Italiaans of toch Japans?

misschien niet wat je wil horen maar als dit je eerst motor is begin dan goedkoop en makkelijk te rijden.
je leert in een jaar rijden veel meer dan in 2 jaar andere mensen hun mening lezen.

mijn tip
koop 'oude' '04 z750/1000
over een jaar verkopen en met je ervaring een goede gegronde keuze maken.

je kan niet gaan vergelijken zonder basis :)
 
Ik vind het logo van Motomorini niet mooi. Ik zou een japanner kopen. :+

Heb net gechecked - deze kan je er zo overheen plakken :+
poster_van_de_reis_van_japan_het_vintage_japanse_sticker-rd5274f2724ef4c5985b480be72d5fcbf_v9waf_8byvr_512.jpg
 
@daan72, daar heb ik wel over nagedacht.
Maar uiteindelijk kies ik voor een duurdere motor en blijf daar eerst een paar jaar op rijden.
Het leerproces zal misschien iets lager liggen maa dat neem ik voor lief.
Zijn er nog zwakke plekken bij een ktm superduke of speed/street triple?
En verschillen ze nog van elkaar qua onderhoud?
 
@daan72, daar heb ik wel over nagedacht.
Maar uiteindelijk kies ik voor een duurdere motor en blijf daar eerst een paar jaar op rijden.
Het leerproces zal misschien iets lager liggen maa dat neem ik voor lief.
Zijn er nog zwakke plekken bij een ktm superduke of speed/street triple?
En verschillen ze nog van elkaar qua onderhoud?


Heb met beide ervaring, en rij nu nog steeds een Speed Triple ( de 3e ) })
Superduke is wat extremer gebouwd en de onderhoudsintervallen zijn kleiner.

Echte zwakke plekken heeft een Speed Triple niet.
( een KTM ook niet echt, maar heeft iets meer nukken )
Onderhoud bij een Triumph is vergelijkbaar met een Jap.
 
mocht de moto morini lekker rijden dan kan ik m'n budget nog een beetje oprekken.
alleen weinig zin om eens per maand (of per 2 maanden) onderhoud uit te moeten voeren.
een eenmalige uitgave kan wel hoog zijn maar de 'vaste' lasten wil ik liever wat lager houden.

en daartussen weet ik niet echt het verschil tussen italiaans of japans.
kan ik met de jap een hele zomer doorrijden zonder onderhoud en sta ik bij een italiaan elke maand het een en ander te vervangen?
beetje gevoel(italiaan) vs. verstand(japans) deze keuze..

al die vooroordelen over italianen en stilstaan :) tegenwoordig zijn die italianen gewoon betrouwbare fietsen hoor.

Het ouderhoud is belangrijk maar dat is bij elke motor zo. En als je het bij de Ducati specialist laat doen ben je wat meer kwijt, logisch.

Maar die duc is vrij smal, weet niet of dat wat is met je lengte? Denk dat die andere beter past maar dat moet je natuurlijk zelf proberen. Monster is inderdaad echt klein. Ik heb de s2r die is wel iets hoger dan de 620 bijv. Maar blijft vrij klein.
 
Als na de aankoop het budget belangrijk is dan ook geen KTM denk ik. :P
(als Morini daardoor afgevallen is.. maar die moet je inderdaad niet kopen want daarna valt alles tegen aan andere motoren _O- )

Een oude Z750/Z1000 lijkt me wel vrij ideaal om te beginnen als je een naked wil.
Jaartje rijden, jaartje leren. Daarna of na twee, drie jaar doorgroeien. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik vond een Z1000 van 2003 vrij makkelijk te rijden. De mijne was dan wel afgesteld, lekker soepel op het gas en heel 'smooth' mee te rijden.
 
Ik vond een Z1000 van 2003 vrij makkelijk te rijden. De mijne was dan wel afgesteld, lekker soepel op het gas en heel 'smooth' mee te rijden.

Da's nou net het probleem....

Je mist nou net het karakter wat een italiaan heeft (of beter gezegd: wat een V-twin heeft). Een motor moet niet te gemakkelijk zijn. Vechten moet je, om de motor in bedwang te houden. Dat is juist het leuke aan rijden.... :]

Maar gek dat niemand de Cagiva (V) Raptors 1000 heeft genoemd. Heb je toch het beste uit twee werelden. Karakter en design van een italiaan met de betrouwbaarheid (en het hart) van een japanner (Suz TL1000).
 
Laatst bewerkt:
Da's nou net het probleem....

Je mist nou net het karakter wat een italiaan heeft (of beter gezegd: wat een V-twin heeft). Een motor moet niet te gemakkelijk zijn. Vechten moet je, om de motor in bedwang te houden. Dat is juist het leuke aan rijden.... :]

Maar gek dat niemand de Cagiva (V) Raptors 1000 heeft genoemd. Heb je toch het beste uit twee werelden. Karakter en design van een italiaan met de betrouwbaarheid (en het hart) van een japanner (Suz TL1000).


stond op het punt om hem te noemen maar als een monster te klein is voor ts dan is een raptor het ook.
verder sluit ik me volledig bij je aan :Y
 
Dat is sex ook de eerste keer en toch blijft 't leuk ....... maar met een mooie vrouw net iets leuker
*D

haha monstro zalige omschrijving :}
heb het al eens gezegd hier maar de man met het probleem twijfelt teveel, doe een testrit op de moto morini en je bent verkocht, als het u niet uitmaakt dat de leermarge trager is. en onderhoud om de maand, 2 maand????? mijn mooie wilde vrouw gaat 1 max 2 keer per jaar binnen. kost meer dan een jap ja das waar, het onderhoud van een suzuki swift is ook goekoper dan pakweg een bmw. is dat een drempel om een bmw te kopen? dan moet je er geen kopen.
Moto morini is net hetzelfde, wil je rauwe power, looks, optrekerecties, gegil onder de helm, gegeil langs de baan en oja porno geluid dan ga je ervoor
en nogmaals :
 
@TS, diep van binnen heb je je keuze al gemaakt,je zoekt en verlangt naar Emotie dus volg je hart.
Motorrijden is totaal anders dan (verplicht) autorijden van A-B,en kost per km gewoon iets meer.
Maar daar krijg je heel veel voor terug,genieten van elke meter die onder je wielen door glijdt ,dat is wat je toch wilt?

zonder inruil(en dat is in jou geval) kun je deze kopen precies binnen jou budget,met een km.stand waar je met gemak nog jaren plezier van kunt hebben, mits onderhoud en goed warm rijden voor je 'los'gaat (maar dat geldt voor alle motoren) .
3 maand garantie en een model waar mee je mee gezien mag worden. Het is een Black Beauty; :9~



http://www.motoporthippolytushoef.n...ctPath=/Shops/Motoport/Products/RHC0001008072

Een Jap/Engelse of what-ever kost aan onderhoud p/jr. €, deze kost niet schrikbarend veel meer in onderhoud, hooguit € 250 p/jr, maar dat mag als je veel meer plezier ondervind van je hobby(rijden/looks)
Suc6 :]
 
Haha het klopt dat ik enorm twijfel.
Testritje gebeurd zodra het weer beetje mee gaat werken zodat ik toch wel een mooi rondje kan rijden.
Het blijft trouwens tussen de ktm superduke, truimph speed triple of kawasaki z750/1000 en heb mn budget opgerekt tot 6000,-

Alle voors en tegens heb ik zon beetje op een rijtje dus het zal nu dus een kwestie van beleven worden.
Ktm kan een beetje nukkig zijn maar door zn v twin vergeef ik het um waarschijnlijk wel. Triumph lijkt me eigenlijk tussen italiaans en japans inzitten. 3cilinder ipv 2 of 4, onderhoud van een jap maar wel een machine met karakter. En kawasaki eigenlijk als een machine wat weinig omkijken behoeft. En bovenal vind ik ze alledrie er bloedmooi uitzien! 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan