kat op de buddyseat

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
6.415
1.051
Borger-Odoorn
Omdat ik mijn motor graag startklaar heb staan, staat hij de hele zomer onder de carport, vóór de auto. Dan staat hij mooi hoog en droog maar kan ik hem er zó uitrijden. Ideaal.
Vindt ook mijn kat, vooral als ik terugkom en de motort is lekker warm. Waar kan je lekkerder liggen en je vieze natte modderpoten drogen dan op mijn buddyseat? :( :( :(

(foto volgt)

Nu heb ik weinig zin om speciaal voor de kat mijn motor binnen te stallen en vind ik het nog te vroeg om nasi van hem te maken, maar wie heeft er tips dat ik toch op een schone motor kan stappen? -O- -O-
 
Spuit hem 3 x nat als hij erop ligt en met een beetje mazzel laat hij het voortaan.....
 
Nét iets comfortabelere mand met vloerverwarming erin ernaast zetten.
 
quick-click-rat-trapLG.jpg

haringkie ertussen en klaar
 
een kleedje van fleece over je buddy seat?

katten zoeken nu eenmaal warme plekjes op ;)
 
rottweiler kopen.....

of pet-trainer. das een spuitbus met perslucht en een bewegeingssensor. komt er een hond-kat-kind op een plek waar je ´h niet wil hebben dan spuit ie lucht.....beest schrikt en leert bepaald gedrag af......
 
tijdens het rijden zit je toch niet op de buddyseat dus lekker laten zitten, als modder opdroogt blijft er droge zand over wat er tijdens een ritje zo afwaait :)
 
Het probleem van een hoes is dat je die niet gelijk over je motor kan gooien. (uitlaten afkoelen enz.) En dat terwijl dat kat juist graag een warm plekje heeft.

Dit zou je weer op kunnen lossen door een handdoek op je buddy te leggen voordat je de hoes eroverheen gooit.

Ligt er dan natuurlijk ook weer aan hoe veilig losliggende handoeken in je buurt zijn.
 
Ik zou denken dat je de kat een paar keer met gepast geweld de motor af moet krijgen, en dan leert ie het wel af. Bijvoorbeeld de kat beschieten met een paintball gun.. alhoewel risico op vieze motor dan wel erg groot is.. -> dan maar een flink water pistool.

Kat moet leren: op motor liggen = foute boel. Dan blijft ie vanzelf wel weg :).

Nouja, daar zijn nog wel heel veel dingen voor te verzinnen..
 
Ik zou denken dat je de kat een paar keer met gepast geweld de motor af moet krijgen, en dan leert ie het wel af. Bijvoorbeeld de kat beschieten met een paintball gun.. alhoewel risico op vieze motor dan wel erg groot is.. -> dan maar een flink water pistool.

Kat moet leren: op motor liggen = foute boel. Dan blijft ie vanzelf wel weg :).

Nouja, daar zijn nog wel heel veel dingen voor te verzinnen..

Motor een paar keer starten als ie erop zit en vol het gas erop. Dan blijft ie vanzelf uit de buurt. :)
 
Oplossing is al genoemd gewoon ff de kat trainen dat dit niet acceptabel is door hem ff nat te spuiten als hij het doet of even bij ze nekvelletje te pakken. Moet prima lukken op deze manier heb ik een niet zindelijke kant zindelijk gemaakt, want verder zijn het hele lieve beestjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan