Mag de politie het kentekenbewijs van je motor invorderen ?

}) })

Ik wil gen zeurpiet zijn en ik hou ook van een mooi geluid, maar niet te luid graag. Maar dat van die decibel killers die je er dan weer uit haalt en zo vind ik nonsens. Dan gaat het toch niet meer om de uitlaat maar of je ze er in hebt of niet. En als ze er niet inzitten is ie te luid en zou je m.i eventueel een verbaal moeten krijgen. Niet meer, niet minder.

Overigens stoor ik me heel erg aan die jankende snerpende scootertjes en nauwelijks of niet aan motorfiets geluiden.

:] :W
 
Mooi, is dat ook weer een kopzorg minder voor mij, rijdt altijd wel met het papiertje, maar niet met het gekeurde E-opzetstuk. Maar dat neem ik dan voor lief als ik 'm later wel aan kan tonen!Ik weet wel dat de tolerantie bij de RDW 2db is. Vanuit gaande het daadwerkelijke maximale DB's dat voorgeschreven staat op de specificatie bij je motorfiets.

lijkt mij sterk, 2 dB is best veel
 
}) })

Ik wil gen zeurpiet zijn en ik hou ook van een mooi geluid, maar niet te luid graag. Maar dat van die decibel killers die je er dan weer uit haalt en zo vind ik nonsens. Dan gaat het toch niet meer om de uitlaat maar of je ze er in hebt of niet. En als ze er niet inzitten is ie te luid en zou je m.i eventueel een verbaal moeten krijgen. Niet meer, niet minder.

Overigens stoor ik me heel erg aan die jankende snerpende scootertjes en nauwelijks of niet aan motorfiets geluiden.

:] :W


Dat is ook de bedoeling, dat je daar een verbaal voor krijgt.

Maar dan moeten ze je wel kunnen meten volgens de voorschriften.
 
Veel is relatief. Per 3 db is er sprake van een verdubbeling van de hoeveelheid geluid. Dus 2 db is best veel!

Je hebt helemaal gelijk. En inderdaad, het is relatief. Hoewel 2dB méér zowat 2x zoveel geluid is, zal je het niet veel anders ervaren.
 
Laatst bewerkt:
:? :?


Per 3 db een verdubbeling van het geluid ?????


Begrijp ik nie. In mijn zoektocht naar een "stille" helm zie ik aangegeven het geluidsiveau van de helmen bij 100 km / u.
Dat varieert van 75 (gewone integraalvan Schuberth) via 85 (integraal systeem helm Schuberth C3) tot wel 100.

Betekent dat dus dat die Schubert systeem helm 3 maal zo luid s als die Schubert gewone integraal?

Heb overigens van "Active" oordopjes gekocht (23 euro) waarbij je ook nog extra dempertjes in kunt zetten voor extra geluidsdemping. ER schijnt een mooi zonnetje dus ik ga ze zo eens uitproberen.

:] :W
 
Klopt toch echt 3db is een verdubbeling van het geluid :Y

Dus idd van 75 db naar 78 db is een verdubbeling enz.

Maar voor je gehoor voelt het niet als een verdubbeling, alles is relatief zoals al opgemerkt werkt.

pokkeherrie in zo'n Schuberth :+

en ja ik heb een C3 :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan