Laverty Kampioen in de WKSBK 2013 !!!

Vind hem sterker dan Laverty als ik eerlijk ben.

Sterker of constanter?

Laverty wil (naar mijn idee) te graag goed scoren. Daardoor valt hij te vaak...

Als Guintoli kampioen wordt, dan niet omdat hij zo ontzettend sterk is.. maar omdat hij (bijna) elke race netjes z'n puntjes pakt.
 
De keuze voor Guintoli heb ik nooit zo begrepen. Een hele degelijke coureur, dat wel.... en die degelijkheid geeft hem de leiding in het kampioenschap.
Je geeft zelf het antwoord waar het om draait in een kampioenschap. :? :+

Ik denk persoonlijk dat Laverty gezien werd als de opvolger van Biaggi.
Vorig jaar was hij in de tweede seizoenshelft ook vaak sneller, een enkele race moest hij voor de punten zelfs nog even langzamer rijden anders kwam Max tekort.

Guintoli was dan een prima tweede rijder met potentieel voor dagsuccessen, had op de langzame Duc ook vorig jaar een paar dagsuccessen behaald. Met name tijdens racenraces.

Maar het pakt net even wat anders uit allemaal.
Aprilia heeft tot nu toe wel zijn zin.
Het kampioenschap leiden. :9 (Kawasaki/Sykes - BMW/Melandri helpen een handje)
 
Laatst bewerkt:
Je geeft zelf het antwoord waar het om draait in een kampioenschap. :? :+

Ik denk persoonlijk dat Laverty gezien werd als de opvolger van Biaggi.
Vorig jaar was hij in de tweede seizoenshelft ook vaak sneller, een enkele race moest hij voor de punten zelfs nog even langzamer rijden anders kwam Max tekort.

Guintoli was dan een prima tweede rijder met potentieel voor dagsuccessen, had op de langzame Duc ook vorig jaar een paar dagsuccessen behaald. Met name tijdens racenraces.

Maar het pakt net even wat anders uit allemaal.
Aprilia heeft tot nu toe wel zijn zin.
Het kampioenschap leiden. :9 (Kawasaki/Sykes - BMW/Melandri helpen een handje)

Die raceraces vind ik ook het mooist ;)
 
Laverty 9de getraind 1ste kwalif op Silverstone -O- ,Tom Sykes weer het snelst :}

kawasaki-racing-team-sbk-2013-silverstone-preview-1.jpg
 
Laverty pakt pole in bizarre Superpole, Sykes wordt de dupe

Tijdens een bizar verlopen Superpole op het circuit van Silverstone heeft Eugene Laverty de Aprilia op pole position geparkeerd. Het is zijn eerste pole position in de Superbike. Na Laverty was het verrassend Carlos Checa die de tweede plek pakte voor Ten Kate Honda coureur Jonathan Rea. Tom Sykes werd de dupe van de regen.

4.apriliaracing_laverty_friday_800.jpg
 
Rea wint 1e race op Silverstone


Jonathan Rea heeft op het circuit van Silverstone de 1e Superbike race gewonnen. De rijder van het Pata Ten Kate Honda team blijf onder lastige omstandigheden Eugene Laverty en Leon Camier ruim voor. Tom Sykes voelde zich niet thuis in de wisselende omstandigheden en werd slechts 11e.
r09_silverstone_gb47098__qwet5qamqjmtq01_800.jpg


Baz wint tweede World Superbike race in Silverstone

De tweede World Superbike wedstrijd op het circuit van Silverstone is gewonnen door Loris Baz. De Fransman was het snelst voor Jules Cluzel en Eugene Laverty.



557922_550123288388065_1324559095_n_800.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sterker of constanter?

Laverty wil (naar mijn idee) te graag goed scoren. Daardoor valt hij te vaak...

Als Guintoli kampioen wordt, dan niet omdat hij zo ontzettend sterk is.. maar omdat hij (bijna) elke race netjes z'n puntjes pakt.

Guintoli rijd inderdaad op safe. dan maar geen podium, als die zijn punten maar pakt. En ik denk dat dat ook het belangrijkst is op kampioen te worden.
 
Kostbare puntjes dit weekend, zeker tov Sykes.... Nu wat vaker de winst gaan pakken, alles is nog mogelijk met 6 wedstrijden te gaan!
 
Kostbare puntjes dit weekend, zeker tov Sykes.... Nu wat vaker de winst gaan pakken, alles is nog mogelijk met 6 wedstrijden te gaan!
zekers ,maar hoe bevalt jou RSV4 Zoeperman ? Al aardig gewend zag ik aan je tijden :Y ,suc6 :W
 
Laatst bewerkt:
maar eind van het jaar kan hij wel weg bij aprilia helaars
 
Laatst bewerkt:
Eugene Laverty bagged a brace of victories in Sunday's World Superbike races in Istanbul.

The Irishman recorded the second double of his career - the other having come at Monza two years ago - but then immediately indicated afterwards that he is set to be released by his Aprilia team.


Laverty revealed on Twitter he expects to be out of a job in 2014 with his current employers strongly linked with a move for Marco Melandri.

"DOUBLE VICTORY!! So pleased to win both races here in Istanbul to put us back into the title fight," he wrote on the social networking site.

"Strange feeling though to win both races and to be on the lookout for a new job. Anyone out there need a fast employee for 2014?"

Laverty overhauled pole-sitter and championship leader Tom Sykes in both races to move within 26 points of the summit in the overall standings.

He pipped Melandri by two seconds in the opening race and then, in race two, passed Sykes for the lead on the 12th lap before holding off the Kawasaki rider. The second Aprilia of Sylvain Guintoli finished in third.

Sykes, who had to settle for third place in the opener, at least had the consolation that his two podium places increased his lead over Guintoli in the standings to eight points.
 
Ik zeg de komende 2 races effe doorpakken voor het WK :]
Doet ie goed in beide slotfase van de race
 
Jammer dat Biaggi er niet nog een jaar aanvast heeft geknoopt, ik had hem die 3e titel wel gegund.
De Aprilia lijkt toch weer 1 van de besten.
 
Laatste race van het seizoen en er is nog een laatste kans om Kampioen te worden voor Laverty ,dan moet het wel raar lopen voor Sykes , gun het hem ook van harte :}

19-Tom-Sykes-Getty.jpg
 
Laverty sluit 2013 af in Jerez met een dubbel *O*

20-10-2013 Eugene Laverty heeft op het circuit van Jerez ook de tweede World Superbike wedstrijd weten te winnen. De Aprilia coureur versloeg de eerder op de dag tot World Superbike kampioen gekroonde Tom Sykes in een spannend duel. De Fransman Sylvain Guintoli eindigde als derde. Marco Melandri ging niet van start tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen.

2.apriliaracing_laverty_superpole_466.jpg
:}


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan