Kreidler Florett

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appie Staartje

Die hard MF'er
22 jan 2004
695
1
amstenrade
Ik ben me ervan bewust dat men hier niet zit te wachten op een brommertopic, maar omdat ik niet bekend ben met een brommerforum, post ik hier ff een vraagje.

Ik moet voor iemand deze Kreidler opknappen, maar ik als brommernoob heb natuurlijk geen flauw idee wat voor type florett dit is en welk bouwjaar. Ook heb ik nog geen idee waar ik de nieuwe onderdeeltjes ga uithalen en of er een handboek down te loaden is waar alle spelingen en zo in staan. Er zal natuurlijk wel een kreidlerclub zijn, maar zoals gezegd, volgens mij werkt dit forum sneller.

Alvast bedankt,
full
 
Hij is mooi :}

Hij is waarschijnlijk van rond 1970, 1971.
Ik heb dezefde gehad.
succes met opknappen :}
 
@honda-"power": Denk jij dat daar sneuzeltjes zijn die wat van een ouwe Kreidler afweten,....

Nee dus |(

@lukelekuuk: Bedankt, ik ben al flink aan het googlen, zijn wel veel resultaten :}
 
Ik ben me ervan bewust dat men hier niet zit te wachten op een brommertopic, maar omdat ik niet bekend ben met een brommerforum, post ik hier ff een vraagje.

Ik moet voor iemand deze Kreidler opknappen, maar ik als brommernoob heb natuurlijk geen flauw idee wat voor type florett dit is en welk bouwjaar. Ook heb ik nog geen idee waar ik de nieuwe onderdeeltjes ga uithalen en of er een handboek down te loaden is waar alle spelingen en zo in staan. Er zal natuurlijk wel een kreidlerclub zijn, maar zoals gezegd, volgens mij werkt dit forum sneller.

Alvast bedankt,
(Afbeelding)

Geef mij die Citroen op de achtergrond maar. ;)
 
Ik ben me ervan bewust dat men hier niet zit te wachten op een brommertopic, maar omdat ik niet bekend ben met een brommerforum, post ik hier ff een vraagje.
Ik moet voor iemand deze Kreidler opknappen, maar ik als brommernoob heb natuurlijk geen flauw idee wat voor type florett dit is en welk bouwjaar. Ook heb ik nog geen idee waar ik de nieuwe onderdeeltjes ga uithalen en of er een handboek down te loaden is waar alle spelingen en zo in staan. Er zal natuurlijk wel een kreidlerclub zijn, maar zoals gezegd, volgens mij werkt dit forum sneller.

Hmmm... geen geforceerde koeling meer, maar ook nog geen chromen tank en nog wel gesloten achterschokbrekers. Ik zou zeggen 1969.
 
Hmmm... geen geforceerde koeling meer, maar ook nog geen chromen tank en nog wel gesloten achterschokbrekers. Ik zou zeggen 1969.

Ik had een 71 er met geforceerde koeling :Y en een wat moderner hoekiger tank
 
Ik had een 71 er met geforceerde koeling :Y en een wat moderner hoekiger tank

Kut ik val door de mand :X :+
Toch denk ik dat hij van voor zeventig is, blijkbaar pasten ze daarna ook nog geforceerde koeling toe.
 
Ik vind hem hier veel op lijken:

Kreidler Florett RS
1967, A new model, the
Kreidler Florett RS
This model had no longer forced aircooling. The front-drumbrake is bigger, 150 mm. The rear shockabsorbers on this picture are still 'closed', the final Florett RS has open rear shocks.
Rudolph Kunz shows how to ride the RS!
Engine : 50 cc, 2-stroke, 5 speed
Cooling : Air
Performance : 5,3 bhp at 7600 RPM, 85 km/h
full
 
Ik denk toch dat deze ietsje jonger is zal ongeveer uit 1972 wezen.
Als het een drie versnellingenbak is zeker [kan je zonder te schakelen ook
zien als je onder het blok kijkt,daar zit nl een soort schakelklok,bij de vier versnellingenbak gaat de versnellingspook direct de bak in]

Ik heb mij toch een beetje verrekend,moet toch uit 1970-1971 zijn,want hierna
kwam de vierversnelling uit met verchroomde tank.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad gewoon even dezelfde foto's plaatsen op www.kreidler.nl

Binnen no-time antwoord op al je vragen.

Je kan er ook een heleboel gegevens downloaden, waarschijnlijk ook wel voor jouw brommer
 
Ik denk toch dat deze ietsje jonger is zal ongeveer uit 1972 wezen.
Als het een drie versnellingenbak is zeker [kan je zonder te schakelen ook
zien als je onder het blok kijkt,daar zit nl een soort schakelklok,bij de vier versnellingenbak gaat de versnellingspook direct de bak in]

Ik heb mij toch een beetje verrekend,moet toch uit 1970-1971 zijn,want hierna
kwam de vierversnelling uit met verchroomde tank.

Klopt niet helemaal, de eerste vierbakken hadden ook nog een schakelklok (had die van mij ook nl.). Rampzalig systeem met enorm veel speling in de pook... later dus maar snel een 5-bak erin gehangen })

P.S. Hier kom je een heel eind verder denk ik: http://www.kreidler-museum.de/
 
Laatst bewerkt:
Denk toch dat www.kreidler.nl de beste hulp geeft, op dat forum lopen een paar gasten rond die er écht veel vanaf weten en ook nog erg behulpzaam zijn.

Je schrijft dat je 'm moet opknappen voor iemand, betekent dat in rijdbare staat brengen of een restauratie naar showroomstaat?

PS: aan de rechterkant, onder de buddy, zie ik volgens mij nog net het rechthoekige typeplaatje zitten. Als dat nog origineel is staat daar het bouwjaar, framemodel (k53/402 bv.) en het framenummer. Framenummer staat ook op frame, rechts voor de carburateur, in Maloud's database _kon_ je die opzoeken (blijkt nu off-line te zijn :? , heb hem al gemaild). Als je een mailtje stuurt naar PDF-Kreidler@maloud.nl krijg je een PDF met alle bekende gegevens van de brommer, als je er een foto bijdoet is Maloud ook blij ;)
 
Laatst bewerkt:
Denk toch dat www.kreidler.nl de beste hulp geeft, op dat forum lopen een paar gasten rond die er écht veel vanaf weten en ook nog erg behulpzaam zijn.

Je schrijft dat je 'm moet opknappen voor iemand, betekent dat in rijdbare staat brengen of een restauratie naar showroomstaat?

PS: aan de rechterkant, onder de buddy, zie ik volgens mij nog net het rechthoekige typeplaatje zitten. Als dat nog origineel is staat daar het bouwjaar, framemodel (k53/402 bv.) en het framenummer. Framenummer staat ook op frame, rechts voor de carburateur, in Maloud's database _kon_ je die opzoeken (blijkt nu off-line te zijn :? , heb hem al gemaild). Als je een mailtje stuurt naar PDF-Kreidler@maloud.nl krijg je een PDF met alle bekende gegevens van de brommer, als je er een foto bijdoet is Maloud ook blij ;)
ga ik eens proberen, bedankt voor de moeite.
 
Ik vind hem hier veel op lijken:

Kreidler Florett RS
1967, A new model, the
Kreidler Florett RS
This model had no longer forced aircooling. The front-drumbrake is bigger, 150 mm. The rear shockabsorbers on this picture are still 'closed', the final Florett RS has open rear shocks.
Rudolph Kunz shows how to ride the RS!
Engine : 50 cc, 2-stroke, 5 speed
Cooling : Air
Performance : 5,3 bhp at 7600 RPM, 85 km/h
(Afbeelding)


dit is een rs,
duitse uitvoering dus.

5 bak, ongeknepen, kickstart ipv trappers, grote remnaven en een super breitwand cylinder.

de kreidler van de Ts is een NL uitvoering,
lijkt op een TM (toermodell) maar heeft rijwindkoeling dus is het niet.
 
Ik ben me ervan bewust dat men hier niet zit te wachten op een brommertopic, maar omdat ik niet bekend ben met een brommerforum, post ik hier ff een vraagje.

Ik moet voor iemand deze Kreidler opknappen, maar ik als brommernoob heb natuurlijk geen flauw idee wat voor type florett dit is en welk bouwjaar. Ook heb ik nog geen idee waar ik de nieuwe onderdeeltjes ga uithalen en of er een handboek down te loaden is waar alle spelingen en zo in staan. Er zal natuurlijk wel een kreidlerclub zijn, maar zoals gezegd, volgens mij werkt dit forum sneller.

Alvast bedankt,
(Afbeelding)

wat moet je daar nu aan opknappen :?
zo mooi vind je ze nooit meer.
hoogstens wat dingetjes opnieuw verchromen of vernieuwen en de buddy overtrekken.
meer moet je er echt niet aan doen, origineel is altijd mooier als gerestaureerd *O*

zit er trouwens wel een standaard cilinder op?
het lijkt op de foto wel een breitwand :?
dan heeft hij dus ook brede kappen en een schuin inlaatspruitstuk (en een grote carburateur)

over die versnellingsbak: tussen de driebak van de geforceerde luchtkoeling en de directe vierbak is er nog een indirecte vierbak geweest, in dit geval dus een vierbak.
(of een super breitwand met vijfbak) :X :X

[edit] vijfbak met trappertjes kan dus niet[edit]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan