Klusbrommert: Yamaha xvz 1300 tf 2005

Krijgen we nu vanwege één persoon en diens uitspraken niet het eindresultaat van dit toffe project te zien? -O-

Misschien moeten we iets vaker sorry zeggen in plaats van op onze teentjes gaan staan. Met elkaar en voor elkaar in plaats van tegen elkaar.
Beetje voetbalaanstellerij, zolang najenken om niks. Misschien had Columbuzzzz me even moeten PBen
 
Voormalig Columbuzzzz.....

De groeten met je Rob RD. Ik heb je aangesproken maar je komt uit Den Haag en denkt alles te kunnen maken, met je 'najenken'. Misschien dat je ooit eens kunt gaan NADENKEN, na al je bans en ellende hier. Maar ik heb er een hard hoofd in.

Ga in een ander topic lopen zieken.
 
Laatst bewerkt:
Wat hier allemaal gespeeld heeft is langs mij heen gegaan. Ik heb tot nog tot genoten van de geplaatste stukjes op Youtube. Zeker als je de achtergrond in ogenschouw houdt. Bij een hoop andere was deze fiets of in onderdelen geëindigd of verneukt met matzwart uit een spuitbus.

Echter deze manier van opnieuw glans geven aan een motor zie je maar zelden (en dan nog top in beeld gebracht :t
:Y ).

Hoop dat wij hier het eindresultaat mogen aanschouwen. En daarbij reeds nu veel veilige en mooie kilometers gewenst (en als je dan een keer op een heel mooi plekje staat en je loopt terug naar de fiets zal het wel in je gedachten schieten waar het allemaal mee begonnen is, zie dat dan als kers op de taart die niemand je kan afnemen).
 
Halve pagina gaat over iets dat ik gezegd heb en ik zou hier niet mogen zieken, Ik heb gevraagd om PB, dat doe je niet, lekker je kont tegen de krib gefrustreedr verder leven... Ik ga door met plezier maken :W

Nadenken??? Nee, daarvoor ben ik niet geschikt.
 
Er is je ook gevraagd hier niet meer te reageren omdat je dit topic verziekt.
En nee, dat hoeft niet per pb.

Zullen we het nu weer over Columbusss zijn mooie project hebben?
 
Dank voor je inzet Ruud. Gezien de reactie van Rob RD onder je bericht maakt het weinig indruk op hem maar zo kennen we hem. Het is tenslotte een Hagenees...........
 
We gaan weer verder waar dit topic voor bedoeld is :)

Komende zaterdag hopen we de wielen er weer in te zetten. De laatste bussen moeten nog in het achterwiel worden geperst en daarna gaan de banden er op.

De remmelarij ligt inmiddels te weken in de ultrasoon reiniger. Een aantal zaken die we met de spuitbus hebben gespoten voorzien we alsnog van een 2k laag blanke lak. Deze blijkt toch een stuk harder dan de blanke lak uit de spuitbus. We hebben een proefstukje gedaan en zo te zien 'werkt' de lak niet op en gaat dit lukken.

Foto's volgen weer dit weekend.
 
We gaan weer verder waar dit topic voor bedoeld is :)

Komende zaterdag hopen we de wielen er weer in te zetten. De laatste bussen moeten nog in het achterwiel worden geperst en daarna gaan de banden er op.

De remmelarij ligt inmiddels te weken in de ultrasoon reiniger. Een aantal zaken die we met de spuitbus hebben gespoten voorzien we alsnog van een 2k laag blanke lak. Deze blijkt toch een stuk harder dan de blanke lak uit de spuitbus. We hebben een proefstukje gedaan en zo te zien 'werkt' de lak niet op en gaat dit lukken.

Foto's volgen weer dit weekend.
Top! Ik kijk weer uit naar je update binnenkort. De motor word weer helemaal mooi opgebouwd, ik kijk niet echt iedere dag, dus heb het 1 en ander gemist, van de afgelopen discussie.
Ben blij dat je in ieder geval toch lekker blijft posten hier! 🙂
 
Volgens mij heeft de helft van dit forum robRD op 'negeer' _O-

Je pakt het allemaal netjes aan , dat chroomwerk ziet er netjes uit .
ik ben altijd zo bang voor de prijs dat nieuw kopen bijna voordeliger is ?
Tenminste bij mijn brommer spul was dat wel het geval , voor 20 euro een koplamp ring ga je geen veroeste opnieuw verchromen .
ben benieuwd hoe deze eruit komt te zien .
 
Gisteren verder met de opbouw......

Spatborden aan de binnenzijde voorzien van een flexibele laag (soort tectyl). Ziet er niet echt uit maar daar zie je niets meer van na montage van de velgen.

2022-04-10 15.16.31.jpg


Wat chroomwerk gemonteerd......

2022-04-10 15.49.28.jpg


Gaat mooi worden!

2022-04-10 15.49.45.jpg


Bij het monteren van het achterwiel komen we wat lagers tegen die wat schade hebben en/of niet soepel meer lopen. Deze besteld. Hier een exemplaar wat we waarschijnlijk wat onzorgvuldig hebben behandeld :) bij het demonteren.......

2022-04-10 15.43.12.jpg
 
We zijn goedwillende amateurs...... Kreeg net uit de USA te horen dat we het verkeerde gereedschap gebruikten bij het los- en vasthalen van het deksel van de waterpomp (zeskant/torx). Echt vastzetten doen we met een kleine momentsleutel en een zeskant, maar dat in- en uitschroeven gaat net zo makkelijk met een torx!
 
Terug
Bovenaan Onderaan