invoeren vanuit belgie

Ik heb nu een S4 gekocht. Ik weet inmiddels dat ik een inschrijfbewijs moet hebben en een CVO. Maar moet ik ook iets hebben dat de motor in Belgie afgemeld is? Volgens de belgische eigenaar hoeft dat niet en kan ik de motor zo mee nemen zonder deze is uitgeschreven.......Ik weet dat in Duitsland moet je een uitschrijfbewijs hebben (weet ff niet hoe dat in het duits heet). Nu las ik in een van de reakties dat dit inderdaad niet hoeft, maar ik kan mij dit niet voorstellen. Kan iemand mij uitsluitsel geven?
 
Wat ik eens gedaan heb, toen ik twijfels had over de juistheid van de papieren, was ff langswippen bij een keuringsstation van de RDW. Ik heb toen de aanwezige documenten laten zien aan een keurmeester voor motoren. Deze heeft alles doorgelopen en het was OK. Nu woon ik slechts zo'n 12 kilometer van een keuringsstation vandaan, maar dat zou bij jou anders kunnen zijn.
 
Ik heb nu een S4 gekocht. Ik weet inmiddels dat ik een inschrijfbewijs moet hebben en een CVO. Maar moet ik ook iets hebben dat de motor in Belgie afgemeld is? Volgens de belgische eigenaar hoeft dat niet en kan ik de motor zo mee nemen zonder deze is uitgeschreven.......Ik weet dat in Duitsland moet je een uitschrijfbewijs hebben (weet ff niet hoe dat in het duits heet). Nu las ik in een van de reakties dat dit inderdaad niet hoeft, maar ik kan mij dit niet voorstellen. Kan iemand mij uitsluitsel geven?

Niet nodig.
"inschrijvingsbewijs d.i.v." en die "CVO" aanwezig? => naar Nederland met dat apparaat!
In Belgie schrijven ze hem niet over bij een postkantoor oid.
Ben zelf met de belgische kentekenplaat erop naar Nederland gereden en plaat teruggestuurd.
(Maar hoe dat verzekeringstechnisch zit weet ik niet zeker.. O-) )
Sucses!
 
Niet nodig.
"inschrijvingsbewijs d.i.v." en die "CVO" aanwezig? => naar Nederland met dat apparaat!
In Belgie schrijven ze hem niet over bij een postkantoor oid.
Ben zelf met de belgische kentekenplaat erop naar Nederland gereden en plaat teruggestuurd.
(Maar hoe dat verzekeringstechnisch zit weet ik niet zeker.. O-) )
Sucses!


hahaha ja hoe het verzekeringstechnisch zit weet ik wel.....Voor de zekerheid doe ik het dan maar ook via een trailler...Tis goed om te horen dat er geen "afmeld brief" bij hoeft. Ik kon het eigenlijk niet geloven toen de belgische (oude)eigenaar van mijn nieuwe S4 dit zei. In Nederland moet je een stuk moeilijker doen om een voertuig te exporteren. In Duitsland is het al iets makkelijker maar Belgie is echt makkelijk. Ik heb dit inmiddels bevestigd gekregen van jullie en nog een aantal bronnen. Dus dat moet goed komen. Aan komend weekend haal ik mijn DUC op en kan ik wachten op mijn CVO en datum voor de keuring van de RDW.......Thanks voor al jullie Tips. Ik zal zeker ook eerst met de kopie van het inschrijvingsbewijs naar de RDW gaan om hun te laten kijken of die juist is.

Nogmaal bedankt allemaal :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
hahaha ja hoe het verzekeringstechnisch zit weet ik wel.
...Nogmaals bedankt allemaal :} :} :} :} ...

Haha, ja eigenlijk weet ik het ook wel hoe het verzekeringstechnisch zit..
(gewoon heeeel voorzichtig gereden... O-) )

Sucses! ;)
 
Hallo allemaal,

Laat op 25-1 mijn GSX1100G uit Belgie keuren.
Ik heb het roze inschrijvingsbewijs en een wit gelijkvormigheidsattest.
Rij eerst wel even langs in Roosendaal met de papieren.
Wachttijd was maar 1 week, maar ik moet de motor nog ophalen in Belgie.
Wordt vervolgd!!
 
A.s. vrijdag heb ik de keuring. Ik heb mijn motor helemaal in orde gemaakt (was nog een probleem). Maar als het goed is heb ik nu overal de juiste lampjes, spiegels, reflectors etc etc...Na vrijdag laat ik het wel weten wat de uitlag is....
 
Hey Ducmonster, je zegt dat je weet waar je op moet letten bij de Fahrzeugbrief of je wel of geen CVO nodig hebt, wat is dat?? Waar moet je naar kijken??
 
Hey Ducmonster, je zegt dat je weet waar je op moet letten bij de Fahrzeugbrief of je wel of geen CVO nodig hebt, wat is dat?? Waar moet je naar kijken??

Op blz. 4 van de Fahrzeugbrief staat een deel wat in sommige gevallen gezien kan worden als een vervanging van een CVO. Hier staat het Type goedkeuringsnummer (begint met een E. bv: E3-92/61-0030/00* (ducati S4)) en nog een aantal gegevens.(zie foto). Als blz 4 dus is ingevuld als op de foto dan hoeft er geen CVO bij. Maar vraag anders eerst een kopie en laat die nakijken bij de RDW. Dan zoeken zij uit of er wel of geen CVO nodig is.

full


Het gaat dus om het rechter deel op de foto!!



By the way: mijn monster is goed gekeurd!!!! :]
 
Afgelopen dinsdag is soes eindelijk gekeurd in Roosendaal. Is van 1991 dus ik had alleen het roze inschrijvingsbewijs nodig. Gelijkvormigheidsattest wilde ze nog geeneens zien. CVO is alleen nodig als er een Europesche goedkeuring op de motor is afgegeven. Staat dan ingevuld op het roze inschrijvingsbewijs bij typegoedkeuringsnummer. Enfin, moest om 10.40 keuren dus om 10.20 aanwezig. Eerst 97,25 dokken (om 11.00 pas) en daarna wachten op de "keurmeester=km". De Harley voor me werd afgekeurd. Te veel herrie, benzinelekkage en koplamp te laag. De Hayabusha uit 2001 (scheelde meer dan 2000,- in Belgie) was geen probleem. Om 11.25 naar binnen. Eerst met de "km" in computer alle gegevens van de motor opzoeken (hadden ze dat vooraf niet kunnen doen!)en daarna keuren. 12 minuten later goedgekeurd (ik had er thuis een reflectortje op gemaakt, moet in NL. !!!)
De offroad na mij had er geen, dus helaas. En dan is 25,- voor een herkeuring toch zonde van het geld.
Wachten op rapport. Om 11.50 met rapport naar de douane voor BPM aangifte. Die zit er gelukkig naast. Ik had thuis al het aangifte formulier ingevuld (om vragen als je een afspraak maakt!) dus dit duurde maar 10 minuten. Weer 103,- armer, maar om 12.10 was ik weer thuis. Dus ruim 2 uur weggeweest voor 12 minuten keuren! Het stelt dus helemaal niks voor, duurt alleen even. Twijfel je aan de papieren, rijdt even van te voren langs het keuringsstation. Oh ja, wachttijd in Roosendaal was er niet. Keuren alleen op dinsdag.

full
 
Op blz. 4 van de Fahrzeugbrief staat een deel wat in sommige gevallen gezien kan worden als een vervanging van een CVO. Hier staat het Type goedkeuringsnummer (begint met een E. bv: E3-92/61-0030/00* (ducati S4)) en nog een aantal gegevens.(zie foto). Als blz 4 dus is ingevuld als op de foto dan hoeft er geen CVO bij. Maar vraag anders eerst een kopie en laat die nakijken bij de RDW. Dan zoeken zij uit of er wel of geen CVO nodig is.

(Afbeelding)

Het gaat dus om het rechter deel op de foto!!



By the way: mijn monster is goed gekeurd!!!! :]

OK thanks!
In mijn geval is het alleen nog anders, ik heb dus een Amerikaanse fiets met Duitse brief. Deze is dus niet volgens EG norm gemaakt en dan nemen ze de gegevens over van het kenteken. Geen CVO nodig. Ze moeten hem wel toelaten omdat hij in een EG lidstaat op kenteken staat.
Kwam ik dus een beetje achter via de RDW site en dit klopt dan weer met ervaringen van een jaar of 2 geleden met mijn vorige.
 
Weet iemand toevallig of er ook op maandag ergens gekeurd word? :) aangezien ik maandag vrij ben zou het jammer zijn als ik er vrij voor moet nemen
 
Ik heb alles even doorgelezen, nou heb ik zelf
net een suzuki gsx-r 750 in belgie gekocht en moet ik de motor
gaan invoeren. Nu lees ik dat ik een vco papiertje nodig heb, maar
waar haal ik dat vandaan als ik de motor particulier heb gekocht?

Daarna snap ik het verhaal wel, keuren bij RDW, bpm betalen, kenteken maken en klaar. :]

bedankt!
 
normaal als je een moto koopt in belgie moet de koper je twee papieren geven, een roze formulier (inschrijvingsformulier) en GVA (gelijkvormigheidsattest, dat wat jij dus vco noemt) , meer zou je niet nodig moeten hebben.
 
Ehm ff voor de zekerheid.....ik heb afgelopen weekend via Ebay een RSV mille gekocht uit 2003 (eerste afgifte 2004) ik heb dit forum ff na gelezen, maar ik heb dus het volgende nodig:

-"inschrijvingsbewijs d.i.v."
-CVO

Klopt dit?

Groeten, Bart
 
HOI,

Maak je niet druk je hebt genoeg papier in handen. Bij mij keken ze vorige week alleen maar naar dat roze inschrijvingsbewijs, gaven er een stempel op en klaar!!!!
 
Ehm ff voor de zekerheid.....ik heb afgelopen weekend via Ebay een RSV mille gekocht uit 2003 (eerste afgifte 2004) ik heb dit forum ff na gelezen, maar ik heb dus het volgende nodig:

-"inschrijvingsbewijs d.i.v."
-CVO

Klopt dit?

Groeten, Bart

Zou voldoende moeten zijn, omdat de RSV vrij nieuw is :9~ , is echt wel een CVO nodig, voor motoren na 1998 (?) is dit verplicht
 
Aaaah Jongens Bedankt :} :} :} :} ik hoop hem deze week te kunnen ophalen......foto's volgen :9

Enne nog tips welk keurstation je het beste heen kan gaan? Het mooie weer is er dus wil niet weer 2 maand wachten zoals roendertijd met m'n CBR |( |(
 
Aaaah Jongens Bedankt :} :} :} :} ik hoop hem deze week te kunnen ophalen......foto's volgen :9

Enne nog tips welk keurstation je het beste heen kan gaan? Het mooie weer is er dus wil niet weer 2 maand wachten zoals roendertijd met m'n CBR |( |(
Schiedam was destijds niet verkeerd voor mij, zie DE RDW SITE voor wat wachttijden.

Hint, zoek postcodes op van de vestigingsplaatsen, en kies die bij het 0900 nummer deze postcodes ;)

Succes, bij mij scheelde het een week of 3 8-)
 
Ik ben een tijd niet op deze Topic geweest maar voor de duidelijkheid een gelijkvormigheidssattest is niet het zelfde als een CVO. De gelijkvormigheidsattest missen een aantal gegeven welke wel op de CVO vermeld moeten staan. Als de CVO er niet bijzit moet deze opgevraagd worden bij de Importeur van het land van herkomst. In dit geval Belgie. Gezien er maar een type van de monster S4 bekend is in Nederland (dus geen Dark, City etc)kon ik met moeite zonder CVO dmijn S4 laten keuren.Was er wel bijv. een S4 Dark geweest (zoals bij de overige van de Monster reeks) dan had ik een probleem gehad en had ik toch echt eerst een CVO moeten halen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan