Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt voor ieders reactie. Mijn motor lijkt het beter te doen met gas open tijdens het starten en beetje gas openhouden gelijk. dan blijft ie aan.Normaal gesproken loopt een motor koud voor geen meter, maar perfect als de motor warm is. Vandaar de choke om extra benzine toe te voegen voor de koude start.
Als de motor koud goed start en wegrijd zonder choke, staat de motor warm te rijk (te veel benzine). Vaak is het wel zo dat zodra je de wijk uit rijd kan je de choke weer uitzetten.
Het is een mengselschroef, geen luchtschroef. Slag naar binnen --> Armer mengsel. Met standaard luchtfilter en uitlaat klinkt 2,5 slag per carburateur prima. Mijn oude pegaso had podfilters, dat is geen vergelijking. Motor hoor je natuurlijk nooit te moeten starten met het gas open.Mijn luchtschroeven staan 2,5 slag uit, heb hier nog niet mee geëxperimenteerd. Een slag indraaien betekent volgens mij minder lucht dus rijker mengsel toch?
Al op pad geweest?Mee eens dat de Freewind en de Pegaso in dezelfde vijver vissen. Persoonlijk vind ik de Freewind niet zo mooi om te zien als de Pegaso, reed echter wel leuk.
Het grootste obstakel om niet wederom voor de Freewind te gaan is eigenlijk het aanbod, ik zie er welgeteld 2 te koop staan. 1 bij AMT en 1 bij Boonstra, .
Bij het beurtje bleken de (standaard) uitlaten tevens lek, en nog best behoorlijk ook.En weet iemand waar ik een standaard uitlaat kan krijgen voor de Peg.
Nieuw of nog in fatsoenlijke staat?
De mijne is helaas lek, al is het nog geen probleem.
Het volume is gelukkig amper toegenomen, maar valt mij persoonlijk echter wel op.
Ook welkom om te vernemen zijn geschikte vervangende uitlaten.
Ik zoek naar zo stil mogelijke, volume is niet mijn ding.
Volgens het RDW levert de motor af fabriek 85 dB bij 3250 rpm.
Bedankt voor je feedback. Choke gebruik ik wel, in allerlei standen. Maar welke stand ook, hij moet gewoon even een keer of 4 keer gestart worden voor hij blijft lopen... Om helemaal juist te zijn; tijdens starten geef ik geen gas, direct erna dan een beetje om hem 'aan de gang te houden' voor de eerste paar tellen.Het is een mengselschroef, geen luchtschroef. Slag naar binnen --> Armer mengsel. Met standaard luchtfilter en uitlaat klinkt 2,5 slag per carburateur prima. Mijn oude pegaso had podfilters, dat is geen vergelijking. Motor hoor je natuurlijk nooit te moeten starten met het gas open.
Je gebruikt de choke wel? Speel er eens mee, het is namelijk ook een 'afstelling'. Mijn SV start perfect op 25% choke open. Choke 100% open en de SV start niet, maar verdrinkt in een hoop benzine. Het klink in elk geval dat er niks mis is met je motor, maar dat je alleen een handigheidje erin moet krijgen.
Ben wel nieuwsgierig hoor ...Al op pad geweest?
Nog langs een zaakie gereden?
Ergens OP proefgereden?
...
Al iets wijzer geworden?
Niemand?Sorry Criz86, ik heb daar iig geen kaas van gegeten.
Iets anders; ik heb nog een (incomplete) pakking set liggen.
Destijds deels voor mijn Peg (2004) gebruikt.
Geen idee wat er wel of niet mist ...
Nieuw en compleet kost het je meen ik €85,-
Maar als ik er hier gewoon iemand mee kan verblijden is dat ook goed natuurlijk.
(Alhoewel een tegenprestatie in de vorm van Tonie Sjokolinie zeeeeker gewaardeerd zou worden hihi).
Doe maar een pb bij interesse ...
Ik heb wel interesse. Ik stuur je een pbNiemand?
Dan gaat het spulletje waarschijnlijk eerdaags de grijze bak in.
Eenmaal andermaal ...
Misschien dat je de Shiver nog af krijgt dit jaar?Ik vrees van niet..pegaso start nog niet echt.. mijn Aprilia shiver staat gepoetst in de schuur en de schokdemper en vork gaan er dit weekend af om een beurt te krijgen. Daarnaast nog wat teveel andere dingen te doen helaas. Op zich wel prima weer nu
Hoort zo, is even wennen maar je kan beide kanten op door blijven 'trappen'.Ik heb nog wel een vraag over de versnellingen. Als ik hem in zijn 1 zet kan ik naar beneden blijven gaan met de schakelpook. Bij mijn bandit kan dit niet. Naar boven schakelen is het net zo. Als hij in de 5e versnelling staat kan ik omhoog blijven gaan. hij blijft wel in zijn versnelling staan.
Hoort dit zo bij dit type, of is er wat aan de hand?