Mag de politie het kentekenbewijs van je motor invorderen ?

Hmm vreemd hoor.
Op je typeplaatje staat hoeveel db je mag produceren
lijkt mij als je eronder zit dat ze wettelijk niks mogen-kunnen doen tegen je
 
Kijk ik sleutel gewoon mijn originele eronder en laat dat zien, ik krijg hem weer terug en klaar. Dus er is niet echt een probleem.

Ik wil gewoon graag weten wie er gelijk heeft.

Goed idee, ben je er vanaf en dat zonder dat t je geld kost.


Gelijk.... wil je dat echt weten ??

Welke vorm van gelijk wil je het dan over hebben?? :X
Juridisch is het best rond te krijgen zoals er door die verbalisant gehandeld is, of het ook de meest menselijke manier van handelen is...??
HHhmm... laten we het erop houden dat de meesten het niet op deze manier gedaan zouden hebben, ik iig zeker niet ;)



Maar aangezien ze je ook op snelheid mogen bekeuren op basis van een 'schatting', dus gewoon op het oog als ze je zien rijden, geen meetapperatuur of niks, denk ik dat ze dit ook wel mogen. De volgorde tegenwoordig is:
- oom agent




- God

- overige sterfelingen

Even de stelling iets aangepast, gepaste afstand lijkt me wel op z'n plaats !!!!





Wat een triestigheid weer. :')

En dan vragen ze zich af waarom mensen steeds minder respect hebben voor de politie geüniformeerde acceptgirobrigade...

Ik pleit ervoor dat politiemensen motorrijders als individuen zien, niet alle motorrijders over 1 kam scheren dus.

Zou mooi zijn als dat andersom ook zo zou werken. ;)
 
Wel grappig. TS dénkt dat die uitlaat misschien wel wat te veel geluid maakt. Anderen die 'm gehoord hebben wéten dat.

Maar volgens sommigen is het natuurlijk weer de schuld van de politie. Wát een triestigheid...... :+

Maar ff on topic: bij een vermoeden dat een motorvoertuig niet aan de wettelijke eisen voldoet mag de politie je kentekenbewijs invorderen. Als dat gaat over een uitlaat zonder E-keur dan is het ff meer dan een vermoeden.


Het is een uitlaat met E-keurmerk.

LASER_XTREME_07_b.jpg



Ik had alleen mijn DB-killers er niet in.

En met de DB-killers erin geeft hij ook een lekker geluidje. Zonder DB-killers is het gewoon KKP. :} :} :} :}

Ik gaat zo maar eens sleutelen ;)
 
Laatst bewerkt:
Het is een uitlaat met E-keurmerk.


Ik gaat zo maar eens sleutelen ;)

maar niemand, inclusief jijzelf geloof ik, weerlegt dat ie eigenlijk behoorlijk boven de 'normale' geluidsnormen uitkomt, toch ??


Wees blij dat ze 'm niet 'uit het verkeer' hebben genomen om een specialist erbij te laten komen om wel een goede meting te doen. Mocht je willen Googlen, art 160.4 WVW geeft nl die bevoegdheid.
Dan was je je motor een aantal dagen kwijt geweest en waarschijnlijk 280 euro + ook je kenteken kwijt totdat je de motor bij het RDW had laten herkeuren..... ipv even dempers ombouwen en kenteken via de politie direct weer terugkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
maar niemand, inclusief jijzelf geloof ik, weerlegt dat ie eigenlijk behoorlijk boven de 'normale' geluidsnormen uitkomt, toch ??


Wees blij dat ze 'm niet 'uit het verkeer' hebben genomen om een specialist erbij te laten komen om wel een goede meting te doen. Mocht je willen Googlen, art 160.4 WVW geeft nl die bevoegdheid.
Dan was je je motor een aantal dagen kwijt geweest en waarschijnlijk 280 euro + ook je kenteken kwijt totdat je de motor bij het RDW had laten herkeuren..... ipv even dempers ombouwen en kenteken via de politie direct weer terugkrijgen.


Als ik mijn DB-killers erin heb is het goed en maak ik niet meer geluid dan de 97 DB die mijn motor mag maken.

Zonder de DB-killers erin zit ik daar boven.

Ik ben er ook blij mee dat ik er zo mee weg kom.

De Bromsnor die deed gewoon zijn werk, of ik het er mee eens ben is een ander verhaal.

Als je gaat kijken hoeveel tijd er voor de agenten verloren is gegaan vanaf het moment van aanhouding tot aan het laten gaan dan denk ik :X :X :X :X :X

Zelfs als ik een bekeuring had gehad van rond de € 280,-- dan denk ik niet dat ze uit de "kosten" waren die ze nu gemaakt hebben.

Maar ik weet nu dat hij juridisch gelijk heeft om mijn kenteken in te nemen, dat wilde ik graag even weten.
 
Het is een uitlaat met E-keurmerk.
Ik had alleen mijn DB-killers er niet in.

En dús voldoet de uitlaat niet aan de voorwaarde van de E-keur en is in die zin een niet goedgekeurde pijp.

Overigens heeft Bakkie gelijk. Ik zou, na de mislukte poging de geluidsuitstoot te meten, het mogelijk anders hebben opgelost dan nu is gebeurd. Ik vind dat je mensen niet de dupe moet laten worden van de onvolkomenheden van het systeem of de apparatuur. Je hebt daar qua tijd een uur of wat aan ingeleverd. Dat moet genoeg zijn.
Maar je hebt niks aan zo'n opmerking, deze diender heeft het nu eenmaal anders opgelost. Volgens de wet niet fout.....

Nou ja, gewoon ff de originele pijp er op en de zaak is afgehandeld, toch?
 
Laatst bewerkt:
Succes met alles.
maar je hebt toch ook je CAT er nog tussen zitten of niet ?
Heb alvast afgeklopt dat ze mij dan niet aanhouden _O-
 
Als ik mijn DB-killers erin heb is het goed en maak ik niet meer geluid dan de 97 DB die mijn motor mag maken.

Zonder de DB-killers erin zit ik daar boven.

Ik ben er ook blij mee dat ik er zo mee weg kom.

De Bromsnor die deed gewoon zijn werk, of ik het er mee eens ben is een ander verhaal.

Als je gaat kijken hoeveel tijd er voor de agenten verloren is gegaan vanaf het moment van aanhouding tot aan het laten gaan dan denk ik :X :X :X :X :X

Zelfs als ik een bekeuring had gehad van rond de € 280,-- dan denk ik niet dat ze uit de "kosten" waren die ze nu gemaakt hebben.

Maar ik weet nu dat hij juridisch gelijk heeft om mijn kenteken in te nemen, dat wilde ik graag even weten.

De politie zal nooit kostendekkend werken, alleen de radarlui redden dat.
Enig idee wat een beetje onderzoek kost naar een verkrachting of doodslag/moord ?
En wat is een mens nu economisch gezien eigenlijk waard ?? ;)
Zelfs een onderzoek bij een onder invloed van alcohol rijdende bestuurder is al niet kostendekkend.
 
Ik pleit ervoor dat politiemensen motorrijders als individuen zien, niet alle motorrijders over 1 kam scheren dus.

Zou mooi zijn als dat andersom ook zo zou werken. ;)
Het was ook een beetje een botte reactie van mij en begrijp wel dat niet alle agenten het zelfde zijn of het zelfde werk doen. Ondanks dat dragen dit soort verhalen voor mij (en ik denk niet alleen voor mij) niet echt bij aan het beeld wat ik van de gehele politie heb.
 
De politie zal nooit kostendekkend werken, alleen de radarlui redden dat.
Enig idee wat een beetje onderzoek kost naar een verkrachting of doodslag/moord ?
En wat is een mens nu economisch gezien eigenlijk waard ?? ;)
Zelfs een onderzoek bij een onder invloed van alcohol rijdende bestuurder is al niet kostendekkend.

Dat hoeft ook niet, daar zijn wij de belastingbetaler toch voor?
 
@TS: nee dat hadden ze niet gemogen, ze hadden je niet eens staande mogen houden!
Agenten mogen helemaal niets, behalve toekijken!
O nee, wacht, dat waren stadswachten.
:+

De politie zal nooit kostendekkend werken, alleen de radarlui redden dat.
Enig idee wat een beetje onderzoek kost naar een verkrachting of doodslag/moord ?
En wat is een mens nu economisch gezien eigenlijk waard ?? ;)
Zelfs een onderzoek bij een onder invloed van alcohol rijdende bestuurder is al niet kostendekkend.
Dat hangt er vanaf of je als kwartje of als dubbeltje geboren bent.
:+
 
De politie zal nooit kostendekkend werken, alleen de radarlui redden dat.
Enig idee wat een beetje onderzoek kost naar een verkrachting of doodslag/moord ?

Yep.....
Een onderzoek door een relatief klein team (man of 10-12) van een paar maanden kost qua mankracht (loonkosten en overwerk) en middelen (auto's, verbindingsmiddelen, computers etc.) al snel een paar ton. Dan zijn zaken als afschrijving van de apparatuur en -kostbare- onderzoeken als DNA etc., maar ook telefoontaps, gebruikte ruimtes enz. enz. er niet bij gerekend.
Wat je dan ook niet rekent is al het andere werk dat blijft liggen of de overuren die anderen moeten maken om je lopende werk over te nemen.

Een deel van de werkzaamheden op zo'n team wordt door administratief personeel gedaan. Dat gaat minder worden als de politie moet bezuinigen. Die gaten worden door (duurder betaalde...) politiemensen opgevuld.
Vandaar dat een minister, die roept dat je 200 miljoen op de politie kunt bezuinigen zónder dat het ten koste van het werk op straat gaat, gewoon niet van deze planeet is........
 
Het was ook een beetje een botte reactie van mij en begrijp wel dat niet alle agenten het zelfde zijn of het zelfde werk doen. Ondanks dat dragen dit soort verhalen voor mij (en ik denk niet alleen voor mij) niet echt bij aan het beeld wat ik van de gehele politie heb.

Een beetje? :N

Tja, als je elk incident gebruikt om vooral je vooroordelen tov de politie te bevestigen, gaat het nooit meer goed komen. Je vergeet dan ff dat al die mensen met positieve ervaringen dat vrijwel nooit melden.
De vraag is dan aan wie dat ligt, aan de politie of aan.... jou?
 
Gewoon eerst nieuwe kentekenpapieren aanvragen bij de RDW en je oude bij je houden. Als ze die in beslag nemen, heb je altijd je nieuwe nog. haha O-)
 
Dat hoeft ook niet, daar zijn wij de belastingbetaler toch voor?

Klopt, al vergeet je dat politiemensen ook belasting betalen.....

Je vergeet dan ook hoeveel druk er op de ketel ligt om de kosten vooral naar beneden te brengen. Ook daar is de belastingbetaler vaak de dupe van......
 
Gewoon eerst nieuwe kentekenpapieren aanvragen bij de RDW en je oude bij je houden. Als ze die in beslag nemen, heb je altijd je nieuwe nog. haha O-)

Je bedoelt..... dat de politie een ingevorderd kenteken niet aan de RDW meldt?
Kijken wie er dan lacht bij een controle.... haha........ ;)
 
Een beetje? :N

Tja, als je elk incident gebruikt om vooral je vooroordelen tov de politie te bevestigen, gaat het nooit meer goed komen. Je vergeet dan ff dat al die mensen met positieve ervaringen dat vrijwel nooit melden.
De vraag is dan aan wie dat ligt, aan de politie of aan.... jou?
Ik heb persoonlijk niet zo veel goede ervaringen met de politie. Dan laat ik de keren dat ik met de motor/auto staande ben gehouden nog even buiten beschouwing, want hoewel dat vaak terecht is vind niemand dat leuk.

Ligt dat dan aan mij of aan de politie?
 
Laatst bewerkt:

De RDW is waar alle gebeurtenissen rondom je kenteken worden geregistreerd. Als je auto bv. gestolen wordt, brengt het RDW een code aan, waardoor elke politieman die het kenteken opvraagt de melding krijgt dat de auto gestolen is.
Een ingevorderd kenteken krijgt na een aantal dagen (als er niet gereageerd wordt door de eigenaar en de politie het kenteken instuurt) ook zo'n code. Vandaar dat een dubbel kentekenbewijs niet helpt...... omdat de code er dan al aan vast zit.
 
Ik heb persoonlijk niet zo veel goede ervaringen met de politie. Dan laat ik de keren dat ik met de motor/auto staande ben gehouden nog even buiten beschouwing, want hoewel dat vaak terecht is vind niemand dat leuk.
Ligt dat dan aan mij of aan de politie?

Uiteráárd aan de politie...... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan