Kastelenjagers topic

Citadel van Namen al een paar keer vanuit beneden gezien maar nog nooit naar boven gereden , toch ook maar eens gaan bekijken.
Van uit beneden imposante vertoning om te zien .
 
Zonder motor maar ben aan het oefenen geweest met de drone, daar zijn kastelen erg leuk voor.

Helaas zijn de 48mp bestanden te groot om hier te uploaden.

Ruine van Brederode en Kasteel de Haar.
dji_fly_20230527_203020_70_1685212803139_photo_optimized.jpg

dji_fly_20230527_204750_84_1685213388663_photo_optimized.jpg

dji_fly_20230528_212234_130_1685301991858_photo_optimized.jpg
 
Dat zijn wel gave plaatjes
Dankjewel!

Het is nog wel erg nieuw voor me en ik heb nog niet veel tijd gehad, ik hoop in de toekomst, vooral op vaka tie deze zomer, nog een hoop meer leuke shots te maken.

In Nederland is het wel lastig gezien de grote hoeveelheid wettelijke beperkingen. Veel gebieden zijn permanent no fly, andere tijdelijk, en vliegen boven de 120 meter is ook verboden.

Het bied wel echt een uniek perspectief wat je anders nooit krijgt.


En er is potentie voor leuke motorshots(dit was puur voor de oefening, erg mooi is het nog niet)
 
Ja idd, een kasteel moet iets hebben om zich te kunnen verdedigen.

Maar vlgs mij is de naam: Huis Zijpendaal.
BTW Ik ben er vandaag langs gereden. (via doorsteek langs 'de Boerderij')
 
Je hebt ook nog zoiets als 'fort'. (fort in Frans betekent sterk)
Dat is vlgs mij dan weer een militaire versterking.

Het wordt nu tijd voor wiki!
 
Maar vlgs mij is de naam: Huis Zijpendaal.
M'n aandacht werd gegrepen door bordjes 'Kasteel Zypendaal', en als je die term bij google invoert krijg je ook gewoon dat landhuis te zien. Ja, ik zou het ook geen kasteel noemen, maar sommigen dus wel - tot het punt dat het op de bordjes staat.
 
Denk dat in de middeleeuwen een kasteel de woonst was van een adellijke of rijke familie met de nodige verdedigingswerken maar dat doorheen de eeuwen die term is blijven gebruikt worden voor woonsten van vooraanstaande mensen terwijl de verdedigingswerken steeds minder werden door de relatieve vrede.
In Franrijk zijn enorm veel chateau's die eigenlijk gewoon landgoederen zijn.
 
Denk dat in de middeleeuwen een kasteel de woonst was van een adellijke of rijke familie met de nodige verdedigingswerken maar dat doorheen de eeuwen die term is blijven gebruikt worden voor woonsten van vooraanstaande mensen terwijl de verdedigingswerken steeds minder werden door de relatieve vrede.
In Franrijk zijn enorm veel chateau's die eigenlijk gewoon landgoederen zijn.

Een kasteel verloor zijn functie met de komst van buskruit en dus kanonnen...
Zelfs drie meter dikke muren bleken niet bestand tegen de inbeuking van kanonskogels..
Velen zijn daarna omgebouwd naar havezat(h)e; een herenboerderij of voornaam landhuis, waar de adellijke familie vaak nog eeuwen resideert.. en soms nog doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan