Kosten motorkleding

Wel eens aan de uitverkoop bij de gewone motorzaken gedacht? Ikzelf koop eigenlijk alleen maar in de uitverkoop of afgeprijsd!

Veruit het meeste wat ik tot nu toe gekocht heb komt uit de motorzaak die hier in de buurt de grootste keuze en de best gesorteerde koopjeshoek heeft en dat is hier Hans van Wijk in Zoetermeer.

Mijn huidige kleding in het kort: Stoffen jack voor in de kou en nattigheid 79,- ( Motocat, in uitverkoop van 2002 gekocht maar is nog steeds goed, waterdicht en nog verkrijgbaar). Leren jack wat ik meestal draag 249,- (ArlenNess afgeprijd van 449,-). Doorwaai jack voor de warme dagen 79,- (Behring in de uitverkoop).

Waterdichte en warme broek 89,- (Revit in de uitverkoop). Twee paar Aramide-motorjeans 69,- p/st. (Giali, afgeprijsd van 119.-).

Laarzen van Difi voor 89,- (motorbeurs aanbieding van 129,-), wat schoeisel betreft moet ik eigenlijk nog wel eens wat vinden voor de warme dagen.

Handschoenen voor de koude e/o natte dagen van Evo (nog in guldens gekocht en nog steeds zeer goed) en voor de warme dagen doorwaai-handschoenen van Difi (ik dacht 20,- in de uitverkoop bij MP, Naaldwijk).

Ik heb nu zelf een systeemhelm van HJC voor 200,-. Ziet er goed uit en zit mij zeer comfortabel en 's-zomers in de stad vind ik de mogelijkheid om ook open te kunnen rijden heerlijk maar maakt wel erg veel herrie als het harder gaat. Oordoppen in op de snelweg dus, ik zit nog wel (in de uitverkoop!!) te kijken naar een goede integraalhelm voor de lange snelwegritten en koude dagen.

Al met al kan je als je een beetje oplet dus best goede (merk-) kleding kopen voor niet al te veel geld bij de lokale motor-boer en bovendien is het vooral op zaterdag vaak onwijs druk en gezellig voor de deur bij de leuke zaken, eigenlijk gewoon een leuk uitje dus.
 
Ik heb mijn combi bij ten Kate motoren in nieuwleusen gekocht, daar hebben ze een outlet hoekwaar veel kleding tot 50% afgeprijsd wordt (Arlen ness combi van €750 voor €400) .

Hun outlet heeft van alles en daarnaast hebben ze ook een grote kledingshop!
 
Ik ben een beginnende rijder (over 3 weken op voor mn AVD examen) en ik heb vandaag een mooie jas, broek en laarsen (allen van Rev-it) bij Motozoom in Amsterdam gekocht. All season: uitneembare voeringen (broek en jas). De jas is een 'doorwaai' jas met in-ritsbare regenjas en dus een uitneembare voering.
T hele setje kostte me net geen 800 euro. Helm van Hcj (225 euro) en zomer handschoenen (rev-it, 50 euro) had ik al.
Kortom voor net iets meer dat 1000 ekkies heb ik een prima setje waar ik nog wel even mee vooruit kan :)
 
Laatst bewerkt:
Uit vele testen blijkt dat grote (internationale) zaken als b.v. Motozoom, Louis, Hein Gericke en Motoport met hun "eigen" merkproducten een goede prijs/kwaliteitsverhouding bieden.

dat dus.
Er is ook een site voor helmen qua veiligheidstests.
belangrijkste is dat de helm goed past.
Veel "goedkope" helmen van 150 tot 200 euro scoren goed maar kunnen bijvoorbeeld op afwerking en geluidsdemping wat minder zijn.
Voor gehoor zijn oordoppen aan te raden!

Ik zelf heb mijn outfit bij louis gekocht:
-probiker tour/sport laarzen=100 euro (standaard prijs)
-shark helm=150 euro (opruiming)
-probiker race handschoenen=40 euro (aanbieding)
-probiker leder combi=200 euro (aanbieding, maar die hebben ze vaak)

de kracht van bijvoorbeeld louis is is dat ze een standaard ontwerp hebben in maten 48 tot 58 en er gelijk een stuk of 30 zeecontainers van bestellen waardoor de prijs extreem omlaag gaat en je een kwalitatief goed pak hebt.

bij een schuiver zal een probiker outfit niet veel onderdoen tegen een dainese pak.
En als je tegen een massief voorwerp knalt is het helaas toch ongeachte het merk einde oefening.

editje:
zeer lichte schuiver gehad en het werkte naar behoren.
ook de naden hielden goed die ook dubbel gestikt zijn en alles ;)

editje2: mijn spul nu 4 jaar in gebruik en nog steeds goed. Vizier helm heeft krasjes maar dat zijn gebruikersporen. En de service en garantie bij louis is uitstekend!
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn erg mooie prijzen! Breda gaat me alleen wel een beetje te ver.

Volgens je profiel woon je in Zoetermeer en als Breda dan al te ver is......Hoever mag het dan maximaal uit de buurt zijn?
En bedenk dat je al snel meer dan 100 euro bespaard door bijvoorbeeld naar Outlet Breda te gaan of naar Hein Gericke of Termaat in Nijmegen.
Da´s altijd meer dan een retourtje kost.
 
Je kunt het zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt ;)
Dan kun je beter naar een motorzaak gaan waar ze echt goed advies geven *D

Zelf ben ik iets van 600 euro kwijt geweest voor het pak.. 250 voor de helm.. 80 voor handschoenen(wel met korting dus werd 30 :P ) en 250 voor de laarzen ;)
 
helm +- 250
leren mqp pak 325
laarzen +-125
handschoenen +-45

ruwe schatting en met dezelfde instelling als jou gekocht: niet te duur maar toch veilig
 
Goede tip, ik ga daar ook eens kijken. Maar welke plaats dan? Elten staat er niet bij en Emmerich ook niet.Ja hoor, Duitse maten zijn hetzelfde als Nederlandse maten. Maat 40 is hier en daar hetzelfde.


Gerdien...ik bedoelde Kleve... |( :$ Daar zit een Polo filiaal en Kleve ligt inderdaad vlak over de Duitse grens. Daar ga ik dus ook regelmatig naar toe.
 
Op marktplaats staan regelmatig advertenties van outletstores voor motorkleding.
Daar kun je leuk slagen voor relatief weinig geld.

Ben 2 weken geleden nog bij een grote outlet zaak geweest in Breda en daar hadden ze heel lederen outfits voor niet te veel!

Ook andere kleding was voldoende voorradig, maar die waren nou niet echt dat je zegt goedkoop.

Gewoon goed opletten dus!
 
Inderdaad als je goedkoop wilt, kan je het best gaan voor gebruikt of overjarig.
Ik heb een gebruikte textielbroek, een textieljas uit de opruiming, mijn leren jas was een beursaanbieding, alleen mijn leren broek was 'gewoon' nieuw, maar dat is mede omdat ik moeite had een broek met een goede pasvorm te vinden.

Voor helmen gaat dit niet op; koop geen 2dehands helm want je weet maar nooit wat er mee gebeurd is. Voor nieuwe helmen geldt dat de houdbaarheidsdatum beperkt is, afhankelijk van het materiaal, dus als je een helm van vorig seizoen koopt, mag je een behoorlijke korting verwachten.
Prijsverschil tussen helmen zit hem in het materiaal: polycarbonaat is het goedkoopst (50-250 euro) en niet perse minder veilig, maar gaat wel minder lang mee en de buitenschaal is minder slijtvast. Composiet helmen zijn duurder (vanaf 250 euro).
Levensduur bij regelmatig gebruik van een polycarbonaathelm is ca 5 jaar en een composiethelm wat langer, een jaar of 8, maar ik denk dat je binnenvoering al eerder aangeeft dat hij aan vervanging toe is.
Het prijsverschil zit hem verder in de kwaliteit van bijv. de binnenbekleding, vizier (standaard pinlock), geluiddemping etc. en is dus vooral een comfortzaak, meer dan een veiligheidsaspect.
Belangrijker voor de veiligheid is gewoon een perfecte pasvorm en da's persoonlijk.
 
Laatst bewerkt:
Gerdien...ik bedoelde Kleve... |( :$ Daar zit een Polo filiaal en Kleve ligt inderdaad vlak over de Duitse grens. Daar ga ik dus ook regelmatig naar toe.

Bedankt, Cindy. Ik heb een paar jaar in Groesbeek gewoond en ik wist niet van de Polo in Kleve. Zonde, he? Groesbeek is maar 15 km van Kleve. Nu woon ik bij Arnhem, dus het is nog wel goed te doen. Lijkt me een leuk ritje, ik ga er eens naartoe. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Rev'it leren combi 2e hands gekocht (1x gedragen). zat mij beter als van de 1e eigenaar. 250euro, (nieuw 700)
90euro A-stars handschoenen,
230euro A-stars laarzen SMX-5 (coretex uitvoering),
210euro HJC helm,
25euro Windstopper voor de nek.

805euro intotaal. En zeer goed pul.

Een helm zou ik sowieso nooit 2e hands kopen. Niet zo fris en je weet nooit wat er mee gebeurd is
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, Cindy. Ik heb een paar jaar in Groesbeek gewoond en ik wist niet van de Polo in Kleve. Zonde, he? Groesbeek is maar 15 km van Kleve. Nu woon ik bij Arnhem, dus het is nog wel goed te doen. Lijkt me een leuk ritje, ik ga er eens naartoe. :]


heel makkelijk te komen, als je via de a12 richting kleef(kleve) rijdt, (over die rode/roze brug) dan kom je kleve binnen, rechtdoor blijven rijden tot aan de de 1e rotonde, daar rechts, dan zit die aan de linkerhand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan