Kastelenjagers topic

Geweldig topic. Zal s wat schoenendozen op de vliering zoeken, jaren 70 en 80 vorige eeuw schuimde ik het zuiden van the UK af en heb zeker iets met stronghouses. Dover Castle was nog onopgeknapt, Arundel Castle was most impressive.
Foto is van het net, maar ik ga zoeken.

IMG_1677.jpeg
 
Even de OP van @Rob RD gecontroleerd: zonder motor mag ook dus doe ik nu ook een duit in het zakje.

Zoals gisteren door mij in het wolkenjagerstopic gepost ben ik momenteel met vrouwlief in onze rijdende accu in midden-Frankrijk, de Loire streek om precies te zijn. Ze hebben hier 'een paar kasteeltjes'. Vandaag gaan wij er daar eentje van bekijken ... deze:

20230920_114605.jpg


Schloss Chambord · Château, 41250 Chambord, Frankreich

(PS waarom mijn Google Maps links telkens in het Duits verschijnen is me een absoluut raadsel)
 
iets van een kasteel of ruine, een glimp is al voldoende. Een fort of vesting, ook prachtig, gewoon mooie en hele mooie OUDE gebouwen.
Ik houd van kastelen, ruïnes, oude gebouwen, enz ...!
Oude "functionele" (gebouwen) constructies, mag dat ook?
Zoals oude watermolens bijvoorbeeld?

Als je motor er niet opstaat en het zijn geweldige foto's is het natuurlijk ook helemaal geen probleem. Die motor denken we er maar bij dan.
Hmmm ..
Ik heb er heel wat zonder motor ... maarrrr, er staat dan gewoonlijk wel een fiets bij op de foto :$ ... mag het?

Zo ja, dan kan ik natuurlijk wel regelmatig een bijdrage leveren aan dit topic, we hebben er nogal wat van in België, dan trap ik alvast af met deze (in februari van dit jaar genomen, nog met mijn oude fiets die exact 20 jaar en één dag dienst gedaan heeft):
20230207_153319.jpg

Toegegeven, niet het meest spectaculaire kasteel, maar ... ik denk dat de meesten het wel gaan herkennen.
Meer info voeg ik later toe, ik ben benieuwd wie het herkent 😁
Heb er zelf jaren heel kort bij gewoond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rode ridder , heb ze wel en zelfs hele oude van mijn vader toen want die las ze maar ik lees ze niet en weg doen dat ook niet .
Kasteel zelf zegt me niets .
 
Ik houd van kastelen, ruïnes, oude gebouwen, enz ...!
Oude "functionele" (gebouwen) constructies, mag dat ook?
Zoals oude watermolens bijvoorbeeld?


Hmmm ..
Ik heb er heel wat zonder motor ... maarrrr, er staat dan gewoonlijk wel een fiets bij op de foto :$ ... mag het?

Zo ja, dan kan ik natuurlijk wel regelmatig een bijdrage leveren aan dit topic, we hebben er nogal wat van in België, dan trap ik alvast af met deze (in februari van dit jaar genomen, nog met mijn oude fiets die exact 20 jaar en één dag dienst gedaan heeft):
Bekijk bijlage 1928069
Toegegeven, niet het meest spectaculaire kasteel, maar ... ik denk dat de meesten het wel gaan herkennen.
Meer info voeg ik later toe, ik ben benieuwd wie het herkent 😁
Heb er zelf jaren heel kort bij gewoond.
Foto's van internet plukken kunnen we allemaal, het is de eer en genoegen dat je eigen photo's plaatst, voor de kèkâh ook leuk
 
Mooi kasteel maar niet bekend mee.
Stripverhalen van de Rode Ridder wel van gehoord maar nooit gelezen...
Wel van de ridder door de rode zee…..
Het is eigenlijk de "thuishaven" van de Rode ridder.
De naam van de rode ridder is trouwens Johan, of voluit, Johan (van) Horst.
Het kasteel komt in een 12tal strips ook echt voor.

----------------------------

Nog wat kasteel per fiets (en er gaan er nog velen volgen, maar ga ze een beetje gespreid posten):
20230707_095420.jpg

Het kasteel van Fallais.
Foto genomen op 7 juli 2023, 09:54u.
Wel jammer dat de zon wat tegen zat. Heb nog eentje bij dit kasteel met mijn oude fiets, pakweg een jaartje geleden (of begin dit jaar, kan ook). Die is veel beter, maar moet ik op mijn laptop zoeken. Voeg hem later misschien nog toe.
 
Bekijk bijlage 1931457
Het kasteel van Fallais.
Wel jammer dat de zon wat tegen zat. Heb nog eentje bij dit kasteel met mijn oude fiets, pakweg een jaartje geleden (of begin dit jaar, kan ook). Die is veel beter, maar moet ik op mijn laptop zoeken. Voeg hem later misschien nog toe.
Zoals ik al zei, heb ik nog een betere (oudere) foto met mijn vorige fiets aan dit kasteel:
20220929_133028.jpg

Foto gemaakt op 29 september 2022, 13:30u.
Dat is dus een goed jaartje geleden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan