Mag de politie het kentekenbewijs van je motor invorderen ?

Simpel. Oja, die agent had aantoonbaar te lang geen sex gehad. Even aantoonbaar als jouw teveel aan geluid.~[/quote]


Voor jou aantoonbaar geen sex gehad is niet meer dan een suggestie.
Aantoonbaar is iets wat je kan bewijzen en dat kan je niet.
Het bewijs dat de uitlaat van ts te veel herrie maakt is er wel degelijk.
Als hij bij hem thuis de motor start dan kan ik het ( 1 stad verderop) al horen.
En heeft niets met sex te maken van die agent.
En nu is er eindelijk een maatregel getroffen om dat herrie gespuis van de weg te weren.
Gewoon lekker std uitlaat eronder en netjes aan de geldende regeltjes houden dan zeurt niemand meer hier.
Dan hebben wij ook weer plezier om in de tuin te kunnen zitten zonder naar die ergelijke open uitlaatpijpen te moeten luisteren O-)
 
Dit klinkt bijna als bromfiets praktijken :?

Wat een onzin zeg.... naja, als dat de enige manier is je kentekenpapieren terug te krijgen -O-

En wat die scootertjes van de politiebetreft... ik heb een tijdje bij een scooterzaak gewerkt, die politiescooters onderhield, die dingen liepen 70. En dat waren snorscooters :? :X
Hoe wil je anders een snorscooter die meer dan 25 loopt of een beetje rappe fietser bijhouden?
Het is een beetje meten met 2 maten maar gewoon noodzaak om hun werk goed te kunnen doen. Politie draagt een pistool terwijl jij wordt opgepakt als je er eentje bij je hebt ;)
 
Simpel. Oja, die agent had aantoonbaar te lang geen sex gehad. Even aantoonbaar als jouw teveel aan geluid.\


Voor jou aantoonbaar geen sex gehad is niet meer dan een suggestie.
Aantoonbaar is iets wat je kan bewijzen en dat kan je niet.
Het bewijs dat de uitlaat van ts te veel herrie maakt is er wel degelijk.
Als hij bij hem thuis de motor start dan kan ik het ( 1 stad verderop) al horen.
En heeft niets met sex te maken van die agent.
En nu is er eindelijk een maatregel getroffen om dat herrie gespuis van de weg te weren.
Gewoon lekker std uitlaat eronder en netjes aan de geldende regeltjes houden dan zeurt niemand meer hier.
Dan hebben wij ook weer plezier om in de tuin te kunnen zitten zonder naar die ergelijke open uitlaatpijpen te moeten luisteren O-)[/quote]
_O-
 
Simpel. Oja, die agent had aantoonbaar te lang geen sex gehad. Even aantoonbaar als jouw teveel aan geluid.\


Voor jou aantoonbaar geen sex gehad is niet meer dan een suggestie.
Aantoonbaar is iets wat je kan bewijzen en dat kan je niet.
Het bewijs dat de uitlaat van ts te veel herrie maakt is er wel degelijk.
Als hij bij hem thuis de motor start dan kan ik het ( 1 stad verderop) al horen.
En heeft niets met sex te maken van die agent.
En nu is er eindelijk een maatregel getroffen om dat herrie gespuis van de weg te weren.
Gewoon lekker std uitlaat eronder en netjes aan de geldende regeltjes houden dan zeurt niemand meer hier.
Dan hebben wij ook weer plezier om in de tuin te kunnen zitten zonder naar die ergelijke open uitlaatpijpen te moeten luisteren O-)[/quote]


:X :X :X :X :X .

iets met pot en ketel :W
 
Simpel. Oja, die agent had aantoonbaar te lang geen sex gehad. Even aantoonbaar als jouw teveel aan geluid.\


Voor jou aantoonbaar geen sex gehad is niet meer dan een suggestie.
Aantoonbaar is iets wat je kan bewijzen en dat kan je niet.
Het bewijs dat de uitlaat van ts te veel herrie maakt is er wel degelijk.
Als hij bij hem thuis de motor start dan kan ik het ( 1 stad verderop) al horen.
En heeft niets met sex te maken van die agent.
En nu is er eindelijk een maatregel getroffen om dat herrie gespuis van de weg te weren.
Gewoon lekker std uitlaat eronder en netjes aan de geldende regeltjes houden dan zeurt niemand meer hier.
Dan hebben wij ook weer plezier om in de tuin te kunnen zitten zonder naar die ergelijke open uitlaatpijpen te moeten luisteren O-)[/quote]


_O- _O- _O- _O- _O-

En maar tegen mij zeggen dat er een lekker geluidje in zit :X :X :X :X
 
Je mag wel een andere uitlaat erop (laten) zetten. Als jouw OEM uitlaat stuk gaat hoef je (volgens mij) niet persee een OEM uitlaat aan te schaffen.

Of moet jij als je er een B merk uitlaat laat monteren weer terug naar de RDW? Dan is het hele principe om een B merk aan te schaffen n.v.t. want je komt dan waarschijnlijk met keuring en al gewoon duurder uit. :?

als er maar een e-keur opzit, en hij voldoet aan de geluidseisen :)
 
het is een val,
hij heeft zijn medebromsnorren ingeschakeld om jou van de weg te plukkenen je in de boeien te slaan voor het rijden op een gestolen motor.
je hebt nu gen kentekenpapieren meer om te overleggen als je word aangehouden.

stiekum wilt hij gewoon je r6 hebben en hoopt hem op deze manier in beslag te kunnen nemen.

je moet hem gewoon een rondje rijden aanbieden dan is het weer klaar.
is gewoon de kift omdat zo'n klein ventje op zo'n grote motor rijd.



:)
 
Laatst bewerkt:
Wat een triestigheid weer. :')

En dan vragen ze zich af waarom mensen steeds minder respect hebben voor de politie geüniformeerde acceptgirobrigade...
 
Laatst bewerkt:
Maar nu ff serieus, we zitten nu wel weer te zeuren over de politie maar die handhaven gewoon de wet en Miertje overtreed de te handhaven wet.
Eigenlijk moeten we op Miertje gaan schelden want stelen mag ook niet en door rood licht rijden blijkt ook niet altijd te mogen.
Wel jammer want er zit een waanzinnig gaaf geluid in vinden wij.
Maar wij staan niet boven de wet, dus laten we gewoon realistisch de zaak bekijken.
Miertje is stout en de politie heeft hem betrapt, en dat weet iedereen die met een open uitlaat rijdt.
Hoe wij emotioneel ertegenaan kijken is punt 2.

Sorrie Mier maar gelukkig geen boete en dus zo erg zijn ze nu ook weer niet.
 
ik hoop dat ze mij nooit aanhouden voor geluid. Dan ben ik het echt kwijt. Een orginele uitlaat is als deze nog wordt gemaakt onbetaalbaar. En met een dyno stake 3 kit en alle kappen er af ga ik echt nooit meer door ene geluids meting komen.

De geluidsnormen zijn ook veel te streng vind ik.
 
Wel grappig. TS dénkt dat die uitlaat misschien wel wat te veel geluid maakt. Anderen die 'm gehoord hebben wéten dat.

Maar volgens sommigen is het natuurlijk weer de schuld van de politie. Wát een triestigheid...... :+

Maar ff on topic: bij een vermoeden dat een motorvoertuig niet aan de wettelijke eisen voldoet mag de politie je kentekenbewijs invorderen. Als dat gaat over een uitlaat zonder E-keur dan is het ff meer dan een vermoeden.
 
Ja triest is het zeker. Als er een dikke harly door de straat rijd staan de kopjes ook te trillen maar op laag toerental geen prob natuurlijk. En dan nog, wie heeft daar nu werkelijk last van? Is een beetje geluid een gevaar door de samenleving of voor de individu? Natuurlijk niet... niets kan en mag meer... in en in tiest is het.....
 
Een agent is geen gewone sterveling maar een beëedigd opsporingsambtenaar.

Volgens mij mag een agent op basis van een vermoeden het een en ander in gang zetten. Voorbeeldje is dat een agent een automobilist mee mag nemen naar het bureau als hij een blaastest weigert terwijl er een vermoeden is van het rijden met een slok op.

Snap niet dat TS naar huis mocht rijden, hij had immers zijn papieren niet bij zich :P
Dat je daar geen boete voor hebt gekregen *D
 
Een agent is geen gewone sterveling maar een beëedigd opsporingsambtenaar.

Volgens mij mag een agent op basis van een vermoeden het een en ander in gang zetten. Voorbeeldje is dat een agent een automobilist mee mag nemen naar het bureau als hij een blaastest weigert terwijl er een vermoeden is van het rijden met een slok op.

Snap niet dat TS naar huis mocht rijden, hij had immers zijn papieren niet bij zich :P
Dat je daar geen boete voor hebt gekregen *D



een algemeen opsporingsambtenaar :Y .
 
Jah, het schip moet de wal maar weer eens keren...... het ligt uiteraard aan die veel te hoge normen..... |(

Ben blij dat je het met mij eens bent. Met de huidige normen heb je met oudere motoren snel een probleem. Orginele uitlaten zijn niet meer te en stille uitlaten zijn ook te koop. Zoek maar eens een uiltaat voor een Suzuki GSXR1100 uit 1991.

Suzuki heeft ze niet meer
Lazer niet
Akropavic niet
Remus niet
Devil niet
Yoshimura niet
Leo Vinci niet
etc
etc.

Bovendien zijn sommige oudere motoren nooit op geluid gekeurd waardoor er een waarde is vast gesteld voor die motoren, maar in sommige gevallen voldeden ze orgineel daar niet eens aan. Laat staan 20-30 jaar later.
 
Ja het mag, je motor moet in goede technische staat zijn, dit houdt in gewoon zoals je hem koopt uit fabriek. Is dit niet het geval, mag een agent je kentekenbewijs invorderen om te zorgen dat je het weer origineel maakt. Doe je dit niet binnen bepaalde tijd, gaat je kentekenbewijs naar het RDW en moet je hem opnieuw laten keuren (wat best wat geld kost)...
 
Terug
Bovenaan Onderaan