Jonathan Rea topic

Ben ik dan de enige die dat “saaie” van Rea niet ziet? Vanaf de allereerste race die ik bezocht waar hij op het podium kwam trok hij burnouts en zocht hij contact met het publiek. Op Assen altijd bij de GT. En op de Nurburgring regelmatig in de eerste bocht na de race.

En fan van hem sinds ik dit filmpje zag:


:}

Wat moet hij nog meer doen dan :?

Heel saai is het allemaal niet maar het is ook allemaal niet zo spannend.
Rijd davies aan de leiding zit ik te wachten tot die ( weer eens ) een fout maakt of crasht.
Bij rea vraag ik me alleen af hoeveel seconden hij weer gaat pakken.

Het vieren van een overwinning doet hij vaak wel even leuk maar toch vaak bij de bekende vlag..

Ik vind het een fantastische coureur alleen had er iets meer in mogen zitten
 
Vind vaak de eerste ronde van race twee wel indrukwekkend, hoe Rea snel naar voren komt.

OT: VDM deed dat de laatste race ook erg gaaf!
 
Heel saai is het allemaal niet maar het is ook allemaal niet zo spannend.
Rijd davies aan de leiding zit ik te wachten tot die ( weer eens ) een fout maakt of crasht.
Bij rea vraag ik me alleen af hoeveel seconden hij weer gaat pakken.

Het vieren van een overwinning doet hij vaak wel even leuk maar toch vaak bij de bekende vlag..

Ik vind het een fantastische coureur alleen had er iets meer in mogen zitten

Dat zijn toch argumenten die je Rea niet kwalijk kan nemen. Zie je Rossi al zijn overwinning vieren bij de Marquez vlaggen in plaats van voor de Rossi tribune? En dat de WSBK boring is, dat is een feit. Maar nogmaals, dan moeten Rea zijn concurrenten meer gas geven.
 
Dat zijn toch argumenten die je Rea niet kwalijk kan nemen. Zie je Rossi al zijn overwinning vieren bij de Marquez vlaggen in plaats van voor de Rossi tribune? En dat de WSBK boring is, dat is een feit. Maar nogmaals, dan moeten Rea zijn concurrenten meer gas geven.

Nou eigenlijk wel, kan ook eens ergens anders stoppen dan bij zn eiland genoten ;)

Rossi stopt ook altijd ff bij "zijn" tribune, vind ik toch ff iets anders
 
Nou eigenlijk wel, kan ook eens ergens anders stoppen dan bij zn eiland genoten ;)

Rossi stopt ook altijd ff bij "zijn" tribune, vind ik toch ff iets anders

Dan mag je toch het verschil eens uitleggen.
 
Dat zijn niet alleen maar zijn landgenoten denk ik waar hij op doelt.

Los daarvan maakt het niet zo veel uit of Rea hier wel of niet iets aan kan doen. Saai is saai. Ook al zou hij er helemaal niets aan kunnen doen (ikzelf verwijt hem ook helemaal niets).

Het is nooit dat hij op het podium staat omdat hij een zwaar bevochten race heeft gewonnen en iedereen op het puntje van zijn stoel heeft gezeten.

Het sensatie en toejuichgehalte is daarom amper tot niet aanwezig.
 
Dat zijn niet alleen maar zijn landgenoten denk ik waar hij op doelt.

Los daarvan maakt het niet zo veel uit of Rea hier wel of niet iets aan kan doen. Saai is saai. Ook al zou hij er helemaal niets aan kunnen doen (ikzelf verwijt hem ook helemaal niets).

Het is nooit dat hij op het podium staat omdat hij een zwaar bevochten race heeft gewonnen en iedereen op het puntje van zijn stoel heeft gezeten.

Het sensatie en toejuichgehalte is daarom amper tot niet aanwezig.

Helemaal eens. Maar op de vorige pagina wordt toch echt gemeld dat Rea saai is, etc, etc. Ik denk dus nog steeds dat dat wel mee valt. En het filmpje van de uitloopronde op Cadwell Park bevestigd dat.
 
Ah zo!

Zo zie ik het niet perse inderdaad.

De hele WSBK is gewoon kut. Dat is mijn versie en hij is veel te goed waardoor het nog "kutter" (?) is allemaal.
 
Ah zo!

Zo zie ik het niet perse inderdaad.

De hele WSBK is gewoon kut. Dat is mijn versie en hij is veel te goed waardoor het nog "kutter" (?) is allemaal.

Eensch! Ooit gingen we naar de WSBK als alternatief voor de saaie MotoGP. Nou daarvoor hoef je idd niet meer naar de WSBK te gaan.
 
Dan mag je toch het verschil eens uitleggen.
Dat Rossi haast op elk circuit zijn "eigen" tribune heeft waarop fans zitten en daarbij nog fans verspreid rondom de baan.

Dat heeft Rea niet en gaat die ook niet krijgen denk ik.

Zn uitloop ronde is echt wel leuk maar de rest er om heen is gewoon beetje saai.

Eigenlijk zijn alle overwinningen in de sbk een beetje saai..
 
Ik denk het tweede.

Hij rijdt net zo saai als Lorenzo die vanaf de start tot finish op 1 rijdt. Te weinig sensatie, omdat hij zo goed is.

Kunnen andere er een strijd van maken dan wordt het leuk om naar te kijken. Er valt geen eer te behalen meer voor hem in de WSBK als je het mij vraagt. Of hij moet eens van motor wisselen.

Dat heeft hij een paar jaar geleden gedaan en sindsdien rijdt hij iedereen in het WSBK het snot voor de ogen. Volgend jaar titel nr 5.
 
Dat Rossi haast op elk circuit zijn "eigen" tribune heeft waarop fans zitten en daarbij nog fans verspreid rondom de baan.

Dat heeft Rea niet en gaat die ook niet krijgen denk ik.

Zn uitloop ronde is echt wel leuk maar de rest er om heen is gewoon beetje saai.

Eigenlijk zijn alle overwinningen in de sbk een beetje saai..

Dus omdat Rea minder fans heeft is het saai als hij bij zijn fans een feestje viert? Logisch! :t
 
Als ik naar de GP's kijk heb ik wel de indruk dat ik naar een evenement zit te kijken die iets voorstellen op het wereldtoneel. Bij de SBK heb ik dat totaal niet. De uitstraling, de "look and feel" is totaal anders. Moeilijk uit te leggen.

Misschien is de motorsport ook wel gewoon te klein voor twee wk-series naast elkaar.
 
Andere tijden8-)...nou nog een film van een rokende en zuipende Barry Sheene en het verhaal is compleet:P
 
Als ik naar de GP's kijk heb ik wel de indruk dat ik naar een evenement zit te kijken die iets voorstellen op het wereldtoneel. Bij de SBK heb ik dat totaal niet. De uitstraling, de "look and feel" is totaal anders. Moeilijk uit te leggen.

Misschien is de motorsport ook wel gewoon te klein voor twee wk-series naast elkaar.
Ik ben het niet met je eens dat de motorsport te klein is voor twee wereldkampioenschappen naast elkaar, want het bestaat toch al zo'n 30 jaar. Wel ben ik het met je eens dat de uitstraling van het WSBK kampioenschap steeds lauwer wordt, en ben ik van mening dat het World Superbikes een erg ouwe-jongens-krentenbrood gehalte heeft opgebouwd. Niets ten nadele van de coureurs die eraan meedoen, maar het heeft een hoog familiegehalte gekregen met coureurs die, op een enkeling na, toch wel in andere levensfasen lijken te zitten dan de gemiddelde MotoGP coureur van ongeveer dezelfde leeftijd.

Wat de Superbikes daarnaast zo mooi maakte was het feit dat je een paar echte rauwdouwers had die elkaar het licht in de ogen niet gunden of die 'm overal aan de binnenzijde gooiden, of het nu paste of niet. Natuurlijk zijn er coureurs die beter of minder goed met elkaar door één deur kunnen, maar een echte rivaliteit lijkt weinig meer aanwezig. Rea en Sykes kunnen minder goed met elkaar overweg maar heeft het er voor mij meer schijn van dat Sykes grotere problemen met Riba heeft dan met Rea zelf, en verder lijkt het er vooral op social media op dat iedereen elkaar wel oké vindt.

Het spektakel is helaas een stuk lauwer geworden en daar spelen meerdere factoren in mee. Een ervan is mijns inziens dat het aantal kampioenschappen dat onderdeel uitmaakte van de organisatie nu teruggebracht lijkt te gaan worden tot maximaal drie (WSSP 300, WSSP 600 en WSBK) en dat vind ik absoluut niet positief. Wellicht dat sommige weekenden langere WSBK races gaan kennen of drie kortere races, of een korte sprintrace en twee langere races of dat er verplichte pitstops worden ingebouwd, maar daar maak je het voor mij niet spannender mee. WSBK's moet voor mij relatief kort (pak 'm beet een 30 - 40 minuten per race) en explosief zijn, en daarnaast moet het zien van de WSBK mannen op de baan ook een bepaalde mate van exclusiviteit hebben. Door diezelfde 18 - 20 mannen langer of vaker de baan op te sturen in een weekend omdat er steeds minder verschillende raceklassen zijn, draagt daar voor mij in ieder geval niet aan toe bij.
 
Andere tijden8-)...nou nog een film van een rokende en zuipende Barry Sheene en het verhaal is compleet:P

Zekers en andere coureurs.....mare ........veel van dezelfde,oude, liefhebbers....dus eh........O-)
En het probleem is : Waarom zijn er hier niet veel Rea fans en haken veel mensen(ouwe l#llen) af bij het WSBK:'):/
 
Misschien ook niet.

Tuurlijk wel:Y,Johnny rijdt een ZX10R met het gemak als een moeder haar kinderwagen over straat rijdt op een zondag middag:P
Daarbij is hij zeer sypathiek en een ontzettend lieve en toegewijde pappa*D:t
Is dat knap....zekers:}:}:}is dat saai...zekers...:P:P:t
Hij is gewoon geen badass zoals Vale (ooit was:X) en Kevin:)

Je bent zelf ook niet meer zo fanatiek (meer) })

Net terug van een klus. Niet gezien, maar Rea kampioen? Dat meen je niet? Die had ik niet zien aankomen _O-

Geeft niks,het was ook saai:+:+:+
 
Tuurlijk wel:Y,Johnny rijdt een ZX10R met het gemak als een moeder haar kinderwagen over straat rijdt op een zondag middag:P
Daarbij is hij zeer sypathiek en een ontzettend lieve en toegewijde pappa*D:t
Is dat knap....zekers:}:}:}is dat saai...zekers...:P:P:t
Hij is gewoon geen badass zoals Vale (ooit was:X) en Kevin:)

Je bent zelf ook niet meer zo fanatiek (meer) })



Geeft niks,het was ook saai:+:+:+

Tja we blijven maar continue onze eigen argumenten herhalen. Waar heb ik gezegd dat ik het WSBK niet saai vind? Ben het alleen niet eens met de kritiek op Rea persoonlijk. Hopelijk wordt me dat vergeven ;)
 
Tja we blijven maar continue onze eigen argumenten herhalen. Waar heb ik gezegd dat ik het WSBK niet saai vind? Ben het alleen niet eens met de kritiek op Rea persoonlijk. Hopelijk wordt me dat vergeven ;)

Vergis je niet Jonathan hangt hier niet voor Jan plasser aan de muur,respect:},
Op een honda was ie nu eenmaal sensationeler.:Y:Y
Dat het kampioenschap niet echt boeit ligt niet perse aan hem.
De Dorna mag hier flink de hand in eigen boezem steken.B|
Johnny doet gewoon waar hij betaalt voor wordt:t
collectie.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan