kind achterop

Wat ik maar zeggen wil, ik vind het heel raar dat hier totaal geen regelgeving over bestaat. In een auto moeten kinderen in speciale stoelen, vastgebonden, ik weet niet hoe allemaal, worden meegenomen.
Voor een kind op een motor bestaat geen enkele regel terwijl er aanzienlijk meer risicos's zijn! Ik zeg dus niet dat kinderen op motors ineens wel beschermende kleding zouden moeten hebben volgens de wet, terwijl dat voor volwassenen niet geldt. Maar iets in de trand van: mogelijkheden om zich vast te kunnen houden, minimale leeftijd of lengte, mogelijkheid om aan de steps te kunnen komen, voor mijn part een ruggesteun. Volgens mij zijn er zinnige dingen te bedenken die beter zijn dan doodse stilte die er nu is in de regelgeving. Nu gaan ouders zelf dingen verzinnen zoals stompzinnige oplossingen als het kind vastsnoeren aan de motor...(je, het gebeurd..) |(
 
op de meeste tourmotoren zit een redelijk brede buddy. wat kun je dan doen als trotse ouder, het zelfde als dat mijn oom met zijn zoontje deed.
hij had zijn kinderstoeltje gewoon vastgemaakt op de buddy. kind zit in de gordel en kan er dus ook niet uitvallen. er zijn legio manier om het stoeltje moervast op je buddy te krijgen, en dit is een veiligere manier dan zo los achterop. :X
 
ja leuk en als de motor een schuiver maakt dan schraapt dat arme kind over t asfalt met de motor mee ?

t'is gewoon zoals al gezegd NOT DONE klaar over uit.

Tuurlijk, vanaf een bepaalde leeftijd, 10 jaar ofzo.. Maar daaronder :N

stel dat dat kindje even los laat ofzo en papa (of mama) geeft even gas, WOAAP kindje van de motor af ;( ;( ;(

als je zo nodig je kindje mee wilt nemen, wordt dan zijspanboy ofzo
 
ja leuk en als de motor een schuiver maakt dan schraapt dat arme kind over t asfalt met de motor mee ?

tuurlijk, snap ik, maar als je toch wat wilt, om het uit te probberen of hij/zij het leuk vind, dan is dit wel 10X veiliger dan los achterop.
is en blijft feit, dat het gewoon link blijft.
 
wij hebben zelf een dochter van bijna 10 en zij twijfelt heel erg of ze achterop durft of niet. Wij willen haar niet pushen maar zouden het wel ontzettend leuk vinden als ze onze hobby wil delen.

We hebben ook gezegt dat we het eerste rondje zonder beschermende kleding ( of wellicht een jasje van mij als dat haar enigzins past) gaan rijden om te zien of ze het wel leuk vind. Die kinderkleding ( ze past in de kleinste damesmaat) kost echt best veel en als ze dan na 1 ritje zegt van sorry ik vind het niet leuk maar eng dan kun je het wegdoen. Ik zit ook best tweedehands te kijken maar in haar maat is het lastig te vinden allemaal.

Hoewel het dus tegen al mijn principes ingaat dan toch maar een onbeschermt rondje. Maar dan wel met stevige spijkerbroek, laarzen en een goede jas.
Geschikte kinderkleding is niet duur, bij Louis.de heb je al een jas + broek voor zo'n €100,00. Een kind is meer waard :) (Al kan ik me voorstellen dat je het eerste rondje het even wat makkelijker aanpakt.)
 
Ik nam mijn kids toen ze nog klein waren wel eens een stukkie achterop of voorop in een stukkie in de straat. Vonden ze prachtig als ik thuis kwam van het werk bijvoorbeeld. Maar serieuze afstanden zou ik nooit doen met kleine kinderen.
 
Gaaf die kleine mee, maar de volgende keer wel goed aangekleed aub.
Om het allemaal nog net effe veiliger te maken zijn er speciale stoeltjes te koop bij je dealer om de kleine achterop de motor mee te nemen.
Ik heb zelf zo'n stoeltje voor m'n kleine van 2 jaar jong.

Op de motor mag hij nog niet mee, (ja rondje door de wijk) maar we hebben het zitje nu zolang op de scooter gemonteerd en ik kan je vertellen dat hij het helemaal geweldig vind.
Het zitje kan op racers/tjoppers en scooters gemomteerd worden zonder te boren oid en het heeft eigen voetsteunen die in hoogt te verstellen zijn.
Kinderen tot ongeveer 10jaar kunnen er goed inzitten.

effe snel een pic voor de deur gemaakt na het monteren


We hebben ondertussen ok een helmpje voor Bas, die zet hij maar wat graag op want dan weet hij dat hij weer mee mag.
 
@ bertv, als hij dat in de winter doet is ie gek, en @ bigblock, je hebt overschot aan gelijk, de enige regel die er op dit moment is is dat de pasagier met z'n beide voeten aan de voetsteunen kan, vergeleken met de reglementering op autogebied is dat inderdaad maar magertjes, en wat kinderen vastbinden op de motor betrefd, zoiets kunnen de mensen toch niet menen, please zeg me dat dat een grap is, weet je wat, wie z'n kind of een kind van een ander vastbindt op de motor moeten ze gewoon z'n rijbewijs afpakken voor altijd, van de motorrijder hè, niet van 't kind. btw, wat vinden jullie van kleine kinderen tussen de ouders op de motor, ik zie dat soms op een foto in een magazine, en vaak zijn dat dan Goldwings of Harley's, wettelijk mag 't niet, maar is dat niet misschien veiliger dan zo'n kind alleen achterop, ik heb er zelf geen mening over want ik vind alles wat pasagier is alleen maar nodeloze ballast (geintje, als m'n vrouw dat hoort gaat 't hier thuis stormen)
 
waarschijnlijk zal de helm ook niet passend zijn, maar wat me helemaal stoort
is dat deze geen MF-stickertje heeft :(

Dat kan pas niet !!!!!!!!




[me] een motor zonder MF sticker is geen echte motor ;) [/me]
 
ja leuk en als de motor een schuiver maakt dan schraapt dat arme kind over t asfalt met de motor mee ?

t'is gewoon zoals al gezegd NOT DONE klaar over uit.

Tuurlijk, vanaf een bepaalde leeftijd, 10 jaar ofzo.. Maar daaronder :N

stel dat dat kindje even los laat ofzo en papa (of mama) geeft even gas, WOAAP kindje van de motor af ;( ;( ;(

als je zo nodig je kindje mee wilt nemen, wordt dan zijspanboy ofzo

Hoewel ik "zijspanboy" een tikkie kleinerend vind gesteld heb je een goed punt.....
zoals ik al eerder gezegd heb in dit topic: ik heb voor mijn dochter een zijspan gemonteerd....
niet zozeer omdat ik haar perse mee wil nemen; maar omdat wij simpelweg geen auto(rijbewijs) hebben en de aanschaf van een 2e hands bak voor bij mijn huidige motor goedkoper was als een rijbewijs en een auto........
Gewoon een keus om te blijven motorrijden, de zijspan bak is voorzien gordel en kinderstoel
 
Wat ik nou meemaakte dit weekend... lekker bij ridderkerk met mijn dochtertje achterop een tochtje maken :]

Komt er zo'n auto beetje bumperkleven om maar van dichtbij een piccie te kunnen schieten. dat vind ik pas gevaarlijk! :+
en ook proberen hen van de weg te drukken.
strand011ht2.jpg
 
Ik vind dit ook helemaal niks. gekkenwerk... :s

Het lijkt wel of het meisje zit vastgesnoerd aan de bestuurder???
kon geen foto maken hoe dat kind met haar helm tegen de bestuurder
was aan geplakt :N maar kreeg bij het zien al n zere nek.
 
Géén probleem mee, heb ik met mijn neefje (was toen een jaar of 5 - 6) ook gedaan. Ventje is er zonder problemen van afgekomen.
Het is hier soms alsof iedereen dagelijks een ongeluk heeft met zijn/haar moto.
Je moet eens zien hoe sommige ouders omgaan in het verkeer met hun kinders achteraan op de fiets, DIE gasten zouden ze beter in de bak draaien, ipv ze los te laten op de openbare weg. Of moeders die even "voorrang nemen" door de buggy even op het zebrapad te duwen. |( |( |(
 
Je kan lullen als brugman maar die vent is zo onverantwoord bezig als maar kan.

Lompe hannen die zelf lekker in pak klimt, en kind in jogging broek achterop plakt :(
 
Géén probleem mee, heb ik met mijn neefje (was toen een jaar of 5 - 6) ook gedaan. Ventje is er zonder problemen van afgekomen.
Het is hier soms alsof iedereen dagelijks een ongeluk heeft met zijn/haar moto.
Je moet eens zien hoe sommige ouders omgaan in het verkeer met hun kinders achteraan op de fiets, DIE gasten zouden ze beter in de bak draaien, ipv ze los te laten op de openbare weg. Of moeders die even "voorrang nemen" door de buggy even op het zebrapad te duwen. |( |( |(
deze zal er ook wel zonder kleerscheuren van af komen.
maar daar gaat het niet om :N kijk nou is goed naar het plaatje
zo als de meeste hier gedaan hebben.
 
Laatst bewerkt:
Zo ongeveer is ook mijn eerste ritje op een motor geweest.. Spijkerbroekie, t-shirt, helm die zes maten te groot was met een vizier dat niet omhoog bleef staan maar te veel krassen bezat om normaal doorheen te kijken. Achteraf gezien misschien niet helemaal verstandig, maar toch... Ik voelde me de koning te rijk als X-jarig jochie. Al zwaaiend naar de andere motoren, later afgewisseld met een quasi-nonchalant hoofdknikje..

Maar om nu te zeggen dat ik bijvoorbeeld m'n neefje zo mee zou nemen? :N No way. OK, hij's pas 3, maar later krijgt 'ie toch écht wel leer als ik m'n zus zo ver krijg dat 'ie mee achterop mag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan