Mag de politie het kentekenbewijs van je motor invorderen ?

De RDW is waar alle gebeurtenissen rondom je kenteken worden geregistreerd. Als je auto bv. gestolen wordt, brengt het RDW een code aan, waardoor elke politieman die het kenteken opvraagt de melding krijgt dat de auto gestolen is.
Een ingevorderd kenteken krijgt na een aantal dagen (als er niet gereageerd wordt door de eigenaar en de politie het kenteken instuurt) ook zo'n code. Vandaar dat een dubbel kentekenbewijs niet helpt...... omdat de code er dan al aan vast zit.


Das waar, maar de politie zal NIET bij iedere controle je kentekengegevens opvragen bij het RDW. Dus zolang het goed gaat.....

Maar je hebt natuurlijk gelijk. Overigens(even afkloppen) heb ik nog nooit een bekeuring met mn motor gehad in die 20 jaar, dat ik al motor rijd(Honda Shadow). Gewoon normaal blijven doen en af en toe het gas open, gaat prima... O-) O-) O-)
 
Klopt, al vergeet je dat politiemensen ook belasting betalen.....

Je vergeet dan ook hoeveel druk er op de ketel ligt om de kosten vooral naar beneden te brengen. Ook daar is de belastingbetaler vaak de dupe van......

Nee hóór :+ daarom zeg ik ook wij. Dus iedereen behalve de koningin.
 
Das waar, maar de politie zal NIET bij iedere controle je kentekengegevens opvragen bij het RDW. Dus zolang het goed gaat.....

Bij verreweg de meeste controles is je kenteken al opgevraagd vóór je de politieman aan je raam krijgt......gaat tegenwoordig heel snel en heel makkelijk. Bij een aantal controles (flitspalen, catchken etc.) wordt zelfs alleen het kenteken gecontroleerd.

Toegegeven, een enkele keer gebeurt dat niet.... maar of je daar op wilt gokken? :X
 
Ik hoorde dat ze alleen de hondenbelasting betaald, of dat ook zo is??? :X

Axh ja, misschien moeten ze die haar kwijtschelden, ze heeft het al moeilijk genoeg. Wat denk je dat al die kleinkinderen haar kosten aan cadeautjes....... :X
 
Gewoon op de cent nauwkeurig natuurlijk anders krijgen we weer opmerkingen dat de politie niet zo nauwkeurig is :W
 
Ben blij dat je het met mij eens bent. Met de huidige normen heb je met oudere motoren snel een probleem. Orginele uitlaten zijn niet meer te en stille uitlaten zijn ook te koop. Zoek maar eens een uiltaat voor een Suzuki GSXR1100 uit 1991.

Suzuki heeft ze niet meer
Lazer niet
Akropavic niet
Remus niet
Devil niet
Yoshimura niet
Leo Vinci niet
etc
etc.

Bovendien zijn sommige oudere motoren nooit op geluid gekeurd waardoor er een waarde is vast gesteld voor die motoren, maar in sommige gevallen voldeden ze orgineel daar niet eens aan. Laat staan 20-30 jaar later.


Kan toch niet zo moeilijk zijn om een originele uitlaat te vinden op de 2ehands markt....
Al die Gixxers worden met open uitlaten verkocht, dus genoeg originele te koop :Z .
Als ik wil heb ik binnen de week 10 tot zelfs 15 originele uitlaten voor mijn Tcat uit '96 en de duurste zal me niet meer dan 50€ gekost hebben :Y .
Ik rij trouwens op mijn circuitcat met een originele uitlaat, lekker makkelijk, nergens problemen, is lekker stevig, heb eentje in reserve liggen....
 
Zo ik meld mij weer even met een vraagje aan de politie agenten hier:

Ben even in mijn papieren van mijn uitlaat gedoken.

Ik heb het volgende gevonden:

Een Papiertje waarop staat: Officiële Homoglatie pas met een logo van het RDW / Je Maintiedrai en een europees logo.

Op de achterkant staat in meerdere talen:

U bent in bezit van een officieel gehomologeerd Laser product. Dit betekend dat het product voldoet aan de strengste Europese keuringsnormen. Op de homologatie pas zijn de nummers vermeld van het product en van het officiële homologatie document. Deze gegevens kunnen noodzakelijk zijn in het geval van keuring of controle. Wij adviseren daarom deze pas bij uw voertuigpapieren te bewaren.

Verder heb ik een Pas, daar staat het volgende op:

Homologation pass

Exhaust type: X-treme (GP Style)
Exhaust NRS: 31.4055. / 31.4135
E-nr: e4 2187
Type: X0013 Yama

Op de achterkant staat nogmaals het e- en type nummer
Verder YZF-R6 / 06 9mijn motor type.

Zover ik nu dus kan zien, is mijn uitlaat gewoon helemaal goedgekeurd volgens de normen en voor mijn type motor. Als ik dus mijn DB-Killers er weer in zet lijkt het mij dat ik zo mijn kentekenbewijs weer kan ophalen.

Zie ik dat goed of adviseren jullie mij om toch nog mijn originele uitlaat te monteren :?
 
00.jpg


01.jpg


02.jpg


03.jpg
 
Zo ik meld mij weer even met een vraagje aan de politie agenten hier:

Ben even in mijn papieren van mijn uitlaat gedoken.

Ik heb het volgende gevonden:

Een Papiertje waarop staat: Officiële Homoglatie pas met een logo van het RDW / Je Maintiedrai en een europees logo.

Op de achterkant staat in meerdere talen:

U bent in bezit van een officieel gehomologeerd Laser product. Dit betekend dat het product voldoet aan de strengste Europese keuringsnormen. Op de homologatie pas zijn de nummers vermeld van het product en van het officiële homologatie document. Deze gegevens kunnen noodzakelijk zijn in het geval van keuring of controle. Wij adviseren daarom deze pas bij uw voertuigpapieren te bewaren.

Verder heb ik een Pas, daar staat het volgende op:

Homologation pass

Exhaust type: X-treme (GP Style)
Exhaust NRS: 31.4055. / 31.4135
E-nr: e4 2187
Type: X0013 Yama

Op de achterkant staat nogmaals het e- en type nummer
Verder YZF-R6 / 06 9mijn motor type.

Zover ik nu dus kan zien, is mijn uitlaat gewoon helemaal goedgekeurd volgens de normen en voor mijn type motor. Als ik dus mijn DB-Killers er weer in zet lijkt het mij dat ik zo mijn kentekenbewijs weer kan ophalen.

Zie ik dat goed of adviseren jullie mij om toch nog mijn originele uitlaat te monteren :?


Waarom vraag je het niet aan de agenten waar je de motor moet laten zien?

Tevens zie ik een blaadje van je uitlaatfabrikant, met een logootje van RDW er in gezet. Kan natuurlijk zo er in heplakt zijn, weet jij het?

En het kan natuurlijk zijn, dat eea wel de goedkeuring heeft van RDW (daar vragen?).
 
Ik hoorde dat ze alleen de hondenbelasting betaald, of dat ook zo is??? :X


Dat zal dan wel een dure worden met zoveel kinderen en kleinkinderen :+


Verder heeft ze nog een negatieve inkomstenbelasting van iets meer dan 5 miljoen euries (belastingvrij :P) :(

En niet te vergeten dat ze van dat geld niks hoeft te doen als het goed is, alle onkosten (van reizen tot aan het toiletpapier) wordt als t goed is (naja zo goed is t eigenlijk niet) ook allemaal betaald door de belastingbetaler.
 
mmm dit kom ik weer tegen op de site van Laser:

Wat is het verschil tussen race, sport, gehomologeerd en ‘street legal’?
Top
Deze terminologie heeft alles te maken met geluidsniveaus, officiele regelgeving en goedkeuringen.

Laser werkt met vier classificeringen;

Goedgekeurd (E-homologatie): getest en goedgekeurd door de officiële Europese testinstituten (bijvoorbeeld Tüv, TNO, DEKRA etc). Met officiële E-homologatie documenten voor montage op het specifieke motorfietsmodel. Dus, absoluut legaal.

Street Legal: Het geluidsniveau is binnen de marges van de Europese homologatie eisen (zoals alle goedgekeurde producten), maar zonder officiële E-homologatiedocumenten.
Sports / outlaw: Het geluidsniveau voldoet niet aan de Europese homologatie eisen. Alle sports / outlaw produceren een acceptabel sportief ‘deeptone’geluid. De naam outlaw wordt alleen gebruikt voor LASER Custom uitlaten.

Racing: Deze uitlaten voldoen niet aan de Europese homologatienormen. Race uitlaten bereiken een hoger geluidsniveua dan de reguliere sports / outlaw exhausts.
 
Ik heb persoonlijk niet zo veel goede ervaringen met de politie. Dan laat ik de keren dat ik met de motor/auto staande ben gehouden nog even buiten beschouwing, want hoewel dat vaak terecht is vind niemand dat leuk.

Ligt dat dan aan mij of aan de politie?


jij begaat de overtreding, dus zal het wel de schuld zijn van die kutsmeris denk ik
 
Verder heeft ze nog een negatieve inkomstenbelasting van iets meer dan 5 miljoen euries (belastingvrij :P) :(

En niet te vergeten dat ze van dat geld niks hoeft te doen als het goed is, alle onkosten (van reizen tot aan het toiletpapier) wordt als t goed is (naja zo goed is t eigenlijk niet) ook allemaal betaald door de belastingbetaler.

Die vijf miljoen Euro is inclusief de onkostenvergoeding.

Het salaris van Beatrix is 'slechts' acht ton.

De totale kosten van het gehele koninklijk huis bedragen ongeveer 115 miljoen Euro.

Een klacht over de kosten van het koninklijk huis is logisch, een discussie over de kosten is goed, maar dan wel op grond van de juiste feiten. (En waarschijnlijk niet in dit topic :X )
 
Ik heb net even met de politie gebeld en ik mag met de spullen die ik heb langs komen :Y :Y :Y

Ik laat wel weten hoe het afgelopen is.

Donderdag moet ik er heen
 
Zo, ik heb mijn kenteken weer terug.

Ik post het verhaal nog wel even, ben nu druk om mijn verloren tijd in te halen
 
Zo, ik heb mijn kenteken weer terug.

Ik post het verhaal nog wel even, ben nu druk om mijn verloren tijd in te halen
Kijk, ben wel benieuwd hoe dit verhaal nou is afgelopen.

Ik heb namelijk ook een behoorlijke herriepijp onder de fiets zitten. Maar hij is wel E-gekeurd, ook zonder DB-killer. Afgelopen zomer naar Duitsland geweest, en aangezien de verhalen gaan dat ze daar zo streng zijn durfde ik niet zonder DB-killer te rijden.

Die heb ik dus speciaal laten maken op een al E-gekeurde demper. Certificaat en alles heb ik erbij, maar toch vertrouw ik het niet helemaal. Er komt namelijk nog een behoorlijk geluid uit.

Kun je anders (zonder slapende honden wakker te maken) ergens je geluid laten meten?
 
Zo daar ben ik weer, zal even vertellen hoe het gegaan is.

Ik moest mij melden op dezelfde plek als waar ik vorige week mee naar toe genomen was.

Ik was netjes op tijd, een kwartiertje te vroeg. Het hek ging open en er was meteen een agent die mij ging helpen. Sommige dingen zijn onbetaalbaar, en dat was vandaag zijn gezicht toen hij mijn uitlaat zag *O* *O* *O* *O*

Het was meteen duidelijk dat meneer agent niet blij met mij was. Hij begon meteen met:

Dat is dezelfde uitlaat als vorige keer, die is niet toegestaan. Je krijgt je kenteken niet terug. enz.

Ik was nog bezig met mijn helm afzetten en had echt zoiets van, dit ga je niet menen. Ik heb nog niets gezegd en het gaat nu al de verkeerde kant op.

Ik vertelde hem dat de uitlaat gewoon legaal is en pakt de papieren om dat aan te tonen. Nou daar had hij niets mee te maken. Ik kan het wel vergeten. Toen vertelde ik hem dat ik gebeld had met een collega van hem en dat volgens die collega alles in orde zou zijn.

Ondertussen was er een agent bij komen staan en die liet ik ook de papieren zien, hij zei meteen dat het klopte dat deze uitlaat gewoon toegestaan is. Zijn collega was het er duidelijk niet mee eens. Ik wees de DB-killers aan en zei dat ik die erin had gezet en dat het nu echt in orde was.

Toen kwam er weer een onbetaalbaar moment. Mijnheer de agent ging mij uitleggen dat ik er helemaal geen DB-killers in had gedaan. Dit was namelijk onmogelijk omdat het uiteinde van mijn uitlaat (het ronde gat welke je ziet) kleiner is dan de uitlaat dus dat ik er onmogelijk iets in had kunnen doen. _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Oké toen wij hij mij helemaal kwijt, dus ik kijk hem aan :? :? :? :? :? :? . Ik probeerde hem uit te leggen dat je de eindkappen eraf kan halen, DB-Killers erin en kapjes er weer op en klaar.

Nou dat was onzin, hij wist het zeker want hij maakte nog net zo een herrie als de vorige keer. Er was totaal niets veranderd. Mijn uitlaat was gewoon illegaal en het klopte niet.

Als je dan denkt dat iemand niet nog dommer kan doen is het altijd leuk als hij je nog verbaasder kan doen laten staan.

Ik zei namelijk tegen hem: Nou als jij denkt dat het nog exact hetzelfde is en hij nog steeds niet voldoet aan de eisen, dan ga je het toch gewoon even meten :W :W :W :W :W :W

Dat vond hij een perfect idee, en begon meteen tegen zijn collega van: kom we gaan de spullen pakken _O- _O- _O- _O- _O- _O- Die collega die kijkt hem aan van |( |( |( |( . Toen had hij door dat ze vorige keer mij niet konden meten en nu nog steeds dus niet _O- _O- _O- _O-

Ondertussen had zijn collega mijn papieren die in beslag waren genomen van hem overgenomen en vroeg of ik hem nogmaals wilde starten. Hij vond het geluid oké en zei: Nou je krijgt je papieren terug tenzij mijn collega daar bezwaar tegen maakt en keek zijn collega aan. Die mompelde iets en liep toen weg.

Daarna nog even staan kletsen met de aardige politie agent en handtekening gezet voor ontvangst van mijn papieren.

Helm opgezet en met een big smile ben ik weg gereden.

Ik hou ze er nu wel heel even in voor het geval dat er nog een boze politie agent op mij gaat jagen.

Sommige dingen zijn gewoon onbetaalbaar.

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*


O,ja de aardige agent had na mijn telefoontje eerder deze week op internet lopen zoeken op de yama (laser) site. En had nog gevonden dat je met de vervanging uitlaat 2 DB meer mag maken dan de originele. Ik weet niet of dat echt zo is, ik kon het zelf namelijk niet vinden.

Maar je mag dus met een andere uitlaat rijden, mits deze goedgekeurd is en je de papieren van de uitlaten bij je hebt.
 
Mooi, is dat ook weer een kopzorg minder voor mij, rijdt altijd wel met het papiertje, maar niet met het gekeurde E-opzetstuk. Maar dat neem ik dan voor lief als ik 'm later wel aan kan tonen!
O,ja de aardige agent had na mijn telefoontje eerder deze week op internet lopen zoeken op de yama (laser) site. En had nog gevonden dat je met de vervanging uitlaat 2 DB meer mag maken dan de originele. Ik weet niet of dat echt zo is, ik kon het zelf namelijk niet vinden.

Maar je mag dus met een andere uitlaat rijden, mits deze goedgekeurd is en je de papieren van de uitlaten bij je hebt.
Ik weet wel dat de tolerantie bij de RDW 2db is. Vanuit gaande het daadwerkelijke maximale DB's dat voorgeschreven staat op de specificatie bij je motorfiets.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan