Low budget Guzzi V35 Cafe racer project

ik zal dit weekend eens in de schuur duiken; heb volgens mij nog een set teflon remleidingen liggen die ik voorlopig toch niet ga gebruiken; komen van mijn V50 monza en zijn bedoeld voor 2 voorklauwen op de hand-pomp en de achterklauw aan de voet (einde intergraal........)
als ik het kan vinden mag het voor weinig weg (ruilen voor wat spullen die jij over hebt zoals het originele dashboard?); vind je chalenge wel een goed "sponsor"doel en een kleine guzzi met de juiste leidingen en verse sappies remt echt ontzettend goed: de brembo's rondom zijn eventjes een paar slagen beter als wat er in die tijd op de japanse fietsen zat en kan in het moderne verkeer nog prima volstaan


Dat zou supper tof zijn *D
Aan dat hele integraal remmen hecht ik niet veel waarde, ik doe al jaren mijn eigen remkracht verdeling en dat bevalt me goed.
Van het orginele dashboard gebruik ik wel de tellers, en het platic is niet helemaal gaaf(al zie je dat gemonteerd niet), dus ik weet niet of ik je daar een plezier mee kan doen, maar omdat remmen buiten het sleutelbudget vallen is er bij een schappelijke prijs ook financieel wel wat te regelen.
 
Nu heb ik voor het zeer schappenlijke bedrag van 350 Euro deze guzzi V35 op de kop weten te tikken.
[afbeelding]

.


nu vraag ik me dus altijd af..
"waar halen ze het vandaan??"

ik hoor tot degenen die dag en nacht internet afstruinen maar nooit zoiets zien of vinden..
als ik mijn motor verkoop raak ik hem aan de straatstenen niet kwijt of ik moet er een weggeefprijs aanplakken.
maar wil ik eens iets leuks of goedkoops mag ik er altijd de hoofdprijs voor betalen..

ze moeten me toch eens uitleggen of vertellen hoe jullie altijd van die goedkope motoren op de kop tikken })
 
nu vraag ik me dus altijd af..
"waar halen ze het vandaan??"

ik hoor tot degenen die dag en nacht internet afstruinen maar nooit zoiets zien of vinden..
als ik mijn motor verkoop raak ik hem aan de straatstenen niet kwijt of ik moet er een weggeefprijs aanplakken.
maar wil ik eens iets leuks of goedkoops mag ik er altijd de hoofdprijs voor betalen..

ze moeten me toch eens uitleggen of vertellen hoe jullie altijd van die goedkope motoren op de kop tikken })

't is een kwestie van geduld. Voor de 500 eu challenge was er meer dan genoeg keus aan fietsen onder de 500.- , maar ik wilde wel wat leuks, bovendien hebben we voor de challenge een heel regelemen, waar bij je extra punten krijgt voor een kleine cilinderinhoud, weinig cilinders, leeftijd ect. ect. Ik wilde dus per se iets anders dan een 4 cilinder japanner (want die heb ik al), en keek was al een tijd martplaats aan het afstruinen (waar de guzzi nog op staat omdat de verkoper zijn wachtwoord kwijt was :P ).

Ik had geen haast en over heel veel fietsen getwijfeld, en zag deze toen hij net op marktplaats stond en toen meteen gebeld i.v.m. erg buitenkansje.
Gelukkig bleek de guzzi technisch best okee, zodat ik er wel vertrouwen in had dat ik deze met een beperkt budget klaar kon maken om mee naar italie te rijden.
 
leuk project!

Ga ik volgen!

@Mr Q: staat genoeg voor weinig.
Alleen de meeste zijn niet goed lopend, of moet er cosmetisch veel gebeuren.

Ik heb 3 wkn geleden een kawa Z550 GP gekocht.
Ding had 9 jaar stil gestaan.
Vorige eigenaar heeft:
Kleppen gesteld
Carb gesyncd
Nieuwe bougies
Nieuwe bougies kabels
Nieuwe accu
Remmen volledig gereviseerd met revisie setjes en blokken.
Nieuwe pakkingen (alles)
Nieuwe luchtfilter
Nieuwe oliefilter
Nieuwe vloeistoffen.
Ding zag er puik uit cosmetisch.
Enige min punt: voorvork moest een revisie beurtje krijgen.
Heb voor de motor 500 betaald.
Hij had alleen al voor 300eu in materiaal erin gestopt.

Dus goed zoeken, vind je genoeg!
 
Laatste plaatje voor vanavond het begin van het zadel.
wederom een reststukje van de vloer gebruikt. het donkere hout is (heel erg) hardhoud.
Geem idee wat voor merk hout, geen meranti o.i.d.
Het idee is dat ik het zadel wel bekleed, maar dat het hout aan de zij en achterkant zichtbaar blijft.
Ik ben me nog aan het bezinnen op hoe ik da bekleding dan vast ga zetten, on op de vulling, en het materiaal van de bekleding, en het mach niks kosten en en ....
nou ja het gaat vast wel lukken.

full
 
Dat zou supper tof zijn *D
Aan dat hele integraal remmen hecht ik niet veel waarde, ik doe al jaren mijn eigen remkracht verdeling en dat bevalt me goed.
Van het orginele dashboard gebruik ik wel de tellers, en het platic is niet helemaal gaaf(al zie je dat gemonteerd niet), dus ik weet niet of ik je daar een plezier mee kan doen, maar omdat remmen buiten het sleutelbudget vallen is er bij een schappelijke prijs ook financieel wel wat te regelen.

Tellers heb ik zelf meerdere, issue is (als ik 'm ooit terug origineel op wil kunnen bouwen) dat er zelfs toen ik haar kocht er al geen origineel dashboard meer op zat, zijn gewoon dingen die ik op de plank wil hebben liggen; zoek ook nog zijdeksels maar die zijn flink anders als van een v35II, we regelen wel wat; welke omgeving zit je? (halen, brengen, opsturen??)
wat is de maat van je vorkpoten? de bovenste leiding (na het verdeelstuk) is voor zover ik me kan herrineren relatief kort; past mischien niet bij een gewoon stuur maar ik heb wel de originele clip-ons van de monza nog liggen.
 
Laatst bewerkt:
nu vraag ik me dus altijd af..
"waar halen ze het vandaan??"

ik hoor tot degenen die dag en nacht internet afstruinen maar nooit zoiets zien of vinden..
als ik mijn motor verkoop raak ik hem aan de straatstenen niet kwijt of ik moet er een weggeefprijs aanplakken.
maar wil ik eens iets leuks of goedkoops mag ik er altijd de hoofdprijs voor betalen..

ze moeten me toch eens uitleggen of vertellen hoe jullie altijd van die goedkope motoren op de kop tikken })

Gewoon op marktplaats
Twee jaar geleden zocht ik een dynamo voor een Guzzi en bracht een bod uit op een V50
was al laag op geboden en mijn bod lag niet hoger dan 300 Euro .
Tot mijn verbazing werd mijn bod geaccepteerd en bij het ophalen bleek er nog een bijna complete sloper bij te zitten .

V50 was rijdend en de sloper was op een verbrande uitlaatklep na technisch goed .
Gewoon volhouden met bieden op dat soort sites levert vaak een koopje op.
 
Laatste plaatje voor vanavond het begin van het zadel.
wederom een reststukje van de vloer gebruikt. het donkere hout is (heel erg) hardhoud.
Geem idee wat voor merk hout, geen meranti o.i.d.
Het idee is dat ik het zadel wel bekleed, maar dat het hout aan de zij en achterkant zichtbaar blijft.
Ik ben me nog aan het bezinnen op hoe ik da bekleding dan vast ga zetten, on op de vulling, en het materiaal van de bekleding, en het mach niks kosten en en ....
nou ja het gaat vast wel lukken.

[afbeelding]
Daar krijg je echt een houten reet van, leuk project.

niet duur bij ikea
eivor-fagel-kussen__0143309_PE302825_S4.JPG
 
Laatst bewerkt:
Laatste plaatje voor vanavond het begin van het zadel.
wederom een reststukje van de vloer gebruikt. het donkere hout is (heel erg) hardhoud.
Geem idee wat voor merk hout, geen meranti o.i.d.
Het idee is dat ik het zadel wel bekleed, maar dat het hout aan de zij en achterkant zichtbaar blijft.
Ik ben me nog aan het bezinnen op hoe ik da bekleding dan vast ga zetten, on op de vulling, en het materiaal van de bekleding, en het mach niks kosten en en ....
nou ja het gaat vast wel lukken.

[afbeelding]


Je zou het evt weg kunnen brengen naar Tijger Leathers in Den Haag of opsturen

Weet je zeker dat je goed zit , en je heb Dikke garantie

www.tijgerleathers.nl
 
Je zou het evt weg kunnen brengen naar Tijger Leathers in Den Haag of opsturen

Weet je zeker dat je goed zit , en je heb Dikke garantie

www.tijgerleathers.nl
Je snelt wel gelijk +100 euro met het budgetproject. :+
 
Tellers heb ik zelf meerdere, issue is (als ik 'm ooit terug origineel op wil kunnen bouwen) dat er zelfs toen ik haar kocht er al geen origineel dashboard meer op zat, zijn gewoon dingen die ik op de plank wil hebben liggen


Ik heb je een prive berichtje gestuurd m.b.t. remleidinen / tellerhuis , dan kunnen we wat afspreken.
 
Je snelt wel gelijk +100 euro met het budgetproject. :+

Het zadeltje bekleden ga ik inderdaad zelf doen, want ik wil zuinig zijn met m'n budget en eigenlijk is het ook mij eer te na om het uit te besteden 8-) . Geld mag dit project niet (veel) kosten, tijd wel.

Wat rest stukken schuim en (kunst)leer moet ik wel kunnen vinden voor gratis/ weinig.
Het budget gaat al snel genoeg met spuitbussen en klein materiaal.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik ook de powerled in het achterlicht gebouwd. de Led zelf heb ik goed afgekit, zodat ik geen problemen met vocht krijg.

Hier een plaatje hoe het er uit ziet.
De foto is genomen met volle zon op het achterlicht.

Met de klok mee uit aan, aan, rem

full
 
Laatst bewerkt:
nu vraag ik me dus altijd af..
"waar halen ze het vandaan??"

ik hoor tot degenen die dag en nacht internet afstruinen maar nooit zoiets zien of vinden..
als ik mijn motor verkoop raak ik hem aan de straatstenen niet kwijt of ik moet er een weggeefprijs aanplakken.
maar wil ik eens iets leuks of goedkoops mag ik er altijd de hoofdprijs voor betalen..

ze moeten me toch eens uitleggen of vertellen hoe jullie altijd van die goedkope motoren op de kop tikken })

Op marktplaats staat een Nato sloper voor 200 Euro zonder kenteken en achterwiel .
Nu heb ik zelf nog wel een frame met kenteken en een achterwiel overgehouden alleen geen ruimte en tijd om daar wat mee te doen .
Dus als je er wat mee wil doen kan je het frame en wiel voor 75 Euro overnemen en ben je voor minder dan drie honderd Euro klaar voor een project te starten .
 
Hmm zier er erg leuk uit die combo van hout en aluminium

Tnx, ik kuntsel graag met hout, en vind alu en rvs ok erg mooie materialen.
Van het achterlicht heb ik ook het alu meegespoten en ik hoop dat het hiermee enigzins weerbestendig wordt. Dit is natuurlijk geen fiets om in weer en wind onbeschrermd te laten staan, maar een buitje tijdens een rit moet toch kunnen. (ga ik nu echt een motorhoes mee neemen tijdens de 500 euro challenge?).
Ook van de tellerset gaat het alu mee in de blanke lak.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben dit weekeide niet erg productief geweest, maar heb toch even het tellersetje gepast en aan de binnenkant wat kleine verstevigingen gemaakt. verder nog wat schuuren, maar op de foto's zie je daar niet zo veel van terug.
Het tellersetje ziet er mischien wat groot uit, maar het is maar een klein fietsje en compacter ga ik het niet echt krijgen. Mischien dat ik de tellerset met wat hout strakker bij de koplamp laat komen, ik ben er nog niet helemaal uit.
Ik denk dat ik dat onder het genot van een pilsje nog maar eens fijn ga overdenken.
Plaatjes:

full

full

full
 
Het heeft even geduurt, i.v.m. ander bezigheden, maar nu toch weer een update.

Ik heb de aansluitingen van de leds voor accu, oliedruk en neutraal veranderd omdat deze naar massa schakelen.

full



Verder heb ik het hout van de tellerset nog wat gladder geschuurt, en ben nu de alu plaat op het hout aan het lijmen

full



Hier nog 2 plaatjes van het zadel.
Onder
full

boven
full
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk wilde ik de tellerverlichting ook LED maken, maar van het licht achter de teller komt maar erg weinig op de tellerplaat terecht en een pakketje van 3 5mm leds was echt niet genoeg om in het donker je tellers te zien.

Nu heb ik van de toerenteller het buisje waar het tellerlampje in zit verwijdert, omdat die anders niet past. nu kan ik er wel weer een gloeilampje in prutsen, maar mischien kan ik het ook anders oplossen. ik denk er nog even rustig over na.
 
Laatst bewerkt:
Vind het hout wel leuk, werk er zelf ook graag mee, maar de teller unit oogt wel héél erg massief zo...
Zou je hem niet wat slanker kunnen laten lijken met wat verstek aan de voorkanten?
Of wellicht een ronde "hap" uit de voorkant zodat hij wat strakker tegen de koplamp kan komen?

Just my 2 cents. Goed bezig hoor ;)
 
Hier het printje dat ik heb gebakken voor het automatisch dimmen van de led's.

Voor de led die naar massa schakelen zou ik de uitgangs spanning van de dimmer moeten omkeren t.o.v. de leds die naar 12 V schakelen. Maar dit zijn enkel de olie accu en Neutraal LED's
De olie en accu led zie ik als het goed is alleen bij het starten, dus niet dimmen vind ik daar voor niet zo'n probleem, en de neutraal led alleen bij stilstaan. voorlopig ga ik eerst eens kijken of dit zo gaat werken.
Als ik me echt eens verveel, maak ik mischien een nieuw printje die ook de olie accu en neutral LED's dimmen, eerst maar eens kijken of dit een beetje fatsoenlijk werkt.
full


Hier het schema (voor de liefhebber)
full
 
@Zoran, Kleiner gaat echt niet lukken, maar ik was wel vanplan om hem zo strak mogenlijk op de koplamp te laten aansluiten.
Maar er gaan geen happen meer uit, want met alle bedrading en kabels zit het al aardig vol.
Ik heb nog wat stukken fineer liggen van een donkerdere houtsoort. mischien lijkt het wat kleiner als ik aan de onderkant daar een randje mee maak.
Em met lakken wordt het geheel ook donkerder waardoor het kleiner lijkt.

De koplamp 1 a 2 cm naar voren zal denk ik ook wel helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan