Kamperen: how to?

oh, bedoelde meer te zeggen dat er niet echt specifiek aan wordt gedacht :P
heb topkoffers die ook rond aflopen, maar daar kan ik in 't midden nog wel een bord op kwijt, maar meestal gewoon op schoot :P maar nu met de GS heb ik iets rechtere alu-koffers :P
 
op de motor zitten is geen optie.
ik heb alleen een zijstandaard en de buddy zit anders om ook erg slecht.

ik ga wel kijken of ik een bord heb die er op kan.
of de bovenkant verhitten en recht persen
 
Blokje hout onder je jiffy (zodat hij bijna recht overeind staat), topkoffer er af en de grondplaat gebruiken. Werkt iig prima voor koud bier :+
 
Jongens, is dit niet allemaal wat ouderwets? Je kunt overal verse koffie krijgen, een hamburgermaaltijd of pizza is spotgoedkoop en vééél lekkerder dan 14 dagen smak. En wat je dan allemaal niet hoeft mee te nemen: pan, benzine, brander, koffiekan, mok, vork, bord, opener, bord, boter, macaroni, groente, suiker, melk enz. Alleen een stuk brood mee en droge worst, oude kaas en een mesje. Klaar.
 
Jongens, is dit niet allemaal wat ouderwets? Je kunt overal verse koffie krijgen, een hamburgermaaltijd of pizza is spotgoedkoop en vééél lekkerder dan 14 dagen smak. En wat je dan allemaal niet hoeft mee te nemen: pan, benzine, brander, koffiekan, mok, vork, bord, opener, bord, boter, macaroni, groente, suiker, melk enz. Alleen een stuk brood mee en droge worst, oude kaas en een mesje. Klaar.
Allereerst, elke dag hamburgers of pizza wordt ook vervelend. Bovendien, voor jezelf koken is vaak net zo goedkoop als alleen de drank die je bij de hamburgers of pizza neemt. Over de periode van zeg 2 weken telt dat aardig op.

Met een beperkt budget is het een kwestie van prioriteiten stellen. Er zit dan ergens een grens op aantal dagen, benzine, de luxe van de accomodatie of de kosten voor het eten. Doe je er aan de ene kant wat bij, valt er ergens anders wat weg.
 
Jongens, is dit niet allemaal wat ouderwets? Je kunt overal verse koffie krijgen, een hamburgermaaltijd of pizza is spotgoedkoop en vééél lekkerder dan 14 dagen smak. En wat je dan allemaal niet hoeft mee te nemen: pan, benzine, brander, koffiekan, mok, vork, bord, opener, bord, boter, macaroni, groente, suiker, melk enz. Alleen een stuk brood mee en droge worst, oude kaas en een mesje. Klaar.
Klopt als je in de bewoonde wereld blijft, maar naast de geasfalteerde wegen ben je toch blij als je jezelf ook kunt behelpen. ;) 8-) :]
 
Jongens, is dit niet allemaal wat ouderwets? Je kunt overal verse koffie krijgen, een hamburgermaaltijd of pizza is spotgoedkoop en vééél lekkerder dan 14 dagen smak. En wat je dan allemaal niet hoeft mee te nemen: pan, benzine, brander, koffiekan, mok, vork, bord, opener, bord, boter, macaroni, groente, suiker, melk enz. Alleen een stuk brood mee en droge worst, oude kaas en een mesje. Klaar.
Dat zal je tegenvallen. In Nederland, midden in de vakantie zal dat vast allemaal wel opgeld doen. Buiten het seizoen in de wat ruigere gebieden kan je dat gevoegelijk vergeten. Ja, je kan er dan een uur over doen om in die grotere stad terecht te komen. Maar als ik dat wil doe ik 't wel in de randstad.

Qua kosten, dat zal je tegenvallen. Bakje koffie, broodje, avondeten en wat te drinken loopt snel op. Wij kunnen (met z'n tweeen) 3 weken op vakantie van het budget dat een hotel-lende enkele motorrijder heeft...
 
Laatst bewerkt:
Allereerst, elke dag hamburgers of pizza wordt ook vervelend. Bovendien, voor jezelf koken is vaak net zo goedkoop als alleen de drank die je bij de hamburgers of pizza neemt. Over de periode van zeg 2 weken telt dat aardig op.

Met een beperkt budget is het een kwestie van prioriteiten stellen. Er zit dan ergens een grens op aantal dagen, benzine, de luxe van de accomodatie of de kosten voor het eten. Doe je er aan de ene kant wat bij, valt er ergens anders wat weg.
:^
 
2 weken Frankrijk, 2 motoren, 3 fatsoenlijke maaltijden per dag + af en toe een hapje tussendoor, en dagelijks een wijntje of biertje 's avonds: wereldvakantie

940 euro inclusief benzine *D
 
Laatst bewerkt:
je hebt wel een punt , ik vind het ook makkelijker om tussen de middag onderweg te lunchen/dineren en alleen s,avonds je eigen potje te koken.

je doet dan onderweg regelmatig verse boodschappen .
vakantie moet ook niet hele dagen langs de weg koken worden.
moet nog wel tijd wezen om kliks te maken. 8-)
 
oh, en vergeet niet dat sommige mensen gewoon gezond willen eten, en zoals je zelf al zei: de pizza en hamburgermaaltijden zijn 't goedkoopst. Wil je wat fatsoenlijkers te eten, dan betaal je al snel het dubbele :)

Gezond eten ftw :9
 
je hebt wel een punt , ik vind het ook makkelijker om tussen de middag onderweg te lunchen/dineren en alleen s,avonds je eigen potje te koken.
Ow, ook ik koop gewoon een stokbrood bij de bakker en trek die op een mooi stuk open. Blikjes vis/vlees of een stuk kaas zijn ideaal als beleg.
Qua drank; grote fles Pastis mee. Kan je eindeloos van drinken, zonder teveel gewicht mee te moeten zeulen.
 
Ow, ook ik koop gewoon een stokbrood bij de bakker en trek die op een mooi stuk open. Blikjes vis/vlees of een stuk kaas zijn ideaal als beleg.
Qua drank; grote fles Pastis mee. Kan je eindeloos van drinken, zonder teveel gewicht mee te moeten zeulen.


goeie tip: drink pastis de rigard ook eens als je geen vakantie hebt :+
lekker spul he ;)
 
Overal waar je komt is er zowel in tankstations/wegrestaurants van alles te krijgen. ook maaltijdsalades, kant-en-klaar gerechten etc. Daar kan je echt niet tegen koken. Verder hebben tegenwoordig de meeste campings kooktoestellen. Zeker in Noorwegen staat alles klaar. Meenemen heeft echt geen zin tenzij je het echt leuk vindt.
 
Jongens, is dit niet allemaal wat ouderwets? Je kunt overal verse koffie krijgen, een hamburgermaaltijd of pizza is spotgoedkoop en vééél lekkerder dan 14 dagen smak.

Ik kampeer toch regelmatig op plekken waar je echt geen verse koffie kunt krijgen of een maaltijd. En dat is dan in de meeste gevallen wel op een camping, maar gewoon zonder dat soort voorzieningen.

Overal waar je komt is er zowel in tankstations/wegrestaurants van alles te krijgen. ook maaltijdsalades, kant-en-klaar gerechten etc. Daar kan je echt niet tegen koken. Verder hebben tegenwoordig de meeste campings kooktoestellen. Zeker in Noorwegen staat alles klaar. Meenemen heeft echt geen zin tenzij je het echt leuk vindt.

In Scandinavie inderdaad wel, maar daar komt het toch ook regelmatig op wildkamperen neer. En in Frankrijk en Spanje sta ik toch meestal op campings zonder dergelijke voorzieningen. En buiten de autoroute en route nationale vind je in Frankrijk sowieso al geen tankstations meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik kampeer toch regelmatig op plekken waar je echt geen verse koffie kunt krijgen of een maaltijd. En dat is dan in de meeste gevallen wel op een camping, maar gewoon zonder dat soort voorzieningen.

:^

In bijvoorbeeld Frankrijk zoeken wij als het even kan een Camping Municipal op. Weinig voorzieningen, maar daarom vooral ook meer rust. Geen rennende kinderen e.d.
 
Overal waar je komt is er zowel in tankstations/wegrestaurants van alles te krijgen. ook maaltijdsalades, kant-en-klaar gerechten etc. Daar kan je echt niet tegen koken. Verder hebben tegenwoordig de meeste campings kooktoestellen. Zeker in Noorwegen staat alles klaar. Meenemen heeft echt geen zin tenzij je het echt leuk vindt.
je bent dan altijd duurder uit, punt. En het is meestal ook nog minder lekker is mijn ervaring :) Maar doe vooral wat jij leuk vindt, en dring dat niet aan anderen op waarbij je hun manieren afdoet als achterlijk :)
 
Laatst bewerkt:
zelf koken heeft niet altijd wat met budget temaken.
ik vind het bij kamperen horen en ik kampeer ook wel eens wild en dan moet ik toch eten.
 
zelf koken heeft niet altijd wat met budget temaken.
ik vind het bij kamperen horen en ik kampeer ook wel eens wild en dan moet ik toch eten.
nee joh, daar zit ook gewoon een tankstation of BK! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan