsie gevaarlijker is dan 't eerste.
Dus eigenlijk bedoelde je:
Wat een achterlijke reacties lees ik hier. Ongeacht waar hij zich bevind, je zet NIET je voortuig naast die van een ander op dezelfde rijbaan met snelheden van hoger dan 20 km/u!!!

Ik denk dat als de politie een dergelijke actie van een automobilist zien, dat er ook wel een artikeltje 5 uit de mouw geschud wordt.

Als mensen zouden schrijven wat ze bedoelen zou het een boel misverstanden voorkomen ;)
 
Laatst bewerkt:
Dus als er een lekker wijf met een te korte rok voor me in de spuermarkt bukt mag ik m'n pik in d'r reet douwen :? Had ze 't maar niet moeten uitlokken.

Appels & Peren

Je geslachtsdeel ongewenst bij een ander persoon inbrengen heet namelijk verkrachting en dat is verboden volgens de wet

Iemand inhalen via dezelfde vluchtstrook is in principe niet verboden volgens de wet (hooguit vanwege de gevaarlijke situatie die eventueel gecreeerd wordt
 
Jij vergelijkt het circuit met de openbare weg waar 't stikt van de debielen die niet rijden kunnen :?
Nee het is geen "leeg" circuit, het is de openbare weg. Daar doe je dus alles aan om je plek op te eisen. Dat doe je door je breed te maken. simpel.
Maar ik prop hem ook weleens tussen twee auto's door die constant 110 blijven rijden waar je 100 mag. Gewoon in het midden. ;)

Maar aan de TS, als je zover naar rechts rijdt, zit dan de auto rechts van je niet raar te kijken dat je bijna bij hem op schoot zit? En als er geen auto rijdt, zou je dan niet beter een baantje naar rechts kunnen gaan? Dan kan de ongeduldige automobilist erlangs en jij kunt je weg weer vervolgen.
 
Ik snap niet dat mensen het passeren van een stilstaande rij auto's vergelijkt met naast elkaar rijden op 1 baan met snelheden van plusminus 100km/u |( Denk dat 't laatste wel ietsie gevaarlijker is dan 't eerste.
Wat is daar gevaarlijk aan? Als jij aan 120 rijdt en de automobilist steekt je aan 140 voorbij, dan sta jij voor hem stil en rijdt hij je aan 20 km/u voorbij (de afgelegde weg is wel hoger)

edit: beetje zoals Stekman hierboven zegt.
 
Wat is daar gevaarlijk aan? Als jij aan 120 rijdt en de automobilist steekt je aan 140 voorbij, dan sta jij voor hem stil en rijdt hij je aan 20 km/u voorbij (de afgelegde weg is wel hoger)

edit: beetje zoals Stekman hierboven zegt.
:? Tot er iets gebeurd. Dan ga ik liever met 20 op m'n smoel dan met 120/140... weer zo'n vergelijking die nergens over gaat.


Het is zinloos discusiëren hierover. Ik hou 't voor gezien.
 
Het was vanmorgen weer zover. voor de tweede keer in zeer korte tijd. Ik rij op de a13 richting Denhaag op de linker baan zover mogelijk tegen de markering rechts aan om langs de auto's te kijken die voor me rijden. Er zit een auto achter me die steeds dichterbij komt zie ik in mijn spiegels. Opeens zie ik hem niet meer in mijn spiegel en zit mijnheer de kl&^tz$k dus naast me. Ik werd wit heet en gebaarde dat hij achter mij moest rijden. Ik geef gas om vervolgens weer voor hem te rijden. De persoon in de auto begint hard te toeteren en drukt vervolgens weer de auto naast mij. Na wat flinke vingers opgestoken te hebben naar de persoon in kwestie ben ik maar verstandig doorgereden om een aanrijding te voorkomen. Dit soort figuren zou ik graag tegen willen komen bij de stoplichten om hem uit de auto te trekken en even flink de waarheid te vertellen wij hij nou mee bezig is. :(


Hee, was ik dat misschien })

Heb namelijk ook de neiging om pikkies die niet kunnen rijden ( anders rij je niet op het rechtse gedeelte van de linker SNELLE helft) zo snel mogelijk in te halen. ( doe het nooit,hoor O-) )

Ook of juist op de motor moet je zorgen dat ze ontzag voor je hebben en niet als een bange muis wel op de linkerbaan maar dan helemaal rechts(het signaal wat ik dan krijg is dat je dus een beetje bang bent of net je rijbewijs hebt :X )

Die automobilisten moet je zo snel mogelijk naar de rechter baan drukken door irritant extreem links met groot licht te gaan rijden met zigzaggende bewegingen })

We zijn motorrijders en geen avondvierdaagse wandelaars 8-)
 
Waarom niet? Zolang iemand zich niet misdraagt of moedwillig gaat zitten zieken, is er geen reden om 'm van MF af te schoppen. Ook niet als zijn of haar mening niet door de rest van het forum gedeeld wordt.

Oke, dan hebben we daar een meningsverschilletje over, maar ik ben geen lid van de crew en jij wel, dus dat maakt de situatie voor mij vrij lastig om er iets aan te doen :P
 
Dus als er een lekker wijf met een te korte rok voor me in de spuermarkt bukt mag ik m'n pik in d'r reet douwen :? Had ze 't maar niet moeten uitlokken.
Mag niet, de kans dat het kan gebeuren is aanwezig.


Wat een achterlijke reacties lees ik hier. Ongeacht waar hij zich bevind, je zet NIET je voortuig naast die van een ander op dezelfde rijbaan!!!
Dat GEBEURD dus wel met zo'n rijstrookpositie

en die kans werd hem geboden


Ik had die mongool z'n spiegel een rotschop verkocht. Zou niet de eerste keer zijn geweest })
Heb je de eerte keer misschien erg veel mazzel gehad.
Bij herhaling loop je wel de kans dat iemand je eens voor je flikker rijd.

Wie is er dan winnaar denk je :?
 
Laatst bewerkt:
wat verwacht je nu?
100 reacties met: schande!!! k*tkoekblikkers??


Mag ik ff kinderachtig zijn?
je rijdt op een strook en je plaats op de weg als motorrijder is dan wel de juiste (meestal links) maar je positie is verkeerd.

Maak je "breed", dan kan zoiets niet gebeuren.

Soort uitlokking dus.
automobilist hoort dit niet te doen natuurlijk maar toch...........

Meer links (net over het midden vd strook)gaan rijden!

als het goed is is je dit zo ook geleerd

idd :Y :Y
 
Ik heb zowat hetzelfde als TS meegemaakt. Rij ik Binnen de bebouwde kom , van stoplicht naar stoplicht. Ik op de linkerbaan met een grote aannemersbus voor mij.
Ik ga dan dus iets links rijden om voorbij de bus te kunnen kijken. Komt er zo'n gestreste automobidingers mij gewoon op mijn baan rechts voorbij.

Kijken ze je ook nog raar aan als je even met je hoofd schud

Frans
 
Blijft toch mooi om te zien hoe ons volk klaarstaat om te oordelen als slechts een gedeelte van de feiten bekend is....

Er is mij ook geleerd om defensief positie te kiezen, maar als er een rij suffende koekblikkers op de linkerbaan zit wil ik nog wel eens ff naar 't midden gaan om te kijken hoe lang die rij is...wie weet deed TS 'tzelfde en kroop die mafkees er toen naast. Misschien was de rechterbaan wel vrij en dacht de koekblikker dat de motor er rechts langs zou gaan. Dan was 't slechts een misverstand.

Had vandaag zelf juist een situatie waar de positie in 't midden juist in t nadeel werkte. Zat achter een rij auto's op de linkerbaan, netjes in 't midden. Net als ik een auto inhaal komt ie in ene mijn baan op. Had me waarschijnlijk niet gezien in z'n spiegel omdat ik achter een auto zat...
 
Nu ff serieus en off-topic, waarom laat je dit soort apen gewoon op dit forum rondlopen ?
Of is het 1 vd modjes of een vfriendje daarvan dat ie er nog niet afgekickt is ?
Kan ook natuurlijk :)


Om een ban voor andere mensen vragen vind ik een beetje jammer.




En on-topic.

De vraag is waar reed hij precies. ALs hij tegen of op de helft reed kan ik me best voorstellen dat die koekblikker niet wist wat TS nou eigenlijk wou en hem er daarom naast gezet heeft. En dat er asociale koekblikkers (evenals motorrijders) weten we allemaal. Gewoon mee leren leven.
 
Dus jij :
a. rijdt nooit door een file?
b. rijdt nooit naar voren bij een stoplicht?
c. rijdt nooit voorbij aan de rijbaan geparkeerde auto's?
d. staat nooit naast een andere motorrijder bij een open brug

enz. enz. enz.

a. :N Wij hier in het noorden kennen geen files. :}
b. :N zoek altijd de stoplicht vrije wegen op *D
c. :N Zie icoontje :X
d. :N Ik rij dus alleen in de winter.



:+ :+
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaarheeft er hier echt niemand verstand van motorijden in de drukte.

De beste plek op de weg in zeer druk verkeer is inderdaad op de linkerbaan precies achter de rechter wielen van de pedaalemmer voor je.

De reden daarvoor is dat jij het beste zicht hebt op al het verkeer om je heen en dat al het verkeer om je heen jou ook ziet.


Uiteraard doe je dit alleen als de afstand tot je voorganger max. 7 meter is en hou je je spiegel goed in de gaten of er geen gek achter je zit.

Verdere voordelen van deze positie op de weg zijn:

Weten wat er zich rechts achter je bevindt op het moment dat je plots naar rechts moet uitwijken.
Makkelijk naar het midden kunnen verplaatsen bij file vorming
Minder kans in de vangrail gedrukt te worden door iemand die van de rechterbaan naar de linker gaat, omdat ie jou al gezien heeft.

Wordt tijd dat dit eens geleerd gaat worden op rijlessen voor druk snelweg verkeer.

[edit] pedaal emmer veranderd in pedaalemmer.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al enkele malen op de linker baan ingehaald door andere motoren.
Een keer door een BMW-(auto) met frans kenteken en die drukte mij toen ook nog naar de rechterbaan in de drukte van 5 uur op de A27.
 
Terug
Bovenaan Onderaan