Italiaans of toch Japans?

full
 
Het is al eerder gezegd, wil je Italiaanse beleving, met Japanse afwerking en betrouwbaarheid en ben je 1.90m lang, kijk dan gerust rond in de Aprilia hoek. De Milles van voor 2004 waren zeer ruim bemeten en ook lange mensen hadden ruimte genoeg en veel aerodynamische bescherming. ook op lange afstanden. Wil jemeer de "naked" kant op heb je de Tuono, dezelfde fiets maar het zier er uit alsof na een val partij men geen geld had om de zaak volledig te herstellen (in vergelijk met de Mille dan). Of de nieuwere Shiver in 750 of 1200. De enige kleine probleempjes die je kunt krijgen is de spanningsregelaar, die is te zwak (en overigens van hetzelfde merk en type als op de Honda's) maar er is een goedkope en afdoende aftermarket oplossing voor ca 110,-Euro).
Een Triumph zou me ook kunnen bekeren, toen ik mijn eerste Mille kocht keek ik ook naar de 995i maar heb daar toen van afgezien door wat technische problemen met de blokken. Nu bezig met mijn derde Apri en geen noemenswaardige problemen gekend, wel heel veel rijplezier.
 
Engelse onderdelen engels personeel, dat is zo ongeveer beroerder dan Italie.

Het doet me pijn om te zeggen maar voor de betrouwbaarheid kocht ik toch een Jap.
En dan in mijn ogen bij voorkeur een Honda. Dat is van die leeftijd en prijsklasse de
top in betrouwbaarheid en levensduur.

vanaf ik geloof 1992 gemaakt, de 900 en 1200 van triumph, oer degelijk :)

mijne staat nu op 101500 and counting. die gaat het echt nog wel even doen.


maar nee hor, niet betrouwbaar
 
Maak maar eens een proefrit op een MM.
Ben je meteen verkocht!
De klappen die er vanaf komen en de manier waarop ze er vandoor gaat :]

Ik rijd met een enorme smile rond en de kosten? Ach...~[/quote]



*O* *O* doe eerst maar een proefrit op de andere en dan op de MM alle twijfels zullen weg zijn. de moto morini is een BOM (Bangelijk,Ongelooflijk,Mooi). is trouwens mijn eerste moto
qua betrouwbaarheid, met een jap kan je ook problemen hebben, ik persoonlijk heb amper problemen. en het geluid.... grrrr :
 
mocht de moto morini lekker rijden dan kan ik m'n budget nog een beetje oprekken.
alleen weinig zin om eens per maand (of per 2 maanden) onderhoud uit te moeten voeren.
een eenmalige uitgave kan wel hoog zijn maar de 'vaste' lasten wil ik liever wat lager houden.

en daartussen weet ik niet echt het verschil tussen italiaans of japans.
kan ik met de jap een hele zomer doorrijden zonder onderhoud en sta ik bij een italiaan elke maand het een en ander te vervangen?
beetje gevoel(italiaan) vs. verstand(japans) deze keuze..

je moet lekker japans gaan rijden
 
Ik heb de 999 nu anderhalf jaar en qua onderhoud is ze ongeveer gelijk aan de CBR die ik had.
Alleen zo'n 40% duurder ongeveer
Tussen de beurten van 12.000km in hoef ik alleen de ketting te smeren, bandjes te kopen en misschien de ketting spannen.
Oh, en natuurlijk heel veel wassen. 8-)

Ik weet niet hoe het zit met de 748 maar de 999/749 zit bij mij perfect in de uitsparingen met mijn 1,94 (ik heb lange benen). Daarnaast zijn er een aantal verschillende standen voor de stepjes en drie standen waarop je de tank en het zit gedeelte kan verlengen/korten t.o.v. het stuur. (ik gok 7 cm van uiterste tot uiterste).

De 999/749 is alleen niet voor iedereen. Veel vinden haar een beetje lelijk. :/
Misschien is deze daarom niet zo heel duur meer.

Mijn woonwerk Honda is een bepekeld taai ding, bijna zonder onderhoud tussen de beurten in.
Het heeft dan ook een cardan en is geen snelheidsmonster of sensatiefiets.

Als je er veel mee rijdt ( de 999) en nog langop wil rijden, denk dan eens aan een uitgebreide beurt bij biggelaar ( het B-rad onderhoudsschema) ( dan hoeft je volgende groot onderhoud pas weer 36-48K later. dan ben je na een paar jaar al veel goedkoper uit.
 
Dank voor de vele bruikbare reacties!
De speed triple zal ik ook nog eens naar kijken, ging er beetje vanuit dat deze te klein zou zijn.
Verder neig ik nu meer naar een Italiaan en dan de MM vooral!(los van de speedy, daar ga ik nog naar kijken), mits de onderhoudshistorie compleet is. Mocht ik geen geschikte kunnen vinden dan wordt het voor nu Kawasaki. Dit omdat ik dit seizoen wil rijden, en er in de toekomst dan wel een keer een italiaan komt. Alleen het geluid van zon Italiaan is al het aanschaffen waard.

weet nog wel een erg mooie 996 te staan, maar niet voor rond de 4500.

home - Barbier Motorsport Havelte
 
Laatst bewerkt:
Engelse onderdelen engels personeel, dat is zo ongeveer beroerder dan Italie.

Het doet me pijn om te zeggen maar voor de betrouwbaarheid kocht ik toch een Jap.
En dan in mijn ogen bij voorkeur een Honda. Dat is van die leeftijd en prijsklasse de
top in betrouwbaarheid en levensduur.

Er zijn in elke soort wel Honda's die niet saai zijn, en de zwaliteit is top.
Zelf rijd ik een X11 (CB1100SF) die gekscherend ook wel een nakes Black Bird
wordt genoemd. Niet iedereen vind dat mooi al was Honda met deze motor
de tijd ver vooruit.
 
openingspost aangepast.

Nog even verder gekeken (helaas nog niet kunnen rijden ivm het weer).
De italianen vallen toch af. Het onderhoud weerhoudt mij voorlopig er van. Als tweede motor worden ze een goede kanshebber maar als eerste motor toch te hoog gegrepen.

De kawasaki blijft nog over.
Daarbij komt wel de KTM Superduke en Triumph speed of street triple die mijn aandacht hebben getrokken.
Kortom het zijn nog steeds 3 kanshebbers.
 
Weg met die rotzooi,
maakt verder niet uit wat je kiest, maar kies altijd Suuuuuuuuuuuzuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukiiiii!
;)
 
openingspost aangepast.

Nog even verder gekeken (helaas nog niet kunnen rijden ivm het weer).
De italianen vallen toch af. Het onderhoud weerhoudt mij voorlopig er van. Als tweede motor worden ze een goede kanshebber maar als eerste motor toch te hoog gegrepen.

De kawasaki blijft nog over.
Daarbij komt wel de KTM Superduke en Triumph speed of street triple die mijn aandacht hebben getrokken.
Kortom het zijn nog steeds 3 kanshebbers.



Triumphs zijn fantastisch! Ik rij inmiddels 8 maanden Triumph, en heb 2 weken geleden een 2001 Triumph Sprint gekocht. Super lekkere fietsen, heerlijk soepele motor, koppel in overvloed, lekker wendbaar, en een fantastisch geluid!
 
Omdat Ducati niet kapot gaat? Of omdat Duc rijders niet kunnen sleutelen?

Oh no he did'nt!

Misschien denken met de andere merken motorrijders wel dat ze kunnen sleutelen..... en zo meer ellende veroorzaken :P

Je begint ook pas aan een Ducati als je zeker weet dat je het kan maken of genoeg geld hebt om hem weg te brengen :+
 
Corsaro 40k+, dagelijks gebruik, behalve al het echt te glad is.
Meer pret dan op een Morini kan je niet hebben. Maar laat je vooral adviseren door mensen die liever een japanner hebben en nog nooit een morini in het echt gezien - laat staan gereden hebben ;)
Monster lijkt me echt te klein voor je, maar met jouw lengte is het sowieso lastig denk ik. Misschien een Granpasso? Maar je budget is wellicht wat mager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan