Klusbrommert: Yamaha xvz 1300 tf 2005

Erg sjiek! Moet je alles nu weer lichtjes opschuren? en hoe ga je dan om met die bies?
 
Gisterenavond aan het stoeien met de biezen die we op het/de Tupperware gaan gebruiken. De set bestaat uit een set van 3 biezen (3mm-6mm-3mm). Eén bies van 3mm er afgeknipt. En toen een beetje stoeien wat optisch er het beste uitzag.

Bekijk bijlage 1736286

De twee zijkoffers alvast van de bies voorzien. Vandaag of morgen gaan er 2 lagen blanke lak overheen (nat-in-nat).

Bekijk bijlage 1736287Bekijk bijlage 1736288
Respect, ik zou na 5 minuten al gillend weglopen.
 
Daar heb je al met al gelijk in.

Het voorbereiden, schuren, afplakken etc. etc. vergt heel veel tijd. Daarnaast heeft deze motor behoorlijk wat Tupperware = spuitbare oppervlakte. Al met al zijn we straks 3,5 dag in de spuitcabine bezig geweest. En nou zag het Tupperware er over het algemeen behoorlijk uit en vergde weinig werk, op het schuren na.

Aan materiaal (schuurpapier, tape, basislak, primer, washprimer, blanke lak, ABS-lijm, putty, ontvetter, anti-silicone, verharder en thinner) zijn we tot nu toe ca. 500 euries kwijt.
 
Laatste dag in de spuitcabine. 0900u vanmorgen aanwezig en om 1700u trokken we de deuren achter ons dicht.

Toch weer wat geëmmer met de tank en het opwerken van de onderliggende laklagen. Dan maar een oud spuiterstruukje toegepast: het onderwerp goed verwarmen met een föhn tot het materiaal ca. 35 graden is. Daarna 3 dunne laklagen met daar tussendoor 3-5 minuten wachttijd. Resultaat is eindelijk naar ons zin.

2022-03-12 12.29.37.jpg


2022-03-12 14.36.55.jpg


Tevens de laatste stukken ivoor gespoten en laten drogen.

2022-03-12 12.29.12.jpg


Daarna de striping er op geplakt en alles klaargemaakt voor 2 of 3 lagen clear coat high gloss. Wel nog even onze persoonlijke 'touch' toegevoegd op zijkoffer en kuip: P&S Design. Hele dunne folie waar deels de lak doorheen komt. Ook over deze folie komen de lagen clear coat.

2022-03-12 12.50.29.jpg


2022-03-12 13.02.30.jpg


En als laatste vandaag de clear coats. Twee 'normale' lagen en 1 met wat meer verdunning als laatste. Daarna de temperatuur in de spuitcabine opgestookt.

Volgende week weer een filmpje!

2022-03-12 16.58.14.jpg
 
Deel 9: het laatste spuitwerk. Vanaf vandaag gaan we de motor weer opbouwen!

Krijgen we nu vanwege één persoon en diens uitspraken niet het eindresultaat van dit toffe project te zien? -O-

Misschien moeten we iets vaker sorry zeggen in plaats van op onze teentjes gaan staan. Met elkaar en voor elkaar in plaats van tegen elkaar.
 
Geen idee wat er gespeeld heeft, daarvoor zit ik (denk ik?) te weinig op MF, maar vanuit hier toch ook de hoop op het zien van het eindresultaat!
 
Geen idee wat er gespeeld heeft, daarvoor zit ik (denk ik?) te weinig op MF, maar vanuit hier toch ook de hoop op het zien van het eindresultaat!
Daarvoor kan je even in zijn berichtenhistorie kijken.
En ik moet hem gelijk geven dat dergelijke uitspraken gewoonweg niet op dit forum thuishoren.
En dan maakt het niets uit waar je wieg gestaan heeft.


Jammer dat ts het forum heeft verlaten.-O-
 
Was de motor niet van een overleden vriend? Dikke kans dat het aan diezelfde kloteziekte was. Ook ik ben van mening dat je, Hagenees of niet, niet met kanker moet schelden.
 
Mijn halve familie is er door gestorven, maar ik blijf het persoonlijk zien als krachtterm. Niets meer en niets minder.

Het wordt anders als iemand zegt:

"Ik hoop dat je kanker krijgt en er aan sterft."

Maar dat iets een tering-, griep-, corona-, tyfus-, hoeren-, of kankerzooi is ..

Tja. We kunnen niet allemaal uit de voeten met:

"Hèh, bah, wat een vervelende situatie."
"Jeetje zeg.."
"Gossiemijne.."


Persoonlijk hoop ik dat TS zich weer meldt, want ik heb het project met belangstelling gevolgd. :}
 
Tja. We kunnen niet allemaal uit de voeten met ...
Ik vloek ook als ik m'n teen stoot. Maar m'n vriendin stoort zich eraan en dan zeg ik sorry. En nu slik ik het vaak al in voor het eruit is. Ofwel, je kunt ook rekening houden met wat je medemens er van vindt. Zeker als die gene aangeeft er moeite mee te hebben.

Wie opent het normen en waarden topic? :+
 
Heel jammer dat een draadje op een dergelijke manier moet eindigen inderdaad. Maar het eindresultaat zal wel te bewonderen zijn als je even de YouTube pagina van ts opzoekt. Daar zal naar mijn idee ook wel een filmpje worden geplaatst van het eindresultaat. (En gezien de huidige resultaten zal het een mooi eerbetoon worden).
 
En de gewraakte tekst is na 1.5 week alsnog verwijderd door een mod. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Echt?

Het is een persoonlijk dingetje, sorry als dit vervelend overkomt. De Yamaha die we aan het opknappen zijn is van Marco Wijers. Voormalig M-F-lid. Ook Hagenees, en ex-collega. Vorig jaar aan kanker overleden. Heb ik ook gemeld aan de mods. Geen terugkoppeling gekregen.

Ik zal de vorderingen m.b.t. het opknappen hier blijven delen.
 
Echt?

Het is een persoonlijk dingetje, sorry als dit vervelend overkomt. De Yamaha die we aan het opknappen zijn is van Marco Wijers. Voormalig M-F-lid. Ook Hagenees, en ex-collega. Vorig jaar aan kanker overleden. Heb ik ook gemeld aan de mods. Geen terugkoppeling gekregen.

Ik zal de vorderingen m.b.t. het opknappen hier blijven delen.
Goed zo, laat je niet wegjagen. Voor mij is het gelukkig geen persoonlijk dingetje al ken ik genoeg mensen die aan de ziekte lijden. Maar ik stoor me gewoon aan het woord en het gemak waarop het nu zomaar in een zin wordt geslingerd terwijl het veel mensen kan kwetsen. En zeker als je er melding van maakt, lijkt het me een kleine moeite om het weg te halen.
 
Echt?

Het is een persoonlijk dingetje, sorry als dit vervelend overkomt. De Yamaha die we aan het opknappen zijn is van Marco Wijers. Voormalig M-F-lid. Ook Hagenees, en ex-collega. Vorig jaar aan kanker overleden. Heb ik ook gemeld aan de mods. Geen terugkoppeling gekregen.

Ik zal de vorderingen m.b.t. het opknappen hier blijven delen.
Geen sorry zeggen. Dat is voorbehouden aan diegene die deze woorden gebruikt.

Zeggen en schrijven zijn twee verschillende dingen.

En door….
 
Terug
Bovenaan Onderaan