dubbel d sluiting neem ik aan. Geloof me, als je het eenmaal door hebt wil je niet meer anders.
Dubbel D-sluitingen zijn de beste/veiligste sluitingen op een helm.
Zijn zelfs verplicht op het circuit.
Gewoon ff oefenen, gaat het straks haast vanzelf....
Inderdaad de beste sluiting voor je helm, enigste nadeel vind ik dat je hem bijna niet los/ vast krijgt met je handschoenen aan.
Inderdaad de beste sluiting voor je helm, enigste nadeel vind ik dat je hem bijna niet los/ vast krijgt met je handschoenen aan.
Een dubbele-D sluiting gebruiken vereist idd geen ingenieurs-titel, het gaat er alleen om routine en gevoel voor te krijgen zodat je er niet meer zo over hoeft na te denken.Wat moet je er aan oefenen volgens iedereen?
Door beide ringen heen, door de eerste terug, klaar. Is weinig aan te oefenen.
Ik snap niet dat je je helm op of af wilt zetten met je handschoenen aan
In de winter is het te koud om je handschoenen uit te doen wanneer je gaat tanken bijvoorbeeld.
Hoihoi!
Ik heb net een nieuwe helm gekocht, maar nu vindt ik die sluiting erg irritant.
Het is zo'n ringetje waar je het riempje doorheen moet doen.
Zou ik dit kunnen verwisselen met een 'gewone' sluiting? En waar zou ik dit kunnen laten doen?
Groetjes Loesje
Inderdaad de beste sluiting voor je helm, enigste nadeel vind ik dat je hem bijna niet los/ vast krijgt met je handschoenen aan.
dubbel d sluiting neem ik aan. Geloof me, als je het eenmaal door hebt wil je niet meer anders.
10 keer oefenen en je snapt hoe het moet.
Maar daar kom je trouwens wel op tijd achter zeg
Een dubbele-D sluiting gebruiken vereist idd geen ingenieurs-titel, het gaat er alleen om routine en gevoel voor te krijgen zodat je er niet meer zo over hoeft na te denken.
Ik houd wel van dubbele D sluitingen, ze zitten altijd stevig terwijl riempjes met "klik-gesp" sluitingen nog wel es ruimer gaan zitten zonder dat je het direct merkt.
Gewoon vast laten zitten...
wanneer je helm opzet, sluiting in de groots mogelijk stand zetten, met je duimen de sluiting naar je kinstuk toe brengen, helm opzetten, en weer de sluiting aantrekken... klaar...
afzetten van je helm is het tegenovergestelde... maar de eerste paar keren komt de sluiting of tegen je neus dan wel niet je oogkassen aan... maar dit gaat met de tijd beter...