Laverty Kampioen in de WKSBK 2013 !!!

Laverty sluit 2013 af in Jerez met een dubbel *O*

20-10-2013 Eugene Laverty heeft op het circuit van Jerez ook de tweede World Superbike wedstrijd weten te winnen. De Aprilia coureur versloeg de eerder op de dag tot World Superbike kampioen gekroonde Tom Sykes in een spannend duel. De Fransman Sylvain Guintoli eindigde als derde. Marco Melandri ging niet van start tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen.

[afbeelding] :}


[afbeelding]
Al een Sykes replica besteld Elbowz? *D
 
Zat het net te lezen ja, ik ga er verder niks over zeggen, als Melandri fan ;) , maar Laverty neemt geen blad voor z'n mond nee!
 
Ik vind de laatste alinea van dat stukje een stuk boeiender, geruchten over een 3mans fabrieksteam met Laverty, Guintoli en Melandri....
 
Ik vind de laatste alinea van dat stukje een stuk boeiender, geruchten over een 3mans fabrieksteam met Laverty, Guintoli en Melandri....
Als je het interview luisterd ontkrachten ze dat weer samen (interviewer en Eugene), maar word Suzuki wel naar voren gebracht, evenals de huidige geruchten over een mogelijke switch naar Ducati in de MotoGP. Waar Eugene ook niet zo happig op lijkt te zijn, aan z'n woorden te horen.
 
Ik vind de laatste alinea van dat stukje een stuk boeiender, geruchten over een 3mans fabrieksteam met Laverty, Guintoli en Melandri....
Nog meer spreiding in de punten en het kampioenschap. :? Knokken elkaar de tent uit. _O-
 
Als je het interview luisterd ontkrachten ze dat weer samen (interviewer en Eugene), maar word Suzuki wel naar voren gebracht, evenals de huidige geruchten over een mogelijke switch naar Ducati in de MotoGP. Waar Eugene ook niet zo happig op lijkt te zijn, aan z'n woorden te horen.
Ow, ik had alleen de tekst op crash.net gelezen :+
 
Als ze Cal miljoenen betalen na Spies .. had ik ook gegokt op dat halve miljoen. :Y
Aprilia World Superbike standout Eugene Laverty was negotiating with Ducati for the second Pramac seat. But his reported demands for a factory bike and an annual salary around 500,000 euros were too much for Ducati to swallow.
Helaas verloren.
Maar misschien een pootje achter de MotoGP deur bij Suzuki. :Y
 
Laverty kiest voor FIXI Cresent Suzuki

1-11-2013 Eugene Laverty heeft volgens de Britse media een verrassende move gemaakt wat betreft zijn toekomst. De Ier heeft, ondanks dat hij weer gelinkt werd aan Aprilia, een tweejarige overeenkomst getekend bij het FIXI Cresent Suzuki Team van Paul Denning. :W

2.apriliaracing_laverty_assen_superpole_800.jpg


Volgens het Britse Bikesportnews heeft Laverty echter besloten hier niet op te willen wachten en vrijdag een tweejarige overeenkomst getekend met FIXI Cresent Suzuki. Laverty zal hier zo goed als zeker de teamgenoot worden van Alex Lowes, de British Superbike kampioen die eerder deze week in Jerez al in actie kwam op de Suzuki GSX-R 1000.

De belangrijkste reden voor Laverty om te kiezen voor FIXI Cresent Suzuki zou met name liggen in het feit dat hij het komende seizoen uit zal komen in het World Superbike kampioenschap maar in 2015 de overstap kan maken naar de MotoGP klasse als Suzuki terugkeert in de koningsklasse.

Voor Jules Cluzel en Leon Camier, die de afgelopen twee seizoenen uitkwam voor het team, is geen plaats meer komend seizoen. Camier wordt nu genoemd als één van de kandidaten voor een zitje bij Althea Racing of Team Alstare maar waarschijnlijker is dat Camier van plaats zal wisselen met Lowes en een overstap zal maken naar het British Superbike kampioenschap waar hij de plaats van Lowes in zal nemen bij het Samsung Honda Team.
 
Laatst bewerkt:
Laverty kiest voor FIXI Cresent Suzuki

1-11-2013 Eugene Laverty heeft volgens de Britse media een verrassende move gemaakt wat betreft zijn toekomst. De Ier heeft, ondanks dat hij weer gelinkt werd aan Aprilia, een tweejarige overeenkomst getekend bij het FIXI Cresent Suzuki Team van Paul Denning. :W

[afbeelding]

Volgens het Britse Bikesportnews heeft Laverty echter besloten hier niet op te willen wachten en vrijdag een tweejarige o...Superbike kampioenschap waar hij de plaats van Lowes in zal nemen bij het Samsung Honda Team.




Goed denkwerk, ben benieuwd
 
Stel je voor: je bent het Suzuki factory team. Na een paar jaar afwezigheid wil je weer een goede fiets tentoonstellen, en een mooi doel zou toch zijn om in ieder geval de Ducati's voor te blijven en te strijden tussen de Open Yamaha's en Honda's, misschien zo nu en dan ook de prototype machines (al dan niet klantenmotoren).

Wie neem je mee, wie zoek je uit?

Ga je voor...
A: Een established MotoGP coureur, die circuits en banden en wereldje dondersgoed kent;
B: Een jonge hond uit de Moto2, die circuits en wereldje kent en razendsnel durft te zijn op nieuw materiaal;
C: Een coureur uit de Superbikes.

Ik weet in ieder geval wat ik niet gedaan zou hebben. :X

Wel slim van Eugene, als zijn plannetje zo gaat werken. Vreemde keus wat mij betreft van Suzuki, als ze het ook zo gaan uitvoeren. Ik zou een ouwe rot uit de GPs gekozen willen hebben, samen met een jonger teamgenoot uit hetzelfde paddock.
 
Stel je voor: je bent het Suzuki factory team. Na een paar jaar afwezigheid wil je weer een goede fiets tentoonstellen, en een mooi doel zou toch zijn om in ieder geval de Ducati's voor te blijven en te strijden tussen de Open Yamaha's en Honda's, misschien zo nu en dan ook de prototype machines (al dan niet klantenmotoren).

Wie neem je mee, wie zoek je uit?

Ga je voor...
A: Een established MotoGP coureur, die circuits en banden en wereldje dondersgoed kent;
B: Een jonge hond uit de Moto2, die circuits en wereldje kent en razendsnel durft te zijn op nieuw materiaal;
C: Een coureur uit de Superbikes.

Ik weet in ieder geval wat ik niet gedaan zou hebben. :X

Wel slim van Eugene, als zijn plannetje zo gaat werken. Vreemde keus wat mij betreft van Suzuki, als ze het ook zo gaan uitvoeren. Ik zou een ouwe rot uit de GPs gekozen willen hebben, samen met een jonger teamgenoot uit hetzelfde paddock.
Veel is veranderd over de afgelopen jaren natuurlijk maar vergeet niet dat Laverty enkele jaren in de 250cc heeft gereden, zij het niet op competitief materiaal. Hij kent het paddock 'en haar wetten' dus wel degelijk. Ik denk dat Laverty, of misschien wel beter: ik hoop dat Laverty een MotoGP zitje bij Suzuki kan bemachtigen. Interessante coureur die het de afgelopen jaren net niet is geweest.

Liever Laverty in dat paddock dan een Randy de Puniet, die heeft zijn beste tijd wat mij betreft wel gehad.
 
Stel je voor: je bent het Suzuki factory team. Na een paar jaar afwezigheid wil je weer een goede fiets tentoonstellen, en een mooi doel zou toch zijn om in ieder geval de Ducati's voor te blijven en te strijden tussen de Open Yamaha's en Honda's, misschien zo nu en dan ook de prototype machines (al dan niet klantenmotoren).

Wie neem je mee, wie zoek je uit?

Ga je voor...
A: Een established MotoGP coureur, die circuits en banden en wereldje dondersgoed kent;
B: Een jonge hond uit de Moto2, die circuits en wereldje kent en razendsnel durft te zijn op nieuw materiaal;
C: Een coureur uit de Superbikes.

Ik weet in ieder geval wat ik niet gedaan zou hebben. :X

Wel slim van Eugene, als zijn plannetje zo gaat werken. Vreemde keus wat mij betreft van Suzuki, als ze het ook zo gaan uitvoeren. Ik zou een ouwe rot uit de GPs gekozen willen hebben, samen met een jonger teamgenoot uit hetzelfde paddock.

Er is nog plek voor een 2e rijder. Dat weet je toch wel? En dat is niet de Puniet.
Die heeft volgens mij helemaal geen contract meer bij niemand!
 
Wel slim van Eugene, als zijn plannetje zo gaat werken. Vreemde keus wat mij betreft van Suzuki, als ze het ook zo gaan uitvoeren. Ik zou een ouwe rot uit de GPs gekozen willen hebben, samen met een jonger teamgenoot uit hetzelfde paddock.
Tijd zal het leren, en voor het MotoGP project staat er veel nog niet vast. :)
 
Laatst bewerkt:
Er is nog plek voor een 2e rijder. Dat weet je toch wel? En dat is niet de Puniet.
Die heeft volgens mij helemaal geen contract meer bij niemand!

Weet ik, maar met een Eugene heb je dus óf geen ras GP-ervaring in je Suzuki GP team, óf geen jonge hond. De combinatie Loris Capirossi / Alvaro Bautista, zoals ze die hadden, werkte nog best aardig (ondanks dat de fiets zelf niet meer mee kon komen).
 
Weet ik, maar met een Eugene heb je dus óf geen ras GP-ervaring in je Suzuki GP team, óf geen jonge hond. De combinatie Loris Capirossi / Alvaro Bautista, zoals ze die hadden, werkte nog best aardig (ondanks dat de fiets zelf niet meer mee kon komen).

Ik denk dat ze nog heel lang wachten met bekend maken van de tweede rijder bij Suzuki.
Ik zie in 2015 Rossi wel naast Laverty rijden. Mits Brivio blijft natuurlijk. Dat is een vriendje van Valentino ;)
De kans dat Rossi een nieuw contract krijgt bij yamaha lijkt me zeer klein (voor 2015)
 
Mits Brivio blijft natuurlijk. Dat is een vriendje van Valentino ;)
De kans dat Rossi een nieuw contract krijgt bij yamaha lijkt me zeer klein (voor 2015)
Daar zeg je inderdaad zo wat.. al denk ik dat Yamaha voor het leven verbonden wil zijn met Rossi. Commercieel heel aantrekkelijk. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan