Maat oordoppen of universele oordoppen voor betere geluidsdemping?

Iemand ervaringen met de Startset van Motonoise? Aangezien dit zo ongeveer het grootste motorforum is in Nederland, leek het me leuk om hier eens te peilen :)
Collega gebruikt ze als reserve onder het zadel. Vond ze lekkerder zitten dan de alpine motor en minder dan zijn schuimpjes en otoplastieken. Dus een gezonde middenmoot zou ik zeggen. Het is dat ikzelf al 3 paar otoplastieken heb. Anders zou ik ze zelf ook onder het zadel bewaren
 
Druktest links was goed rechts na....
Wat is dit voor test?
Ben wel benieuwd. Doet de opticien deze test? of kan je die test zelf doen (zo ja hoe en wat moet je dan doen..)
(ben opzoek naar maat doppen rij nu nog met schuimpjes... vandaar de oriëntatie en vragen ;) )
 
Wat is dit voor test?
Ben wel benieuwd. Doet de opticien deze test? of kan je die test zelf doen (zo ja hoe en wat moet je dan doen..)
(ben opzoek naar maat doppen rij nu nog met schuimpjes... vandaar de oriëntatie en vragen ;) )
Met de oordoppen in passen ze de luchtdruk aan in jouw oor en houden ze bij of de luchtdruk veranderd. Als er geen lek in zit, blijft de luchtdruk gelijk.
 
Wat is dit voor test?
Ben wel benieuwd. Doet de opticien deze test? of kan je die test zelf doen (zo ja hoe en wat moet je dan doen..)
(ben opzoek naar maat doppen rij nu nog met schuimpjes... vandaar de oriëntatie en vragen ;) )
Inderdaad ze vervangen het filter in de oordop voor een slangetje wat op een kastje aangesloten wordt, Deze zet heel licht iets verhoogde luchtdruk aan de binnenkant en dan meten ze of die hetzelfde blijft, zoja ok, zonee dan lekt ie. Maar dat kun je dus niet zelf doen.
 
Collega gebruikt ze als reserve onder het zadel. Vond ze lekkerder zitten dan de alpine motor en minder dan zijn schuimpjes en otoplastieken. Dus een gezonde middenmoot zou ik zeggen. Het is dat ikzelf al 3 paar otoplastieken heb. Anders zou ik ze zelf ook onder het zadel bewaren
Leuk om te horen 🙂
 
Ook maar zo'n Motonoise startersetje besteld, mijn Alpine's zitten niet altijd even lekker en zijn ook al weer wat oud aan het worden. Hopelijk zitten de Motonoise's beter omdat je daarmee kan kiezen welke maat je wilt.

@Motonoise : Motonoise ziet er wel verdacht veel uit zoals de Pinlock dopjes en die vond ik lastig in te brengen, te stroef. Zijn het dezelfde?
Misschien moet ik Sensilube gebruiken? 😆
 
Ook maar zo'n Motonoise startersetje besteld, mijn Alpine's zitten niet altijd even lekker en zijn ook al weer wat oud aan het worden. Hopelijk zitten de Motonoise's beter omdat je daarmee kan kiezen welke maat je wilt.

@Motonoise : Motonoise ziet er wel verdacht veel uit zoals de Pinlock dopjes en die vond ik lastig in te brengen, te stroef. Zijn het dezelfde?
Misschien moet ik Sensilube gebruiken? 😆
Je bent in de war met je butplugs :)
 
Heeft iemand ervaring met air pods pro op de motor?

Heb deze onlangs gekocht en gebruik ze in de vrachtwagen.
Ben zeer tevreden over de geluiddemping van die dingen en je kan er ook mee bellen en muziek luisteren.
Op de motor met een helm op heb ik (nog) geen idee of ze nog hetzelfde effect geven.
 
Heeft iemand ervaring met air pods pro op de motor?

Heb deze onlangs gekocht en gebruik ze in de vrachtwagen.
Ben zeer tevreden over de geluiddemping van die dingen en je kan er ook mee bellen en muziek luisteren.
Op de motor met een helm op heb ik (nog) geen idee of ze nog hetzelfde effect geven.
Air pods zou ik niet met gehoorbescherming durven vergelijken. Sluiten niet volledig af en geen specifiek filter oid....
 
Air pods zou ik niet met gehoorbescherming durven vergelijken. Sluiten niet volledig af en geen specifiek filter oid....
AirPods Pro sluiten wel volledig af. Daarnaast hebben ze ook noise canceling. Ik heb ze ook liggen maar nog niet geprobeerd.
 
Ik denk dat otoplastieken aan laten meten heel veel van je problemen oplost. Zorg dat wanneer je aan laat meten je oren uitgespoeld zijn, dan krijg je de beste afdruk. In mijn ervaring werkt je mond een tongdikte open het beste tijdens het uitharden, en een ontspannen gezicht (alsof je op de motor zit). Want als je je kaak beweegt, verandert ook de vorm van je gehoorgang en krijg je dus een afdruk die gaat lekken wanneer je bijvoorbeeld slikt, of als je een keer zucht etc. Heel simpel, stop je vinger maar in je oor terwijl je praat of je kaken op elkaar drukt.
Enorm nuttig advies :t
 
Daarnaast hebben ze ook noise canceling. Ik heb ze ook liggen maar nog niet geprobeerd.
Tot op heden hoor ik nog niet al te positieve verhalen qua noice cancelling op de motor. Met name op hogere snelheden lijkt het niet echt optimaal te zijn. Al zal dat wellicht ook wel steeds beter worden. Daarnaast filtert het ook een deel van je omgevingsgeluid weg, waar normaliter een dop met specifiek filter bepaalde frequenties filtert. Ik kan prima een gesprek voeren met mijn helm op en oordoppen in, maar met mijn collega op kantoor is er geen communicatie mogelijk als die de NC doppen in heeft ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan