is geschikt voor een smart achtervelg , band tot 175 x15 .........maar misschien dat een smallere velg er ook op kan , zijn dezelfde 3 gaten denk ikwellicht dat Halflive of Hellracer weten of dat past?
(is die geschikt voor voorvelg smart of achtervelg Bert?)
StimtEen R1100gs heeft volgens mij een bredere velg dan een K100 (150 tegen 130)
ik wil er geen draadspaak wiel in, dat vind ik in een K niet mooi.
Is de opnemer voor K100 en K1100 wel hetzelfde?
kortom, zou die naaf van Bert kunnen passen?
anders moet ik toch eens met EHE gaan babbelen, (die heeft me eerder al aangeboden er wel een voor me te willen draaien)
Msschien heb je hier wat aan, met deze tekening heb ik een adapter laten maken voor mijn K75, ik gebruik een Vredestein 155-80-R15 band, past prima, ook met koffers.[afbeelding]
Ik heb mijn K75 achterwiel wel eens gebruikt om de R1100GS in evenwicht te houden bij bandenwisselen. De steek kwam niet overeen, en de stomp die in de kardanklok gaat rammelt.waarom niet heb het hier al gedaan gaaten komen over een want heb mijn adaptor gemaakt op een losse eintandrijving die ik hier nog ligen hat en dat was van een paralever en mijn k is een monolever
Ik denk dat het meevalt, bij de door Tripteq geleverde adapters vervallen die schuine ringen helemaal.Ik heb mijn K75 achterwiel wel eens gebruikt om de R1100GS in evenwicht te houden bij bandenwisselen. De steek kwam niet overeen, en de stomp die in de kardanklok gaat rammelt.
Maar misschien is de kardanklok van een K-serie paralever anders.
Ik heb je mooie tekening wel meteen gejat
Ik zal een nieuwe pagina op mijn site maken.
Ik heb mijn naafadter bij vriend Hevu gemaakt Hij heeft een boor 26 die op 60 graden geslepen is. Heel simpel en je boort in één keer een goed gat. Ik denk dat die 60 graden een doel dient, ik denk dat dit de borging bevorderd.
Het is ook mijn gevoel, Ik weet niet waarom het conische bussen zijn, met een ruim passende bout er in. Mijn Beringer wiel zit ook gewoon met vlakke bouten vast.Ik denk dat het meevalt, bij de door Tripteq geleverde adapters vervallen die schuine ringen helemaal.
Maar ik heb toch ook maar Lock-tite gebruikt tijdens de montage.
Ik heb mijn K75 achterwiel wel eens gebruikt om de R1100GS in evenwicht te houden bij bandenwisselen. De steek kwam niet overeen, en de stomp die in de kardanklok gaat rammelt.
Het is jaren terug dat ik de truuk met de wielenwissel gedaan heb. De 68 en 50 mm kloppen in ieder geval voor een K75 met vaste swing, dat weet ik zeker.
Bert heeft inderdaad een losse naafadapter voor een R1100RS liggen, die zou moeten kunnen bevestigen of mijn geheugen begint te wankelen.
Waar in ieder geval verschil zit is de montage van de remschijf. Waar die bij de K75 netjes aan de kardan zit hebben ze die op de GS aan het wiel gehangen.
Dat vind ik het debiele bij een GS, daar zit de schijf aan het wiel.bij mijn weten blijft de remschijf gewoon aan de klok hangen hoor
alles blijft toch vast zitten??
dat was ik dus compleet vergeten , zal ik morgen eens doen , sorry hoorBert zou jij eens kunnen/willen opmeten wat de steek en diameter is van de adapter die jij hebt liggen?
O.A. de steek van 68mm en de diameter van 50 mm.
ook ben ik wel benieuwd naar de offset van jouw naaf ( in bovenstaande tekening de maat: 70mm)