Low budget Guzzi V35 Cafe racer project

Even wat verder geputst met de tellet verlichting.

Ik had van de sloop van een bioscoop ruimte op mijn werk nog wat oude led strip liggen, en deze kan je om de +/- 10 cm knippen en dat is 3 RGB leds.
Dit geeft redenlijk wat licht kijk maar:

full


Dit in de toerenteller gefrot, en het resultaat is niet verkeerd, al zeg typ ik het zelf.
dat is goed te zien in het donker.

full


Verder heb ik de led dimmer print aangesloten, en nu moet ik alleen nog alle bedrading op een 9 pin sub D connector laten uitkomen, zodat de boel kan worden aangesloten.

full
 
En nee de rode muk op het printje is geen bloed als gevolg van ver gevorderde onhandigheid, maar Treebond (een soort locktite achtig borg middel).
Dat zit er op om er voor te zorgen dat de boel niet kapot trilt.
Zodra ik klaar ben met aansluiten, ga ik e.e.a. ook nog inpakken en afdekken tegen vocht.

De leds zijn al waterdicht in hun houders gezet.
 
Maak ik nou uit de streepjescode, binnenin je cockpit, op dat de cockpit op de markt is/komt? :}

Als er genoeg vraag is naar dit soort houten opleuk spul, wie weet :9 maak ik er een handeltje van :z .
ik heb de laatste tijd niet veel tijd gehad om aan de Guzzi te klussen, maar binnenkort een weekje vrij, dus ik hoop dan weer wat verder te komen met de Guzzi.

Een paar plannen die ik nog heb liggen wil ik al wel verklappen.

- achterspatbord inkorten
- bagagerekje maken (hout en Alu).
- iets dikker achterbandje, vooral voor het aanzicht, dit ziet er wel erg brommer uit.
 
Inmiddels ben ik weer wat opgeschoten met het telersetje, om te begiinen heb ik de randen van de tellers een opknapbertje gegeven, schuren plamuren en spuiten.

Op het waterloo plein 2 spuitbussen gekocht voor 3.5 Eypo per stuk
full



Teller klaar om te spuiten
full


tellers gemonteerd, verlichting aan
full



Achterkant Tellerset.
De onderkant wil ik aan de voorkant nog dicht maken, om vuil en vocht buiten te houden.
full
 
Nog even een een stukje hout gefabriekt om de onderkant af te dekken.
full


Hier een plaatje van de 9 polige Sub D connector, waar het tellersetje mee wordt aangesloten.

Ook de tellerverlichting is nu aangesloten.

full


Zodra het weer een beetje meezit, gaat de tellerset er op.

Ik moet alleen nog een beugeltje maken om de tellerset aan de stuurbevestiging te maken,zodat het geheel stevig genoeg zit.

Volgende is het zadel bekleden, en het bagage rekje maken, dan kan ik in ieder geval weer rijden.
 
Laatst bewerkt:
hehe, de guzzi waar onderhand op marktplaats al het dubbele op geboden is....

Maar hij is het inmidels ook waard.... toch? :9

Het weer heeft nog al tegen gezeten de laatste tijd, maar vandaag was het droog, en heb ik het tellersetje op de guzzi gemonteerd.
Mooie lamjes :Y

full



Ook heb ik een paar beugeltjes gemaakt om de koplamp een iets naar voren te zetten, zodat deze niet meer zo onder de tellers zit.
De achterste schroeven zijn RVS van een oude marine radio die ik ooit eens heb gesloopt, de beugels zijn ook sloop parts, maar wel geanodiseerd.
Voor de inbussen waar de koplamp mee vast zit moet ik wat netters vinden, of schuren/spuiten. van het M6 boutje nog even de text afslijpen.

full


nog een boven aanzichtje, hier is goed te zien dat de koplamp wat verder naar voren komt.

full
 
Laatst bewerkt:
Gaat er steeds beter uitzien ga zo door :)
Tnx, dat zal ik zeker, ik ga nu met de achterkant verder, zadel bagage rack maken en spatbord inkorten. Dan kan ik er ook weer een rondje op rijden.

Overigens paste de remleidingen die 3 Wheel mij aanbood helaas niet, dus hou ik het hier voorlopig bij.

Wel had een vriend van me nog een M stuurtje voor me, dus die maar eens ophalen en kijken of dat een beetje past / rijdt.
 
en als dat m stuurtje lager uitkomt kun je altijd nog een keer meten voor de leidingen


Dat ga ik zeker doen, maar volgens mij ga ik zo'n 10 a 15 cm nodig hebben, en ik ben bang dat ik niet zo laag kom -O- . Maar wie weet past het dan net. :9


Ik post wel een foto, als het stuurtje er op zit.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een leuk project alleen zonde van dat hout,.echt.

Het lijkt voor mij nu op de foto,s net alsof je de originele tellerbehuizing nagemaakt hebt van hout.
Ik vind je houtbewerking oke,..maar de unit niet. Dat geborstelde alu is prachtig!
Succes met je Guzzi ik blijf het volgen,. ;)
 
@ ijzervreter, Helaas kan ik het niet iedereen 100% naar de zin maken, maar ik wilde iets anders dan anders doen. Bovendien lelijker dan de orgineele "MZ" tellerbehuizing kan haast niet.... toch? O-)

Vandaag hen ik het gigantische bedrag van 11 & 1/2 Eypo over de balk gesmeten om kunst leer en wat rest stukken schuim te kopen.
Nu kan ik het zadel gaan bekleden.

full


Voor het kunstleer heb ik bruin gekozen, dat geeft wat meer een classic look, die wel bij een cafe racer past.

Verder ben ik begonnen aan het achter spatbord.
Deze wilde ik inkorten, en mijn zelf gemaakte achterlicht moest hier ook nog op komen.
Maar met de knippers en het orgimeele achterlicht er af, is het wel een gatenkaas.

full


De oplossing is natuurlijk gewoom omdraaien.

full


Een plaatje hoe het spatbord ongeveer komt te zitten, de beugels zitten nu aan de buitenkant i.v.m. aftekenen maar deze komen straks weer aan de binnenkant van het spatbord en frame.
Ook nog even voorzien van een laagje verf natuurlijk.

full



De achterkant van het spatbrd schuin afgezaagd, gaten voor het achtrerlicht en bevestigingsbeugels geboord.

full


Vanavond maar eens beginnen met het zadel te bekleden, en het achterlicht monteren.
 
Laatst bewerkt:
Op de valreep vorig jaar nog even het spatbord en achterlicht gemonteerd, om te kijken hoe dat er uit ziet en om nog even een klein ritje te maken (niet te lang want ik had het zadel nog niet bekleed, dus hard core op het houten zadel :X ) plaatjes:

full


full



het spatbord is inmiddels iets korter, en het lijkt nu wel wat hoog te zitten, maar dat komt omdat het zadel niet belkeed is. als dat gebeurt is, is deze ook een +/- 7 a 8 cm hoger, en is het geheel wel weer in verhouding denk ik.
 
Laatst bewerkt:
wordt een leuk machientje!! mijn complimenten


Dank, ik ben ook wel tevreden met de look van de achterkant, en als het zadel is bekleed dan ziet het er denk ik helemaal oke uit. Nu gaat het spadbord er nog wel een keer af om te spuiten, en ook de knippers moeten nog ergens anders komen.
Ook moet ik nog een bageage rekje maken, en zak dit zoveel mogenlijk in stijl doen, maar ik denk dat het er zonder rekje beter uitziet, dus die gaat er na de 500 Euro challenge waarschijnlijk af.

Het M stuurtje heb ik inmiddels ook opgehaald, en ik ga die er binnen kort ook eens op zetten, maar ik ben bang dat de zit op zo'n kleine fiets voor mij dan iets te opgevouwen wordt, maar dat zie ik wel en anders zet ik hem Mischien wel op mijn CB.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan