klein foutje direct fataal

Piaggio

MF'er
10 dec 2007
164
0
Ja zal ik even openbaar maken
full

Ik wou toch even dit filmpje hier ook neer zetten. Om te laten zien hoe lekker het is om door bochten te draaien. En anderzijds dat een klein foutje direct fataal is! Wegens het ontbreken van een kreukelzone bij een mens.
Als je gewoon lekker meegaat vanaf het begin, schrik je, je de pluris!
Treurig genoeg is het de tegenpartij weer. Die het leven laat! En de stunter en met een geknakte vinger af komt.
 
Laatst bewerkt:
Dit is een bijzonder tragisch ongeluk, met name voor diegene die er niets aan kan doen.
Met de veroorzaker heb ik geen medelijden.
De motorfiets in het filmpje rijdt onverantwoord hard en kan blijkbaar niet sturen.

Ik zou bij een weg met vangrail een bocht zo niet nemen, want als je valt raak je door de vangrail wellicht een paar ledematen, zo niet je hoofd kwijt.
Blijkbaar zijn er mensen die het nooit zullen leren ... :(
 
achterband in het midden helemaal glad.. en de motor voor hij erop knalde (de laatste tegenligger voor de crash) had veel geluk hij had het ook kunnen zijn..
daarvoor had hij ook niet kunnen uitwijken

of wou hij gewoon een helicopterritje..
 
Eens met Foo, ik heb geen medelijden met de bestuurder/maker van deze film.

Het is zeker geen klein foutje, maar gewoon een dikke ASO op een motor, die anderen mee in gevaar brengt.

Ten eerste een nat wegdek, en dan nog midden op de weg rijden. Dat is al risico's zoeken. Dat weet zelfs een Solex rijder...

Dan stuurt hij eerst redelijk goed de bochten in, maar zodra hij ingehaald wordt door een andere motorrijder, gaat het gas open; hij laat zich opfokken. En dan zie je gelijk dat hij veel slechter gaat sturen.

Jammer voor de tegenligger, die buiten zijn fout om zomaar geraakt wordt.

Met dit soor snelle jongens op buikschuivers, die zo onveantwoord de tekorten van hun ego proberen op te poetsen, heb ik totaal geen medelijden.
 
Laatst bewerkt:
Met dit soor snelle jongens op buikschuivers, die zo onveantwoord de tekorten van hun ego proberen op te poetsen, heb ik totaal geen medelijden.

kijk mooier als dit kan ik het niet zeggen.

helaas heb ik zelf ook een buikschuiver gehad, dus ik ken de klappen van de zweep. En die doen pijn })
 
Eerlijk gezegd vond ik niet alleen de bestuurder van dit filmpje rijden als een idioot.
 
[afbeelding]
Ik wou toch even dit filmpje hier ook neer zetten. Om te laten zien hoe lekker het is om door bochten te draaien. En anderzijds dat een klein foutje direct fataal is! Wegens het ontbreken van een kreukelzone bij een mens.
Als je gewoon lekker meegaat vanaf het begin, schrik je, je de pluris!
Treurig genoeg is het de tegenpartij weer. Die het leven laat! En de stunter en met een geknakte vinger af komt.



Treurig idd.. :/
 
Goed,Piaggio dat je zo'n filmpje hier eens neerzet(hopelijk laten de moderators het staan), tenslotte kun je met een stevige motorscooter ook aardig wat fratsen uithalen.

Er staan op you tube wel meer van dit soort dingen, een beetje de Panorama(tijdschrift) maar dan live. Dat zet je even met beide benen op de grond hoe kwestbaar we eigenlijk zijn.

Nat wegdek, veel doorgetrokken strepen en dan met die snelheden, dat moet wel een keer mis gaan. Ik blijf erbij dat zulke machine's grote risico's inhouden omdat je waarneming gewoon dingen gaat missen. Ook schuilt een groot gevaar in ons eigen "systeem". Ons lichaam wordt helemaal gestuurd naar waar we naartoe kijken. Eea heeft men wetenschappelijk onderzocht naar aanleiding van aanrijdingen tegen bomen. Open vlaktes met een dikke boom, waarom knallen mensen dan uitgerekend tegen die boom?. Omdat we ons zelf daarnaartoe sturen. Op het moment dat de motorrijder het gevaar ziet, is de kans dus heel groot dat hij daar te lang(wat heet te lang met dat soort snelheden!)op focust met zulke dingen als gevolg.

Ik kijk wel eens af en toe van dit soort filmpjes op you tube, om mezelf proberen met beide benen op de grond te houden en te denken: rustig blijven!. Het lukt mij ook niet altijd, eerlijk is eerlijk.

Wat me ook opvalt is dat de bestuurder schijnbaar niet bekend is op die weg, omdat hij de laatste bocht(voor de knal)verkeerd inschat. Zo wie zo super link om hard te gaan knallen als je de weg niet goed kent, dat is er mede een oorzaak van.
 
Laatst bewerkt:
erg verdrietig om naar te kijken als je aan de slachtoffer en nabestaanden denkt.
erg triest ook om te zien hoe de veroorzaker rijd en ons motorrijders zo te kijk zet.
al zal zijn leven nu ook verpest zijn het was mooier als dit alles voorkomen was.
 
hebben ze de tankcam er nou afgehaalt om door te filmen ?? :')
 
Motorscooters > Algemene motorpraat



Goed,Piaggio dat je zo'n filmpje hier eens neerzet(hopelijk laten de moderators het staan), tenslotte kun je met een stevige motorscooter ook aardig wat fratsen uithalen.

Uiteraard verplaatsen we het, het gaat over motoren, niet over scooters.
En scooterrijders mogen ook best in Algemene motorpraat meelezen hoor :?
 
Laatst bewerkt:
Topic titel : klein foutje...... |(

In en in triest dat je door zo''n stunter zo doodgereden wordt.
 
Naja in het begin vind ik hem toch niet heel asociaal rijden. Hij wil alleen verderop graag meekomen met die andere bestuurder en daar gaat het fout. Ik heb niet het idee dat hij heel raar rijdt als je het vergelijkt met sommige filmpjes die je tegenkomt. Hij blijft bijvoorbeeld bijna de hele tijd (behalve bij het inhalen) op z'n eigen stuk weg en echt knie aan de grond plat is dit ook niet.
Neemt niet weg dat het echt heel kut is voor iedereen en natuurlijk met name de tegenligger die er niets aan kon doen.
 
Ontzettend oud filmpje alweer en geloof dat hier zelfs al eens een topic over is geweest.

Anyhoe, enige wat dit bewijst is dat je op je eigen kunnen moet rijden. Hij wil te graag met zijn maat mee komen en dat kan hij dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Om heel eerlijk te zijn, vind ik de bestuurder van de motor rijden als een kip zonder kop. Mensen die zo rijden vragen erom om (fataal) te verongelukken en zouden eigenlijk niet moeten motorrijden. Als je zo wil rijden, dan ga je maar naar een circuit toe. Daar kom je namelijk geen tegenliggers tegen en dergelijk.

Ik vind het trouwens lullig voor de tegenligger en de motoren in kwestie, want die kunnen er niks aan doen.
 
Laatst bewerkt:
Wat erg om zoiets te zien, ik kan wel zeggen dat hij onverantwoord rijdt, maar iedereen doet dat (weleens). Stom om zo op het midden te rijden, en tsja vervelend voor de nabestaanden :? Raar hoe hij naar links ging na die eerste motor, je leunt toch verder naar rechts en snijdt de bocht harder in? Zo zou ik het iig doen... Mja, no skills as you can see!
 
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom een oud buitenlands filmpje hier geplaatst moet worden.
Ik ben het er mee eens dat het verschrikkelijk is wat er gebeurd is, maar dan kan je elk willekeurig filmpje van youtube hier wel plaatsen.
Daarnaast is het echt niet zo dat als je word uitgedaagt op de weg dat je terugdenkt aan dit filmpje, je gaat op de uitdaging in of gewoon niet.
Maar die beslissing maakt echt niemand omdat hij ooit eens een crash op een filmpje heeft gezien.
 
achterband in het midden helemaal glad.. en de motor voor hij erop knalde (de laatste tegenligger voor de crash) had veel geluk hij had het ook kunnen zijn..
daarvoor had hij ook niet kunnen uitwijken

of wou hij gewoon een helicopterritje..

idd die had ook al veel geluk. Trouwens waarom staat er een gereedschap setje naast de gecrashde motor _O-
 
Hij rijdt te hard maar je kan goed zien dat hij eenmaal naast de auto die hij inhaalt voor die bocht net voor het ongeluk, dat hij gas terugneemt en dan merkt hij dat hij de bocht niet meer kan halen.
Zijn gas draait hij niet verder dicht (waarom niet ?? Had op die manier ff weer achter de auto kunnen voegen.).
Hij focust op de tegemoetkomende motorrijder en laat zijn ogen daarop gefocust ipv zijn eigen weghelft waar hij naar toe moet in de bocht.
Gevolg: crash.

Domme actie had gewoon ff achter de auto moeten blijven en pas inhalen op een recht stuk.
Juist in bochten gaat het vaak mis vanwege inschattingsproblemen van snelheid / afstand , bocht rij- en kijktechniek, maar ook onervarenheid in beheersing van de eigen motor.
 
Laatst bewerkt:
Klein foutje?
Hij maakt fout na fout.
Het begint al met het invoegen en dan met de eerste inhaal actie.
Waarom nou zoveel risico nemen?
Dat rijgedrag is dan ook de oorzaak van het ongeluk, alles op het randje.
 
Klein foutje, mijn reet :( Dit was gewoon een kwestie van tijd voordat het mis zou gaan. Jammer dat ie niet frontaal op een vrachtwagen klapt, maar in plaats daarvan een andere, onschuldige motorrijder het slachtoffer wordt :(
 
Gewoon niet inhalen in een bocht. Maar dat doen automobilisten ook wel eens (zelf meegemaakt). En als er in plaats van die andere motor een auto had gereden, dan was deze veroorzaker vast ook wel dood. Valt me nog mee als ie alleen een gebroken vinger hieraan heeft overgehouden want het is een flinke klapper.

Achja, verkeer blijft gevaarlijk... misschien beter op de snelweg gaan rijden ipv binnendoor met tegenliggers... want daarbij gebeuren volgens mij de meeste ongelukken. Maar snelweg is weer niet leuk. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan