Maat oordoppen of universele oordoppen voor betere geluidsdemping?

Volgens mij 2 , afspraak heb ik staan voor as donderdag. Alpine ook nog gebeld ivm aflopen van hun kortingsactie. Maar die was afgelopen en kwam voorlopig geen nieuwe voor terug.
 
Weet jij welke filter(s) er te kiezen zijn?
De filters zijn eenvoudig verwisselbaar en je hebt keuze uit 8 filters:

1622473874440.png
 
Thanks. Welk materiaal en filter je hebt gekozen?

Ik heb knalrode siliconen doppen besteld, zodat je ze makkelijk terugvindt als je er eentje laat vallen. Filter die ik heb dempt geloof ik 22 dB, de standaard filter die ze aanraden daaro. Met name windruis hoor je aanzienlijk minder en je muziek en intercom een stuk beter, win-win!
 
Ik heb knalrode siliconen doppen besteld, zodat je ze makkelijk terugvindt als je er eentje laat vallen. Filter die ik heb dempt geloof ik 22 dB, de standaard filter die ze aanraden daaro. Met name windruis hoor je aanzienlijk minder en je muziek en intercom een stuk beter, win-win!

Inderdaad. Als het kan altijd opvallende kleur nemen 👍
 
Ik heb van die alpine tour oorpluggen gekocht maar als ik die in doe is het hoge windgeruis wel veel zachter maar dat wordt vervangen door een erg laag gestommel/gebulder. Dat lijkt me ongeveer even hard als het windgeruis op mijn RT en dus ook niet zo goed?
 
Ik heb van die alpine tour oorpluggen gekocht maar als ik die in doe is het hoge windgeruis wel veel zachter maar dat wordt vervangen door een erg laag gestommel/gebulder. Dat lijkt me ongeveer even hard als het windgeruis op mijn RT en dus ook niet zo goed?
Ik heb diezelfde doppen. Merk echt wel dat het relaxter rijdt, maar ben nog niet 100% tevreden.
Heb deze week acrylaat pluggerz laten aanmeten, met een filter erin tegen het windgeruis. Ben heel benieuwd 🤞🏻
 
Ik heb diezelfde doppen. Merk echt wel dat het relaxter rijdt, maar ben nog niet 100% tevreden.
Heb deze week acrylaat pluggerz laten aanmeten, met een filter erin tegen het windgeruis. Ben heel benieuwd 🤞🏻
k ben ook benieuwd. die mechanische geluiden waar ook @blarp over schrijft vind ik heel erg hinderlijk . EN voor mijn gevoel erger dan ruis. Die valt veel weg tegen mijn tinitis
 
Vandaag de mijne op kunnen halen, 3-6 ingemeten 8-6 opnieuw omdat de afdrukken niet in orde waren en zojuist opgehaald.
Clipboard01.jpg

Vind ze nog niet comfortabel zitten maar zal eraan moeten wennen.


Heb nu het oranje filter maar mag altijd nog wisselen indien niet afdoende.
voor de opties van de filters :
IMG_20210615_145316_1.jpg
IMG_20210615_145320_1.jpg
 
Ik heb de mijne zaterdag opgehaald en gisteren er mee gereden.

Zat direct goed na 1x opmeten. Tijdens het rijden voel ik hem bijna niet zitten en heb een stuk minder last van windruis. Ik heb een vrij lawaaierige helm, maar nu kan ik makkelijk 130 rijden zonder dat irritante gefluit. Het erin doen is even wennen, maar nu vind ik het een stuk makkelijker dan universele doppen. Blijft ook langer goed zitten.

Bij mij deden ze als eerst de zwarte filter erin, maar die vond ik teveel dempen dus hebben ze de blauwe erin gedaan.

Materiaal: Siliconen
Kleur: Rood
Handgreep: Nee
Filter: Blauw

Aanrader!

@Harley komt het misschien door je handgreep dat ze niet comfortabel zitten? Ikzelf heb geen handgreep en ik merk al dat de filter af en toe mijn helm aanraakt.
 
Laatst bewerkt:
Helaas. Doppen waren klaar, maar de druktest was niet ok. De linker bleek lek 😐
Binnenkort weer terug voor een tweede poging. Pasvorm was wel super.
 
Ik heb de mijne zaterdag opgehaald en gisteren er mee gereden.

Zat direct goed na 1x opmeten. Tijdens het rijden voel ik hem bijna niet zitten en heb een stuk minder last van windruis. Ik heb een vrij lawaaierige helm, maar nu kan ik makkelijk 130 rijden zonder dat irritante gefluit. Het erin doen is even wennen, maar nu vind ik het een stuk makkelijker dan universele doppen. Blijft ook langer goed zitten.

Bij mij deden ze als eerst de zwarte filter erin, maar die vond ik teveel dempen dus hebben ze de blauwe erin gedaan.

Materiaal: Siliconen
Kleur: Rood
Handgreep: Nee
Filter: Blauw

Aanrader!

@Harley komt het misschien door je handgreep dat ze niet comfortabel zitten? Ikzelf heb geen handgreep en ik merk al dat de filter af en toe mijn helm aanraakt.
Nee daar heb ik geen last van beide helmen zijn vrij rond de oren. Echt het binnenstuk vind ik niet egaal aanvoelen. Druktest links was goed rechts na 3 keer opnieuw plaatsen ook. Maar ga morgen eens een stukje rijden om te testen wat ze onderweg doen. Nu let je er speciaal op als je ze thuis op de bank in hebt misschien dat het tijdens het rijden allemaal wel meevalt.
 
Als het zoveel moeite kost om de oordop goed te plaatsen, blijft die dan wel goed zitten? Kun je ff testen door een paar keer te bukken, en eens flink te springen. Op de motor zit je ook niet stil zoals op de bank...
Ik heb eens geprobeerd om over te stappen op siliconen otoplastieken, maar die bleven niet zitten. Beetje met mijn hoofd schudden en ze sloten niet meer af.
 
Zoveel mensen zoveel meningen. Ik ben gestart met de standaard Alpine oordoppen. Niets op maat oid. Was ik niet zo tevreden over. Paste net niet goed genoeg voor mijn gevoel. Toen tot tweemaal toe oordoppen laten "aanmeten" en direct vanaf het begin het meest zware filter laten plaatsen. Het eerste paar kwam ook bij Alpine vandaan. Het tweede paar bij een beter horen vestiging laten aanmeten en maken. Die laatste werkte voor mij het beste tot 1,5-2 jaar terug. Want na ongeveer 3 jaar intensief gebruik van de oordoppen werkte ze niet meer lekker. Ze werden hard en sloten niet meer goed af.

Op onderzoek gegaan voor nieuwe doppen. Uiteindelijk besloten een doos met 200 paar schuimdoppen te kopen voor, ik dacht, 39,95. Nog nooit zo'n goede demping gehad (-39dB mits goed geplaatst). Dat plaatsen was in het begin een dingetje maar ik rijd dagelijks en dan krijg je er handigheid in. Pas een nieuwe doos met 200 paar besteld. Iets duurder geworden maar nog altijd vele male goedkoper dan op maat gemaakte oordoppen en een, voor mij, veel betere demping.
 
Laatst bewerkt:
@SndrD jij hebt een mooi hardschalen doosje, ik kreeg er een stoffen hoesje bij :(
ook heb je 2 verschillende kleuren, ik kon daar niet voor kiezen.

denk wel dat ik de filter nog ga laten vervangen, het scheelt al een heel stuk maar moet meer kunnen vooral het gefluit van de wind hoor ik nog iets.
 
@SndrD jij hebt een mooi hardschalen doosje, ik kreeg er een stoffen hoesje bij :(
ook heb je 2 verschillende kleuren, ik kon daar niet voor kiezen.

denk wel dat ik de filter nog ga laten vervangen, het scheelt al een heel stuk maar moet meer kunnen vooral het gefluit van de wind hoor ik nog iets.
Thanks. De Rode voor Rechts 😄
Ben er super tevreden mee. Vanavond even een uurtje gereden; stad, snelweg, navigatie via headset, muziek via headset. Ze dempen stukken beter dan mijn standaard Alpine doppen. Het doosje heb ik al weggedaan, ze zitten in het hoesje van mijn alpine doppen aan mijn motorsleutel. Anders ga ik ze geheid vergeten.
 
Iemand ervaringen met de Startset van Motonoise? Aangezien dit zo ongeveer het grootste motorforum is in Nederland, leek het me leuk om hier eens te peilen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan