Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Hier één van de oude rubbers, je kon de tandwiel drager al aardig bewegen ten opzichte van de naaf.
full
 
Mijn Osco ketting smeer systeem heb ik gelijk gereinigd.
Er lekte olie uit, als de motor stil stond.
Nu even afwachten of de olie niet meer ongevraagd vrij komt.
full
 
Vandaag naar het werk de nieuwe blokjes in de naaf getest, een duidelijke verbetering!

Als je speling hebt in je aandrijf lijn, dan voel je dat bij iedere last wisseling en dat zijn per ritje nog heel wat schokjes bij gas geven en gas loslaten.

Dus heb je speling, vervang die blokjes!
 
Hoi allemaal,

Sinds drie weken mag ik mezelf ook toevoegen aan de groep Pegaso rijders hier op het forum.
Voor mij is het een 2007 Pegaso Trail met 15k op de teller.

Was vooral opzoek naar een motor voor woon-werk verkeer waar ik ook in het weekend nog een leuk rondje mee kan rijden. Zelf heb ik een voorliefde voor Aprilia en de Pegaso was voor mij dan ook een logische keuze naast mijn twee RST 1000 Futura's.

Hopelijk zal ik de komende tijd nog veel plezier gaan beleven aan deze fijne machine.


Wel heb ik direct een vraag aan jullie als mede Pegaso rijders.
Mijn trail staat erg rechtop als deze op de zijstandaard staat. Daarom vermoed ik dat er iets aan de motor veranderd is qua hoogte van de achterzijde. Jammer genoeg kan ik nergens online de afmetingen vinden van de schokdemper, dogbone en linkplaatjes. Is er hier iemand die deze afmetingen weet zodat ik dit zou kunnen controleren?

Komend weekend zal ik beginnen met de inbouw van autocom en garmin apparatuur zodat ook de communicatie en naviagatie geregeld is. Heeft iemand hier nog tips voor?

Groet Jan
 
Hoi allemaal,

Sinds drie weken mag ik mezelf ook toevoegen aan de groep Pegaso rijders hier op het forum.
Voor mij is het een 2007 Pegaso Trail met 15k op de teller.

Was vooral opzoek naar een motor voor woon-werk verkeer waar ik ook in het weekend nog een leuk rondje mee kan rijden. Zelf heb ik een voorliefde voor Aprilia en de Pegaso was voor mij dan ook een logische keuze naast mijn twee RST 1000 Futura's.

Hopelijk zal ik de komende tijd nog veel plezier gaan beleven aan deze fijne machine.


Wel heb ik direct een vraag aan jullie als mede Pegaso rijders.
Mijn trail staat erg rechtop als deze op de zijstandaard staat. Daarom vermoed ik dat er iets aan de motor veranderd is qua hoogte van de achterzijde. Jammer genoeg kan ik nergens online de afmetingen vinden van de schokdemper, dogbone en linkplaatjes. Is er hier iemand die deze afmetingen weet zodat ik dit zou kunnen controleren?

Komend weekend zal ik beginnen met de inbouw van autocom en garmin apparatuur zodat ook de communicatie en naviagatie geregeld is. Heeft iemand hier nog tips voor?

Groet Jan

Dag Jan,

Welkom bij de Pegaso rijders alhier, goeie keuze ;)
Daar ga je ongetwijfeld inderdaad nog een hoop lol van hebben.
Mooi fietste hoor, een Trail uit 2007 met maar 15k op de teller.
Foto's?

Dat'ie zo rechtop staat herken ik niet.
Ik heb een iets andere Peg uit 2004, maar die staat mijn inziens toch net ff te schuin.
Die is overigens niet verhoogd hoor, maar mogelijk is de jouwe verlaagd?
Ik heb nog wel wat links waar je mogelijk wat meer info kan vinden omtrent onderdeel gegevens;


Hoop dat je daar wat wijzer mee word.
Benieuwd of je de Peg nog meer gaat waarderen dan de Futura's _O-
En voor wat de Autocom en Garmin betreft kan ik je helaas niet opweg helpen, heb zelf TomTom en Cardo Scala Rider.
Maar dat komt vast wel goed, je bent immers niet van gisteren toch?
 

Bedankt voor al de links, zal ze zeker allemaal even bekijken.
Zojuist een fototje gemaakt van de Pegaso zodat jullie kunnen beoordelen. Hij lijkt mij best wel laag te staan.

Wat ik vermoedt is dat er een strada demper gemonteerd is. Want het linksysteem lijkt wel orgineel.

full


edit:

lijkt er toch op dat iemand met het linksysteem heeft lopen knoeien |(
Volgens mij hoort de pijl toch echt naar voren te wijzen.
full
 
Laatst bewerkt:
Wat ik vermoedt is dat er een strada demper gemonteerd is.

lijkt er toch op dat iemand met het linksysteem heeft lopen knoeien |(
Volgens mij hoort de pijl toch echt naar voren te wijzen.

Lekker is dat dan, goed opgelet.
Bevestigd je vermoeden dat er wat mee gedaan is.

Met zeggen dat de motor er nog heel netje uitziet hoor, absoluut.
Beetje prut zou nog wel wat toevoegen haha, maar das een kwestie van smaak natuurlijk.

Ik heb even gekeken;

  • Normaal = 810 mm hoog
  • Strada = 780 mm hoog
  • Trail = 820 mm hoog
Zou natuurlijk kunnen verklaren dat de motor wat rechterop staat ...
 
Hou ook in de gaten, dat de stelschroef op de schokbreker, niet helemaal dichtgedraaid is.(rechtsom is dicht).
Dan zet je de demping op slot en dat werkt voor geen meter.
 
Hou ook in de gaten, dat de stelschroef op de schokbreker, niet helemaal dichtgedraaid is.(rechtsom is dicht).
Dan zet je de demping op slot en dat werkt voor geen meter.

Bedankt voor deze tip. Zal de demping morgen opnieuw instellen. Heb nog niet gekeken waar deze momenteel op staat.

Vanavond het linksysteem weer terug gezet naar origineel en de hoogte van de motor is nu weer prima!
Morgen testritje :]
Daarnaast autocom en garmin aangesloten via een nieuw geschakeld accessoirepunt in de buddy. Zal hier morgen even een aantal foto's van plaatsen.

De demping zal ik morgen ook opnieuw instellen. Heb nog niet gekeken waar deze momenteel op staat.

En nog even wachten tot mijn Puig ruitje er is.... *D

Zoals beloofd een paar foto's

full

Relais geschakeld via het achterlicht voor de stroomtoevoer (ja misshien niet de handigste plaats als de accu eruit moet :X )

full

Autocom en versterker in de buddy en een mooi accessoirepunt met 6 aansluitingen.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Douwes
(mooie naam trouwens)



Maar goed heren Pegaso rijders/sters.
Mijn Peg heeft nu al een poosje een probleem, en ik vraag me af of hier iemand een oplossing weet:

Alles is perfect en dealer onderhouden (het gaat trouwens om een model 2004).
Echter heeft de motor na enkele dagen moeite met starten.
(Er word op het dashboard ook een storings melding aangegeven.)

  • Na een dag of 2 ben je zo'n 20 seconden bezig met starten.
  • Met week ben je zomaar 2 minuten aan het starten(!).
  • En na 2 weken wel 5 minuten(!)
Dit alles uiteraard in combinatie met de choke.
De motor staat binnen, en dus ook droog.
Er is vorige week een nagel nieuwe accu in gekomen, dus dat kan het ook niet zijn.

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij Niwa in Zwaag.
Die gaan hem voor mij uitlezen in de hoop op antwoorden.
Iemand ervaring met Niwa toevallig?
Ik lees vooralsnog (haast) alleen positieve reacties.



  • Dus iemand enig idee wat het probleem is?
  • En iemand ervaringen met Niwa?
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Douwes
(mooie naam trouwens)



Maar goed heren Pegaso rijders/sters.
Mijn Peg heeft nu al een poosje een probleem, en ik vraag me af of hier iemand een oplossing weet:

Alles is perfect en dealer onderhouden (het gaat trouwens om een model 2004).
Echter heeft de motor na enkele dagen moeite met starten.
(Er word op het dashboard ook een storings melding aangegeven.)

  • Na een dag of 2 ben je zo'n 20 seconden bezig met starten.
  • Met week ben je zomaar 2 minuten aan het starten(!).
  • En na 2 weken wel 5 minuten(!)
Dit alles uiteraard in combinatie met de choke.
De motor staat binnen, en dus ook droog.
Er is vorige week een nagel nieuwe accu in gekomen, dus dat kan het ook niet zijn.

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt bij Niwa in Zwaag.
Die gaan hem voor mij uitlezen in de hoop op antwoorden.
Iemand ervaring met Niwa toevallig?
Ik lees vooralsnog (haast) alleen positieve reacties.



  • Dus iemand enig idee wat het probleem is?
  • En iemand ervaringen met Niwa?


Ik rij al een tijdje geen Pegaso meer, maar indertijd heb ik een nieuwe Strada bij Niwa gekocht, ik vond het een goeie motorzaak.
 
Om de demping in te stellen, kan je het beste de demping helemaal dichtdraaien en vervolgens helemaal open.
Tel het aantal klikken dat de stelschroef kan maken.
Stel dan in op de helft van het aantal klikken, dat is de fabrieks instelling.
Vanuit de fabrieks instelling kan je dan expirementeren.

Als je begint, tel dan eerst het aantal klikken van je huidige instelling tot aan het moment dat je de schroef helemaal dicht hebt gedraaid.

Dicht (meer demping) is rechtsom draaien, open (minder demping) is linksom.
Bedankt voor deze tip. Zal de demping morgen opnieuw instellen. Heb nog niet gekeken waar deze momenteel op staat.

Vanavond het linksysteem weer terug gezet naar origineel en de hoogte van de motor is nu weer prima!
Morgen testritje :]
Daarnaast autocom en garmin aangesloten via een nieuw geschakeld accessoirepunt in de buddy. Zal hier morgen even een aantal foto's van plaatsen.

De demping zal ik morgen ook opnieuw instellen. Heb nog niet gekeken waar deze momenteel op staat.

En nog even wachten tot mijn Puig ruitje er is.... *D

Zoals beloofd een paar foto's

[afbeelding]
Relais geschakeld via het achterlicht voor de stroomtoevoer (ja misshien niet de handigste plaats als de accu eruit moet :X )

[afbeelding]
Autocom en versterker in de buddy en een mooi accessoirepunt met 6 aansluitingen.
 
Maar, voor dat mijn accu in slaap valt, heb ik hem gisteren preventief vervangen.
Hij heeft tien jaar en ruim 60000km dienst gedaan en mij nooit in de steek gelaten. *O*

Dus toen ik afgelopen weekend zag dat de orig. Yuasa acuus in de aanbieding zijn, bij Mpartz, heb ik er direct één besteld. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan