Laptop meenemen op motor

jren

MF'er
13 mrt 2005
168
0
Hoi allen,

Er zijn veel rugtassen voor laptops te vinden waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.

Eigenlijk zoek ik een waterdichte rugtas om mijn 17-inch laptop op de motor te kunnen meenemen. Een koffer voor achterop (Honda NT650 Deauville) mag natuurlijk ook.

Wie kan mij van tips voorzien?
 
Tanktas? Gebruik ik altijd om laptop (en andere spullen) mee te nemen.
Werkt perfect, altijd droog.
 
Gewoon de muis met ducttape vasttapen aan je zadel en de laptop aan de muis achter de motor laten bungelen.
 
Een koffer achterop schijnt ivm trillen niet zo'n goed idee te zijn voor een laptop. Rugtassen zijn er zat. Ik heb een targa rugzak en deze voldoet uitstekend. Hij is alleen niet 100% waterdicht.

Alleen is een 17 inch natuurlijk niet echt portable...
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook hier eens..Case Logic. Heb zelf een laptop-rugzak van mijn vorige werkgever (Getronics) gekregen als kerstkado.
 
persoonlijk zou ik in ieder geval de laptop NIET op de rug meenemen. kan gevaarlijk zijn, als je komt te vallen. ik zou voor een tanktas gaan.
 
Tja, 17-inch breedbeeld is wat groot, maar 't is een werklaptop (van de baas) dus dan heb je niet heel veel keus.
 
persoonlijk zou ik in ieder geval de laptop NIET op de rug meenemen. kan gevaarlijk zijn, als je komt te vallen. ik zou voor een tanktas gaan.

Idd, maar er zijn tegenwoordig ook 'harde' rugzakken met een kunststof cover die niet kunnen indeuken zeg maar.. Zo'n tas moet je zoeken, is de kans op letsel veel lager
 
Laatst bewerkt:
persoonlijk zou ik in ieder geval de laptop NIET op de rug meenemen. kan gevaarlijk zijn, als je komt te vallen. ik zou voor een tanktas gaan.
Ik denk niet dat een platte laptop veel schade aan kan richten. De laptop zal bij een crash vergruizen, en het verliezen van je rug.

Ikzelf mind mn laptop met twee touwtjes langs de motor aan de achterkant. Werkt prima, alleen met regen stop ik de laptop nog wel een in plastic tas. Ik denk dat ook in een topkoffer de laptop weinig trilling ondervind. Natuurlijk is dat wel afhankelijk van je motor, maar de tas zelf is vaak uitgerust met foam en de aanwezige trilling goed dempen.
 
persoonlijk zou ik in ieder geval de laptop NIET op de rug meenemen. kan gevaarlijk zijn, als je komt te vallen. ik zou voor een tanktas gaan.

Ik steek men laptop altijd in men rugzak.
Draag altijd rugbeschermer en bij een harde val op je rug zal zo'n laptop de val extra dempen.
 
Ik deed mn laptop gewoon in een superdeboer vriesvers tas :Y en die dan in mn rugtas
 
Laatst bewerkt:
Ik steek men laptop altijd in men rugzak.
Draag altijd rugbeschermer en bij een harde val op je rug zal zo'n laptop de val extra dempen.

Als de rugzak die op je rug zit ergens achter blijft haken.... wat denk je dat er met je armen gebeurd... We gaan er blijkbaar allemaal vanuit de we een glijschuivers maken.
 
Dell laptops zijn nog best stevig, als ze op de goede manier uit de rugzak schieten bij een val
14052009672.jpg

(ongeveer met 70km/u over het asfalt geschoven)

heb hem zelf nu in een topkoffer ;)
 
Laatst bewerkt:
Als de rugzak die op je rug zit ergens achter blijft haken.... wat denk je dat er met je armen gebeurd... We gaan er blijkbaar allemaal vanuit de we een glijschuivers maken.
Sja... misschien gaan je schouders uit de kom. Aan de andere kant, anders was je door gegleden en onder die aanstormende vrachtwagen gekomen... :z
 
je moet denk ik wel oppassen als je een tanktas met magneten heb of maak dat weinig uit?

Dat vroeg ik me ook af, hoe fijn vind een harddisk het als hij bovenop de magneten van je tanktas ligt? Blijkbaar heeft Raphael daar nog geen problemen mee gehad? Of bouw je kooi-van-Faraday-achtige constructies om je laptop heen?

Tanktas zou mijn voorkeur hebben, als het magneten-probleem inderdaad niet bestaat.
 
Ca 5 jaar lang verschillende laptops in een eenvoudige laptoptas in een topkoffer vervoerd. De topkoffer wel met een spin extra gezekerd op de motor. Nu al weer 3 jaar een laptop in een zijkoffer. Tot nog toe nooit 1 mankement aan de laptop gehad.
 
In je rugzak is niet zo heel veilig voor je rug en voor je laptop, heb vandaag de mijne gesloopt door een schuivertje van hooguit 10km/h met mijn trapfiets... Hopelijk alleen optische schade, ligt nu bij de uni reparatie voor inspectie.....

Ik zou gewoon schuim in je koffer doen en daartussen je laptop, kan er vrij weinig gebeuren lijkt me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan