Hellracer
Pas op! Schwenkt uit!
Das ook weer waar, maar dat was gelukkig zonder zijspan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Das ook weer waar, maar dat was gelukkig zonder zijspan.
.
Als jij meent dat wanneer er een tegenligger door de binnenbocht komt je nog alle tijd hebt om te bedenken of je dit met gas of rem op gaat lossen, en als je voor de rem kiest nog een beslissing moet nemen over vóór- danwel achterrem, kan ik je uit de droom helpen.
Op die manier wordt zijspanrijden wel héél avontuurlijk.
( denk eraan, de beschermengeltjes zijn op voor dit jaar! )
Er is een hele simpele oplossing in zo'n situatie; nog harder remmen en naar rechts blijven sturen tot het achterwiel blokkeert.(ong. 1 nanoseconde).
Dan gaat de combinatie een beetje dwars en laat je hem schuiven tot hij in de goede richting wijst.
Als hij in de goede richting wijst laat je de achterrem los en vervolg je je weg.
Ik heb dit al twee keer met succes in de praktijk gebracht: eerste keer ging ik te plotseling rechtsaf een polderweg in waardoor ik met het zijspan wiel erg hoog in de lucht, op een verkeersbocht af ging.(Extreem geval).
Tweede keer was afgelopen Eiffelweekend, auto, tegenligger, kwam op mijn helft, geremd,combi glijdend dwars en er langs.( minder extreem, maar ook niet leuk om te moeten doen.
Bedankt voor de tip!
Oeps, citeer en wijzig verward.
Ook nog maar een VMFO volgen!
De VRO cursus (zie link Kwastert), lijkt me leuk en leerzaam, dus staat op m'n lijstje.
Desalwelteplus vind ik dat ik toch al een behoorlijke voertuig beheersing heb, maar dat er ook nog het één en ander valt te leren.
Net als je dat denkt krijg je meestal weer een spoedcursusje nederigheid opgedrongen door je eigen trouwe zijspan
Als er wat te leren valt?
Daarom zie ik ook veel voordeel in het gebruik van laagprofiel 17" banden i.p.v. 14"of 15".Als je een auto band bovenop beetpakt en het wiel heen en weer beweegt, zie je dat het loopvlak op zijn plek blijft, maar dat je de band makkelijk heen en weer kan bewegen ten opzichte van het loopvlak.
Als je dit met een motorband doet, zie je dat dit niet kan bij een motor band, want die is minder flexibel.
Die cursus dag heeft mij al een paar keer uit de brand geholpen tijdens een OEPS momentje
En de VRO op Lelystad is daar dus een voortzetting op. Dan leer je dus nog nog weer veel meer.