Kastelenjagers topic

Het grootste verschil met een kazemat is is dat een kazemat een schietgat heeft, deze hebben dat niet.
Is dit echt zo? Ik dacht dat het zodra het een frontverdedigingsbouwsel is een Kazemat genoemd wordt. Ongeacht de functie. De NL Bunker
 

Kazematten zijn van oorsprong verdedigingswerken, van waaruit je de vijand onder vuur kunt nemen. Tegenwoordig wordt het ook gebruikt voor schuilplaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er uit als deze

20210530_beaufort.jpg


Welcome to Luxembourg - visitluxembourg.com
 
Foto van een willekeurig kasteel. Kasteel staat in Schotland of mss wel ergens in Andalusië, of was 't toch in Tsjechië????????????????
Een plaatje van een willekeurig kasteel is mooi, maar WAAR staat ie dan, en liefst ook nog een NAAM erbij.
Kan toch niet zo moeilijk zijn lijkt me?

Gelukkig dat sommigen de 'vergeet-achtigheid' kunnen corrigeren omdat ze het plaatje herkennen en er een naam op weten te plakken.
 
Laatst bewerkt:
Een plaatje van een willekeurig kasteel is mooi, maar WAAR staat ie dan, en liefst ook nog een NAAM erbij.
Kan toch niet zo moeilijk zijn lijkt me?

Gelukkig dat sommigen de 'vergeet-achtigheid' kunnen corrigeren omdat ze het plaatje herkennen en er een naam op weten te plakken.
Ik had er idd geen naam en plaats bij gezet. Wist niet dat dat verplicht was. Alleen het citaat was niet van mij hoor!:?
 
verpicht..................verplicht?? Dat is 't nu ook weer niet.
Maar wel heel prettig voor de lezer.

Want of het een kasteel is uit Afghanistan of thuis net om de hoek kan je aan de foto niet zien.
 
Hoe rijdt dat, zo'n Pan American?
Ding werd van te voren al verguisd om z'n vierkante kop, en een waterkoeler-is-geen-Hallie-blablablaat...maar hoe is de realiteit?
 
Hahaha nee hoor - ik heb 5 jaar op een gs gereden en daarna 5 jaar op een gsa.. toen vond ik het welletjes.. ik begin nu aan het 6de jaar op de k1600 en heb nog steeds geen spijt van de overstap... dus ik snap @berry67 helemaal :-)
Ik bedoelde ermee dat een GSA-lookalike blijkbaar beter is dan het 'origineel'...(volgens mij waren de britse merken het eerst met dit concept doorontwikkeld uit de scrambler, maar voor een BMW-rijder there can only be one).
 
Ik bedoelde ermee dat een GSA-lookalike blijkbaar beter is dan het 'origineel'...(volgens mij waren de britse merken het eerst met dit concept doorontwikkeld uit de scrambler, maar voor een BMW-rijder there can only be one).
D'as helemaal waar - "rare jongens, die gs rijders" - als zou ik het echt niet vervelend vinden om mijn oude zwarte gs uit 2009 weer in de garage te hebben staan. Veel lol gehad op dat ding maar vwb reizen zou ik daar niet voor gaan..
 
Helaas niks meer dat rest van Kasteel Weleveld, dan de binnengracht die hersteld is in 1994.
Dit was misschien de belangrijkste Havezate van Twente ooit...

20220611_141016.jpg
20220611_141522.jpg
20220611_141600.jpg
20220611_141721.jpg

 
Terug
Bovenaan Onderaan