Klusbrommert: Yamaha xvz 1300 tf 2005

O ja, dat zouden we nog vermelden. Totaal kostte de motorrenovatie 6000 euries. 3000 de man dus. Stevig en je gaat het er bij verkoop nooit voor krijgen (denk ik) maar wij hebben er een geweldige motor aan! Vandaag van Hans van Wijk Motoren nog een kopie-factuur uit 2011 ontvangen van deze motor. Blijkt dat de Yamaha in 11 jaar 3000km heeft gereden.
 
Wat een mooi filmpje, van een weder opgestane motor! Heel mooi dat ie er nu weer als nieuw bijstaat, een mooi eerbetoon aan Marco.
Die zal, als er een hiernamaals is, tevreden er op neerkijken, en trots zijn op jullie werk.
Triest dat ie zo vroeg is heengegaan, ik ben zelf ook van '65..
 
Heel leuk begin van het filmpje!

Wat is het een prachtige motor geworden. Heel veel veilige kilometers toegewenst!! Geniet ervan!
 
Twee kleine probleempjes blijven er nog over: beide voorpoten lekken en de Yamaha loopt als een mooie tweecilinder terwijl er toch echt 4 van die dingen op zitten. Tijd om er ff een profi naar te laten kijken.

IMG_9371.JPG


Synchroniseren deed wonderen en de 1300 loopt weer als een naaimachine!

Dat gedoe met die lekkende voorpoten: daar blijkt het zilte zeeklimaat van Scheveningen geen goed aan te hebben gedaan. We gaan kijken of het bekende adresje in Zwolle dit wil oppakken. Nieuwe poten a 364 euries per stuk, jawel meneertje..........!

Roest voorpoot-2023-02-27-17-06-19.jpg
 
Da's snel! Tubes liggen klaar en gaan we morgen ophalen. Na het hard-verchromen worden ze hier weer op de originele specs gebracht zodat keerringen etc. weer goed passen. Keerringen en stofhoezen vernieuwen we gelijk. Olie wordt Bel-Ray High Performance Fork Oil 15W.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan