Mag dit ?? mag ik hier op de motor langs ?? :]

Mag dit ??

  • Ja

    Stemmen: 96 91,4%
  • Nee

    Stemmen: 7 6,7%
  • Geen idee

    Stemmen: 2 1,9%

  • Totaal aantal stemmers
    105

DJ.Verhulst

BMW R1200GS 2011
16 mrt 2004
43.914
3.226
Almelo
Twitter
Men heeft in alle "wijsheid" besloten een woonerf aan te leggen en te zorgen dat er maar één in/uit gang is door één kant wat paaltjes neer te zetten tegen zogenaamd sluipverkeer of zo,, alleen fietsers/bromfietsers mogen er langs
Maar een motor kan daar ook prima langs :]

Ik denk van niet, maar kon in het cbr boek wel wat vinden maar is niet eenduidig genoeg
En als ik gesnapt zou worden wat zou de bijdrage aan het financering te kort zijn ?
Zou een normale goed geluimde agent direct een prent schrijven of kom je met een waarschuwing vanaf ,, van uit gaande dat de motor rijders stapvoets er langs gaat en goed kijkt en knippert eer ie links of recht gaat .....
full
 
Yep... er is geen gesloten verklaring, dus waarom niet?

Helemaal voorin de straat staat een bord met doodlopende weg en met een wit bordje eronder behalve fietsers/bromfietsers......
Daar maak ik morgen een foto van

Heb deze gemaakt met de nokia ,, is niet zo heel scherp......
 
Helemaal voorin de straat staat een bord met doodlopende weg en met een wit bordje eronder behalve fietsers/bromfietsers......
Daar maak ik morgen een foto van

Heb deze gemaakt met de nokia ,, is niet zo heel scherp......


Ja, maar je weet toch van niks O-) .

Misschien loopt die straat ergens anders wel dood.............................
 
:Y Als er niet staat dat het niet mag, mag het :)

~[Edit]
Hier is laatst ook een vraag over geweest... En als je zoekt in je theorieboek vind je hem waarschijnlijk ook alleen dan zonder dat bord maar dat maakt niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Laatst was er ook al een soortgelijk topic; ongeveer dezelfde vraag.
Het mag wel, omdat er niet staat dat het een fietspad is. Ook het bord voor doodlopend is alleen een waarschuwing (voor uwe plezier ende gemack) en geen verbod.

Als er zo'n blauw rond bord met fietsje staat, dan mag het niet.


Dus vooral lekker doorrijden!

:]

edit:....spider was met net voor... B|
 
Laatst bewerkt:
Helemaal voorin de straat staat een bord met doodlopende weg en met een wit bordje eronder behalve fietsers/bromfietsers......
Daar maak ik morgen een foto van

Heb deze gemaakt met de nokia ,, is niet zo heel scherp......
Zoiets heb ik hier op MF al eerder gezien. Zo'n doodlopende weg bord is geen verbods-bord, slechts ter informatie. Dus wordt nergens aangegeven dat je hier niet met motor langs mag, dus mag het...
 
Ja, maar je weet toch van niks O-) .

Misschien loopt die straat ergens anders wel dood.............................

zou je daarmee weg komen ??
ik denk dat dames/heren agenten daar wel eens anders over kunnen denken
 
Helemaal voorin de straat staat een bord met doodlopende weg en met een wit bordje eronder behalve fietsers/bromfietsers......
Daar maak ik morgen een foto van

Heb deze gemaakt met de nokia ,, is niet zo heel scherp......
En dat betekent ook niets. Dat is geen gesloten verklaring maar een informatie bord. Een geslotenverklaring is een rond bord met een rode rand. Daar moet je aan voldoen. Een doodlopende weg is dat niet.
 
Er staat toch ook niet bij elk verkeerslicht een bord waarop staat dat
je niet door rood mag rijden..?

Beetje muggenzifterij dit, alsof een agent je hiervoor staande zal houden :?
rood licht heeft daadwerkelijk een gebiedendkarakter en is derhalve zo in de wet genoemd... Dit staat nergens genoemd en dient daarom door middel van een verbodsbord kenbaar gemaakt te worden. Als je zou kunnen, zou je zelfs met de auto er langs mogen O-)
 
Ik zie niet waar de straat overgaat in stoep alleen na de paaltjes een doorsteek met afrit dus volgens mij kan je daar gewoon doorrijden.
Denk dat veel belangrijker is hoe je op zo'n punt rijd, stapvoets rijden lijkt mij dan erg sterk als je een bekeuring krijgt is dan in mijn ogen onterecht.
 
De dames/heren agenten hebben het te druk met boeven vangen. :+
Zoals Baksteen al in het andere topic aangaf over een vergelijkbare situatie:

Je mag met de moto gewoon doorrijden. Geen enkele regel die je overtreed !!

En wat Spider daar nog aan toe te voegen had:

:^ Ik zie geen verbodsborden of verplicht fiets/voetpadborden staan dus gewoon rijden :)


Spider is forumpolitie, dus dat telt dan ook een beetje :+
 
rood licht heeft daadwerkelijk een gebiedendkarakter en is derhalve zo in de wet genoemd...
:^

Het baas-boven-baas principe.

Als basis hebben we de verkeersregels die bepalen wat wel en wat niet mag (rechts gaat voor bijvoorbeeld). Dan komen de verkeersborden en tekens op de weg (als verkeer van rechts een voorrangsweg nadert heeft het geen voorrang meer). Vervolgens komen de verkeerslichten (verkeer van rechts dat een voorrangsweg oprijdt heeft groen licht en mag dus doorrijden).

Helemaal bovenaan staat dan weer de verkeersregelaar, die op dat moment de bevoegdheid heeft om het verkeer ook daadwerkelijk te regelen (bijvoorbeeld een politieagent die een kruising vrij moet maken voor bijzonder transport oid).

En dan hebben we zo hier en daar weer wat uitzonderingen, zoals voorrangsvoertuigen ;)
 
Ik zie niet waar de straat overgaat in stoep alleen na de paaltjes een doorsteek met afrit dus volgens mij kan je daar gewoon doorrijden.
Denk dat veel belangrijker is hoe je op zo'n punt rijd, stapvoets rijden lijkt mij dan erg sterk als je een bekeuring krijgt is dan in mijn ogen onterecht.
Hoe bedoel je dat laatste? Je rijdt een woonerf uit (waar je maar stapvoets mag) en hebt te maken met een uitritsituatie (waar je voorrang moet verlenen). Lijkt me dat stapvoets op dat punt geen abnormale snelheid is? :? Zeker gezien de heg die ook nog een deel van je zicht wegneemt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan