kind achterop

gaat erom wat hij iemand anders aandoet, iemand die ook niet voor zichzelf kan opkomen. De beste (?) man is niet bekend, dus waarom maak jij je zo druk?

ik zou me ogen uit me kop schamen als ik me kleine meid zo meenam....
net als ouders die hun kinderen los achterin een oto laten stuiteren....
:^
Lijkt me dat dit kind qua leeftijd nog niet een goede overweging kan maken over het gevaar waar ze aan wordt blootgesteld :N

[me]Friezinnetje wil voor niemand achterop verantwoording dragen, en heeft dus geen duo steppies :P [/me]
 
Dan heb jij dus of, 2 uitlaten of je hebt je kind niet goed geïnstrueert hoe af te stappen O-)

als 't geen van beide is is jou motor gewoon niet geschikt voor kinderen
heb twee uitlaten
maar het kwam niet van het afstappen. :N
ze had wel zo'n zelfde soort broek aan. :Y
daarom wilde ik het ff kwijt op FM.

ze wil ook geregeld achterop als ik thuis kom
van mijn werk.
doe ik ook vaak.
maar dit keer niet :N
is ze boos mij achterna gelopen de schuur in(niks van gemerkt)
en ik zet m,n motor op z,n zijstandaard en ineens n hoop
gegil achter me.
dus als ik blote benen zie bij n uitlaat
dan hoor en zie ik dat beeld weer.

(ps vind trouwens geen 1 solomotor geschikt voor kinderen :N )
maar is alleen mijn mening voordat iemand hier ook weer tegen ingaat.
 
Wat dacht die vader? Ook al zit ze voor het eerst op die motor, desnoods leen je eerst ffies een pak voor dat kind voordat je dr achterop de motor zet.
K moet er echt niet aan denken dat dat kind dr in een bocht vanaf glijd... |( |(
 
jep @TS dat plaatje herken ik, was vorige week aan het skeeleren langs de provinciale weg bij mij in de buurt (oke nutteloze info :) )

maar to the point, daar reed een motorrijder met een kind achterop, bestuurder volledig in pak, kind achterop in een korte broek, t'shirt en een pothelm (op een racer en geloof me hij/zij reed 80+ niet te geloven toch :N
 
En door deze houding is onze maatschappij op dit moment naar de klote aan het gaan. Omdat niemand meer iemand anders op zijn gedrag aanspreekt.


doen ze hier ook niet hoor, tis alleen maar ene grote bek voor de computer.


We weten tog allemaal dat in een leren pak rijden bij deze temperaturen onverantwoord is. Zelfs wandelen is dodelelijk bij deze temperaturen.
 
heb twee uitlaten
maar het kwam niet van het afstappen. :N
ze had wel zo'n zelfde soort broek aan. :Y
daarom wilde ik het ff kwijt op FM.

ze wil ook geregeld achterop als ik thuis kom
van mijn werk.
doe ik ook vaak.
maar dit keer niet :N
is ze boos mij achterna gelopen de schuur in(niks van gemerkt)
en ik zet m,n motor op z,n zijstandaard en ineens n hoop
gegil achter me.
dus als ik blote benen zie bij n uitlaat
dan hoor en zie ik dat beeld weer.

(ps vind trouwens geen 1 solomotor geschikt voor kinderen :N )
maar is alleen mijn mening voordat iemand hier ook weer tegen ingaat.
ik snap heel goed dat het leed van je eigen kind weer door je hoofd schoot toen je deze foto maakte.

je moet er verder idd ook niet aan denken welk leed je een kind aandoet als jij de controle verliest.

leg je er min of meer maar bij neer dat niet iedereen is zoals jij.
Dat maakt het niet minder erg maar misschien wel dragelijker.

Mensen maken fouten, sommigen leren er van, anderen zullen deze fouten blijven maken helaas.
 
doen ze hier ook niet hoor, tis alleen maar ene grote bek voor de computer.


We weten tog allemaal dat in een leren pak rijden bij deze temperaturen onverantwoord is. Zelfs wandelen is dodelelijk bij deze temperaturen.
_O-



:X
 
Daar erger ik me ook kapot aan. Bestuurder helemaal beschermd. En kind bijna bloot achterop. BAH!!!!
Heb ik ook wel eens gedaan. Uit het werk, thuis komen. Kinderen staan buiten. Pap, mogen we een rondje mee? Tuurlijk kinderen. Even een klein rondje door de straat, een blokkie om.

Maar papa zal eerst even zijn pak uittrekken voor het geval dat we moraalridders tegenkomen |( |( |(

Niet te snel oordelen.
 
Ik ben zelf 15, en mijn neef heeft een ducati supersport!
We hebben afgesproken dat hij een keer langs komt, en dat ik dan achterop ga bij hem.
Vinden jullie dit, voor mijn leeftijd, onverantwoordelijk. Heb al een paar keer bij een scooter achteropgereden. Weet dat het een verschil is, maar als je je gewoon goed vasthoud aan de rijder kan er weinig fout gaan toch?
 
Haha, ok!

Als je zegt goede kleding, waar moet ik dan aan denken. Ik weet niet of hij aan een motorpak kan komen(denk ik niet), maar dubbel broek dragen ofzo?
 
Ik begeef me op glad ijs, ik weet het, maar volgens mij ligt het eraan wat jullie gaan doen: een rondje om de kerk of ritje rond IJsselemeer. In het laatse geval zou ik toch wel voor iets degelijks gaan. Misschien heeft de coureur een vrouwtje met een motorpak. Mijn dochtertje van 13 (erg lang geleden al hoor) trok ook het pak van ma aan. Geen probleem beetje ruim in het kruis. Ze heeft genoten van de TT. :] Trouwens het mooiste wat een pa kan meemaken, met dochter naar de TT O-)
 
Ik moet ook ff wat kwijt:
Ik zag 2 weken terug in Den Haag een motorrijder rijden met (ik denk) z'n zoontje achterop.(zonder MF-sticker overigens) Hij was gekleed in een korte sportbroek, t-shirt en voetbalschoenen aan. Z'n enige bescherming was z'n helm, en oh ja z'n scheenbeschermers... :N

Dat ie zelf dit risico wil nemen, moet hij weten. Maar het ergste vind ik nog dat dat mannetje achterop er precies zo bijzat. Ook al is het maar een klein stukje... Een ongeluk zit in een klein hoekje, en hoe goed jezelf ook oplet, een ander kan weleens minder goed opletten. Ik was aan het werk (met zo'n auto met van die strepen en lampjes erop) en het ergste is dat je er niks van kan zeggen...(omdat ie zich verder gewoon aan de verkeersregels hield) Alleen dat de betuurder in kwestie behoorlijk onverantwoordelijk bezig is geweest, maar dat is aan z'n eigen 'gezonde' verstand...
 
Ik begeef me op glad ijs, ik weet het, maar volgens mij ligt het eraan wat jullie gaan doen: een rondje om de kerk of ritje rond IJsselemeer. In het laatse geval zou ik toch wel voor iets degelijks gaan. Misschien heeft de coureur een vrouwtje met een motorpak. Mijn dochtertje van 13 (erg lang geleden al hoor) trok ook het pak van ma aan. Geen probleem beetje ruim in het kruis. Ze heeft genoten van de TT. :] Trouwens het mooiste wat een pa kan meemaken, met dochter naar de TT O-)
Fotootje gevonden, toen was ze alleen wat jonger en om dicussie te voorkomen, dit was alleen een verkleedpartijtje en ze is zo niet mee achterop geweest, later dus wel:
full
 
Oke, dan hier mijn mening na het lezen van dit topic.

Ten eerste vind ik het totaal onverantwoord om zo`n kind achterop te nemen.
Dat moet je als ouder niet eens willen.
Ik ben benieuwd of ze hun kind ook zomaar bij mij achterop laten stappen?
Als ze eerlijk hun geweten laten spreken dan weet ik zeker dat ze dat niet doen!
En waarom niet?
Ik heb 25 jaar motor ervaring dus mag je aannemen dat ik weet waar ik mee bezig ben.
Gevaarlijker dan bij hun zelf achterop is het beslist niet, maar wat is het dan wel?

Omdat men van zichzelf zeker weten dat ze zoooo verantwoordelijk zijn dat hun kind niets overkomt?
Helaas, de realiteit wijst anders uit |(
Het is nl gebleken dat er dan een vorm van over verzichtigheid ontstaat en mijn krampachtiger rijd dan anders.
Verkeerd gefocust zijn en daardoor in nood, verkeerde inschattingen doen.

Daar naast (en dat is al gezegt) kan een kind niet de consecuenties en gevolgen overzien in geval dat het wèl mis gaat. Ik weet zelfs zeker dat meer dan de helft van de mensen die hier zitten zelfs hun ogen sluit voor de werkelijkheid.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over de motorrijders die ondanks dat ze bovengemiddeld kunnen rijden, slachtoffer geworden zijn van misdragingen van andere!
Daar stel je je kind eveneens aan blood als je ze achterop zet.

En dan mijn allerlaatste commentaar :+
In de wet word NIET alleen bepaald dat opzittende bij de stepjes moet kunnen maar óók dat men een degelijk passende helm moet dragen :+

Mensen uit de omgeving van Budel moeten het vast nog kunnen herinneren.
In 1999 is daar een meisje over het asfalt gejaagt door haar vader, die meende even een sprintje te moeten trekken tijdens het kever evenement.
Ik was daar als eerste aanwezig omdat ik het aan zag komen.
Je wil niet weten hoe dat er uit gezien heeft :(
En die klootzak maar janken om zijn mobiel, ik heb andere toegeschreewt dat ze hem zijn kop moesten laten houden omdat ik anders eigenhandig MIJN mobieltje door zijn strot zou rammen.
Geloof me ik had dat gedaan als dat kind me niet heel hard nodig had :(
Ik heb niet eens de gutzzz nog gehad om later te informeren want in mijn ogen was het al te laat ;(

Nou is dit een absurt en niet dagelijks voorval maar kijk op internet naar de filmpjes waar motorrijders aangereden worden en bepaal voor jezelf oj je daar in ruil had willen staan/rijden en of je daar je kind bij zou willen hebben.

Nou ikke niet !!! |(
 
Wat een hopeloos topic en vooral hopeloze moraalridderreakties.


Waarom zie ik dan zoveel sukkels met de keuters in de auto zonder gordel of als aapjes tussen de voorstoelen. Of automobilisten onbenullig, en dan bedoel ik ONBENULLIG hard door een woonwijk gaan?
Nog maar niet gesproken over die sukkels die om de haverklap weelies trekken of met een rotgang de klaverbladen nemen?

Enig idee hoe onvoorspelbaar kinderen zijn?
Of hoeveel risico's ze in en om het huis dagelijks wel niet lopen?

En dan zeiken over een kind achter op de motor.

Pff, waar gaaaaat het over......
 
Wat een hopeloos topic en vooral hopeloze moraalridderreakties.


Waarom zie ik dan zoveel sukkels met de keuters in de auto zonder gordel of als aapjes tussen de voorstoelen. Of automobilisten onbenullig, en dan bedoel ik ONBENULLIG hard door een woonwijk gaan?
Nog maar niet gesproken over die sukkels die om de haverklap weelies trekken of met een rotgang de klaverbladen nemen?

Enig idee hoe onvoorspelbaar kinderen zijn?
Of hoeveel risico's ze in en om het huis dagelijks wel niet lopen?

En dan zeiken over een kind achter op de motor.

Pff, waar gaaaaat het over......


zeker veel gepest op school :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan