Jan de Vries op tv (Ned 2, 18:55 uur)

Broos

MF veteraan
2 jan 2009
7.096
2.608
Voor de Old Timers, zo direct op MAX, Nederland 2 een stukje over Jan de Vries!!!
18.55
 
Eind jaren zestig wordt Jan de Vries gecontracteerd door Van Veen, de Amsterdamse importeur van Kreidler. De bedoeling is een gooi naar de wereldtitel in de 50 cc klasse. De Vries was een van de Nederlanders die eind jaren zestig, begin jaren zeventig grote successen behaalden in de lichtste klasse van de motorsport. Anderen waren Jan Huberts, Cees van Dongen, Paul Lodewijkx, Jos Schurgers, Henk van Kessel en de team-genoot van De Vries, Aalt Toersen. Ook de Brit Barry Sheene reed in die dagen nog in de 'borrelglaasjesklasse'. Maar de grootste concurrent voor de wereldtitel was de Spanjaard Angel Nieto.
Jan de Vries werd uiteindelijk na Egbert Streuer de meest succesvolle Nederlandse motorcoureur aller tijden, met maar liefst 14 GP-overwinningen en twee wereldtitels in de 50 cc, in 1971 en 1973.
Na zijn successen als coureur werkte De Vries nog een tiental jaren voor Van Veen, als tuner van racemotoren.

ff gegoogled..
 
Wie is Jan de Vries........veel voorkomende naam in NL......CDA kamerlid.... :?

Jeffrey de Vries ken ik wel, vroeger van de Superbikes.
Jan de Vries had hij vroeger niet iets met Jamathi?
18.55 zullen we het weten. thanx motorfahrer ik weet het nu al.
 
Laatst bewerkt:
-O-

Tijd voor Max is alweer afgelopen, was misschien om 17.55 :?

Het was iig een herhaling zag ik steeds in beeld komen terwijl ik naar Hanja Maij-Weggen zat te kijken :(

Voor de broekies: is geen motorrijdster, was Minister van verkeer en Waterstaat.

Zo ff zoeken op uitzending gemist of zo of ik de uitzending nog kan vinden.
 
'Jan de Vries' > 'Jan de Vries op tv (Ned 2, 18:55 uur)'
 


Mooi man, goed dat Nederland weer aan zo'n held word herinnerd. 2 keer wereldkampioen en op je 65e als hobby je brommertje nog hebben.
200 doe ik niet meer maar 180 nog wel.

Goeie oude tijden!
Mijn brommer ging al best hard maar niet te vergelijken met dit, en m'n 25kw thundercat gaat ongeveer 190. dat wil je toch niet met zo'n kauwgomballen frame.
 
Gedaan, dan nog was het me niet duidelijk wanneer het vandaag nou wel was...
 
Voor de Old Timers, zo direct op MAX, Nederland 2 een stukje over Jan de Vries!!!
18.55

Oeps, haastige spoed is zelden goed:
17.55.

herhaling
woensdag 6 januari 2010
11.10 - 12.00 uur, Ned 2
 
Tsjee, weten er dan nog maar zo weinig mensen af van de prestatie van deze man?
Niet te geloven! Ga maar eens kijken bij een demo, je zult versteld staan van de snelheid van deze 50cc motoren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan