was: rampatampa
MF veteraan
- 3 jul 2014
- 1.877
- 0
Hier één van de oude rubbers, je kon de tandwiel drager al aardig bewegen ten opzichte van de naaf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoi allemaal,
Sinds drie weken mag ik mezelf ook toevoegen aan de groep Pegaso rijders hier op het forum.
Voor mij is het een 2007 Pegaso Trail met 15k op de teller.
Was vooral opzoek naar een motor voor woon-werk verkeer waar ik ook in het weekend nog een leuk rondje mee kan rijden. Zelf heb ik een voorliefde voor Aprilia en de Pegaso was voor mij dan ook een logische keuze naast mijn twee RST 1000 Futura's.
Hopelijk zal ik de komende tijd nog veel plezier gaan beleven aan deze fijne machine.
Wel heb ik direct een vraag aan jullie als mede Pegaso rijders.
Mijn trail staat erg rechtop als deze op de zijstandaard staat. Daarom vermoed ik dat er iets aan de motor veranderd is qua hoogte van de achterzijde. Jammer genoeg kan ik nergens online de afmetingen vinden van de schokdemper, dogbone en linkplaatjes. Is er hier iemand die deze afmetingen weet zodat ik dit zou kunnen controleren?
Komend weekend zal ik beginnen met de inbouw van autocom en garmin apparatuur zodat ook de communicatie en naviagatie geregeld is. Heeft iemand hier nog tips voor?
Groet Jan
Wat ik vermoedt is dat er een strada demper gemonteerd is.
lijkt er toch op dat iemand met het linksysteem heeft lopen knoeien
Volgens mij hoort de pijl toch echt naar voren te wijzen.
Hou ook in de gaten, dat de stelschroef op de schokbreker, niet helemaal dichtgedraaid is.(rechtsom is dicht).
Dan zet je de demping op slot en dat werkt voor geen meter.
Ziet er goed uit Douwes
(mooie naam trouwens)
Maar goed heren Pegaso rijders/sters.
Mijn Peg heeft nu al een poosje een probleem, en ik vraag me af of hier iemand een oplossing weet:
Alles is perfect en dealer onderhouden (het gaat trouwens om een model 2004).
Echter heeft de motor na enkele dagen moeite met starten.
(Er word op het dashboard ook een storings melding aangegeven.)
Dit alles uiteraard in combinatie met de choke.
- Na een dag of 2 ben je zo'n 20 seconden bezig met starten.
- Met week ben je zomaar 2 minuten aan het starten(!).
- En na 2 weken wel 5 minuten(!)
De motor staat binnen, en dus ook droog.
Er is vorige week een nagel nieuwe accu in gekomen, dus dat kan het ook niet zijn.
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij Niwa in Zwaag.
Die gaan hem voor mij uitlezen in de hoop op antwoorden.
Iemand ervaring met Niwa toevallig?
Ik lees vooralsnog (haast) alleen positieve reacties.
- Dus iemand enig idee wat het probleem is?
- En iemand ervaringen met Niwa?
Bedankt voor deze tip. Zal de demping morgen opnieuw instellen. Heb nog niet gekeken waar deze momenteel op staat.
Vanavond het linksysteem weer terug gezet naar origineel en de hoogte van de motor is nu weer prima!
Morgen testritje
Daarnaast autocom en garmin aangesloten via een nieuw geschakeld accessoirepunt in de buddy.Zal hier morgen even een aantal foto's van plaatsen.
De demping zal ik morgen ook opnieuw instellen. Heb nog niet gekeken waar deze momenteel op staat.
En nog even wachten tot mijn Puig ruitje er is....
Zoals beloofd een paar foto's
[afbeelding]
Relais geschakeld via het achterlicht voor de stroomtoevoer (ja misshien niet de handigste plaats als de accu eruit moet )
[afbeelding]
Autocom en versterker in de buddy en een mooi accessoirepunt met 6 aansluitingen.
De schokbreker van Douwes heeft ong. 30 klikjes stel bereik.