ik denk toch dat je schijven krom zijn ,ik heb zelf ook 2 x YZF-R gehad in 1993/1995en kromme schijven alleen dat van mij was steeds garantie. de schijven werden gewoon te warm ,zachte remblokken schijnen goed te helpen(SBS-race gesinterde blokken,niet carbon )Die schijven vallen dus wel mee, dan zelf maar wat beter worden, jammer, het is wel zo makkelijk om de techniek de schuld te geven,
Bedankt.
Kromme schijven merk je aan trillen tijdens het remmen, daarbij hoef je niet eens hard te remmen.
Balhoofd speling kan je voelen, als het balhoofdlager een zwaar punt heeft merk je dat meestal met wegrijden. De motor wil dan niet in een rechte lijn wegrijden.
tlh
mooi verhaal rob,ik denk toch dat je schijven krom zijn ,ik heb zelf ook 2 x YZF-R gehad in 1993/1995en kromme schijven alleen dat van mij was steeds garantie. de schijven werden gewoon te warm ,zachte remblokken schijnen goed te helpen(SBS-race gesinterde blokken,niet carbon )
En een niet goed werkend balhooflager zou je volgens mij ook bij het sturen moeten merken. Al heb ik daar zelf geen ervaring mee.
Hoe zie ik aan een losse schijf of die recht is?
Schijf op een glasplaat leggen en kijken of je er ergens een voelermaatje onder kan schuiven, zoja istie krom.
Oke dat is duidelijk
Als ik dus op de sloop een schijf op de kop tik en navraag of die recht is dan zal ik daar vanuit kunnen gaan? Kan moeilijk een glasplaat in de rugzak meenemen op de motor
Vermoed het zo op het oog niet te kunnen zien namelijk en zou vervelend zijn na alles gedemonteerd en weer gemonteerd te hebben thuis, om er dan achter te komen dat ie alsnog krom is.