Kwastert aan de TRX 850!

In het café aangekondigd, en dit issem. Keurig blokkie toch? De twee versnelling schampt, aldus de verkoper
 

Bijlagen

  • 20210329_200130.mp4
    48,7 MB
  • Leuk
Waarderingen: EHE
En dit zat er ook nog bij. Kop schijnt een bucket te missen
 

Bijlagen

  • 16170412448086255481616405470791.jpg
    16170412448086255481616405470791.jpg
    389,7 KB · Weergaven: 9
  • 16170412563005601626845787354168.jpg
    16170412563005601626845787354168.jpg
    365,6 KB · Weergaven: 9
  • 16170412729534423512372585456304.jpg
    16170412729534423512372585456304.jpg
    366,3 KB · Weergaven: 10
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Oja, het enige wat ik er aan gedaan heb: inspuiten met Dipp, even laten weken, beetje met een ouwe kwast rondfiemelen en met de tuinslang goed afspoelen. Droogblazen met de bladblazer
 

Bijlagen

  • 16170414375796408307858758070777.jpg
    16170414375796408307858758070777.jpg
    176,7 KB · Weergaven: 7
Ik heb vandaag een ander lasapparaat opgehaald, ik kon daar via een gulle vriend uit een erfenis overnemen. Het schijnt een heel goed apparaat te zijn, er zijn, volgens overlevering, complete autos mee gerestaureerd. Ik ben er al achter dat ik daar eenvoudg een nieuw slangenpakket met toorts aan kan zetten via de eurokoppeling. Daar schijnt maar één soort van te zijn, dus dat mag geen problemen opleveren.
Ander dingetje: ik heb vijf aderige krachtstroom in mn hok. En dit lasapparaat beschikt over een vierpolige zwarte stekker. Nu wil ik daar een vierpolige rode stekker aan zetten, en dan vanuit een lasdoos een vier aderige aftakking maken vanaf de vijfaderige krachtstroom.
Nou even een vraag voor de elektriekers onder ons. Graag antwoord van de 'zeker weters', ik wil graag een bevestiging van mijn 'van horen zeggen'.
Ik heb horen zeggen dat : van 5 polig naar 4 polig kracht doe ik door de Nul (blauwe raad) niet aan te sluiten. Alleen de 3 fase's en de aardedraad vormen 4 aderige krachtstroom.

Brand maar los!

16bf10c8-6efb-4cae-bf70-707aedfcde1c.jpg
09766a0d-1428-4923-bbd2-f942c9a57573.jpg
 
  • Haha
Waarderingen: EHE
das gewoon uitproberen en er zit wel een motortje in die de draadsnelheid regelt. eerst even testen zonder draadspoel.
je moet wel eerst een slangpakket hebben want met de toorts bedien je de draadtoevoer.
 
als het 220 is moet er een nul (blauwe draad) aangesloten zijn en dat is bij de mijne niet.
denk dus dat het motortje toch 380 is.
 
Nul weglaten.

Soms moet de fase inderdaad verwisseld worden, dat hangt van het lasapparaat af.

Let er op dat je een slangenpakket zonder waterkoeling neemt. Met past ook maar is veel zwaarder. En je hebt geen waterpomp op je apparaat.
 
Nul weglaten.

Soms moet de fase inderdaad verwisseld worden, dat hangt van het lasapparaat af.

Let er op dat je een slangenpakket zonder waterkoeling neemt. Met past ook maar is veel zwaarder. En je hebt geen waterpomp op je apparaat.
Dankje. De luchtkoeling was ik ondertussen achter. Zijn er nog verschillende kwaliteiten slangenpakketten? Kun je iets aanraden?
 
Leen er eerst een en kijk of het apparaat werkt. Je kent vast iemand met een mig/Mag machine. Binzel is een bekend merk en staat voor kwaliteit.
 
Dat motortje zal toch niet op kracht lopen?

Ik denk dat er bij de mijne een transformator in zit die gelijkstroom maakt voor de (snelheidsregeling van de) draadmotor. Die kan dus lijkt mij niet achteruit lopen wanneer je de fases wisselt. Dus is altijd goed.

Dankje. De luchtkoeling was ik ondertussen achter. Zijn er nog verschillende kwaliteiten slangenpakketten? Kun je iets aanraden?

Ik heb al jaren een lincoln slang en ben daar tevreden over. De goedkoopste zijn 3 meter lang en dat vind ik echt te kort. Ik heb 4 of 5 meter dat vind ik fijner. Het kost meer gas zeggen ze, maar dat merk ik natuurlijk niet want ik heb geen vergelijk. Je hebt ook verschillende formaten toorts, ik zou niet een te grote pakken als je vooral het fijnere werk doet.
Koop er meteen een haffel pitjes en hulzen bij. Die heb je altijd nodig als je midden in een karwei zit.
 
Leen er eerst een en kijk of het apparaat werkt. Je kent vast iemand met een mig/Mag machine. Binzel is een bekend merk en staat voor kwaliteit.
Er zit een slangenpakket bij. Maar die is aan vervanging toe. Maar testen zal zeker kunnen
 
Ik denk dat er bij de mijne een transformator in zit die gelijkstroom maakt voor de (snelheidsregeling van de) draadmotor. Die kan dus lijkt mij niet achteruit lopen wanneer je de fases wisselt. Dus is altijd goed.



Ik heb al jaren een lincoln slang en ben daar tevreden over. De goedkoopste zijn 3 meter lang en dat vind ik echt te kort. Ik heb 4 of 5 meter dat vind ik fijner. Het kost meer gas zeggen ze, maar dat merk ik natuurlijk niet want ik heb geen vergelijk. Je hebt ook verschillende formaten toorts, ik zou niet een te grote pakken als je vooral het fijnere werk doet.
Koop er meteen een haffel pitjes en hulzen bij. Die heb je altijd nodig als je midden in een karwei zit.
Maakt het voor de draadtoevoer wat uit, of de slang 3 of 5 meter lang is? Iets met weerstand? Eén van de redenen dat ik vervanging voor mn Telwin zocht, is dat wanneer ik de slang in een te krappe bocht heb liggen, de draadsnelheid langzamer wordt. Das niet fijn lassen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan