Even topic nieuw leven inblazen. Zelfde carburateurs, van zelfde type motor met zelfde problemen.
Revisie setje voor het kraantje ligt klaar. Dat wordt de volgende stap.
Maar het overlopen van de rechtse carburateur was een stuk hardnekkiger dan ik had gehoopt.
Na schoonspoelen met carburateur reiniger en testen of de vlotters goed drijven, bleef het lekken.
Nou, niet dus.
Ik maakte een dikke fout bij het testen. Ik ben alleen maar nog oudere meuk gewend met gewoon een enkele slang uit de tank.
Ik had dus onderstaande plaatjes klaar gezet in dit topic. En lijstje gemaakt van mijn stappen en vragen.
En al typende uiteindelijk zelf het antwoord.
Gewoon ter lering en vermaak dus maar hier mijn sleutel blunder. Voor de mensen die zoeken op er5 carb problemen.
In bovenstaand plaatje de groene busjes, daar dus vooral schoon gespoeld met carburateur reiniger. Vlotters (die witte) even kopje onder gehouden in water, geen belletjes en goed drijven. Daarna goed droog gemaakt. Vlotterpennetjes bekeken, lijken zgan op het oog. Die pinnetjes er in kun je ook soepel in drukken. Terug gemonteerd van zijkant bekeken op het oog allemaal netjes als de vlotter op en neer gaat.
Zo ver geen probleem.
Alleen toen dus testen of het goed afsluit nu. En dus niet door op hoop van zegen alles te monteren. Nee laten we slim zijn en een tussenstap doen.
Klein tankje van andere motor erboven met simpel kraantje.
En dat heb ik toen aangesloten op de slang die boven bij die groene binnen komt....
Nou, dan komt het er bij de oranje pijltjes uit dus. En instinker, dus niet bij de linker carburateur.
Maar dat is gewoon simpelweg omdat boven de rechter carburateur de slang recht door gaat. Dus in de linker komen zowat alleen spetters zolang het door valt.
Ik heb dus een hele tijd zitten door zoeken waarom het rechtse vlotter spul niet afsloot
Alleen kun je dat niet testen op deze manier. Want de onderste oranje pijl. Dat is de ingang voor de benzine. En dat gaat via de vlotter pennetjes.
Bovenste slang is gewoon ontluchting/beluchting ofwel benzine damp samen delen met de benzine tank.
Conclusie, het sluit dus gewoon wel af nu