Marc Marquez topic deel II

Zeker 2 goeie wedstrijden gereden. Maar ik snap wel dat hij overweegt om het seizoen eerder af te breken. Als er een operatie nodig gaat zijn om die schouder weer "in orde" te krijgen wil je dat wel gedaan hebben voordat het nieuwe seizoen start.... Ik geloof niet dat hij niet nog een seizoen alles op alles wil zetten om een titel binnen te halen.
De Honda valt dit jaar een beetje tegen denk ik, hij heeft ongetwijfeld zijn menig gegeven over hoe het volgend jaar moet, dus wat dat betreft maakt het niet echt uit om zijn seizoen af te breken. Zo fit zijn als nog mogelijk is belangrijk voor de voorjaarstesten 2022, daar moet het verschil gemaakt worden.
 
+ Als je ziet wat Honda uit de kast heeft getrokken tijdens de misano test ---> replica voorzijde van m1/rs gp etc.
Zijn ze dus wel van zins om toch iets echt aan die motor te veranderen nu hun stokpaardje het ook niet meer redt
 
Denk dat er weinig te wijten valt aan Marc... Als hij met 2 races minder en een drie kwart arm de beste Honda rijder in het kampioenschap is, kan je zeggen dat de Honda gewoon een slechte motor heeft neergezet dit seizoen.
Dat ook.
Die fiets is gewoon niet goed genoeg.
Maar de Honda rijders zijn ook niet bepaald talenten avn de hoogste plank.. op die ene met die halve arm na
 
Ik helemaal niet , ik vind het een subtopper ook voordat hij naar Repsol ging.
Dat is het ook Gerrit.
Maar wel een echte strijder en dat kan ik wel waarderen.

Word na zn contract maar eens tijd om plaats te maken voor wat jeugd, kan eigenlijk de hele honda line up wel op de schop op MM na
 
Maar wie moet die Honda verder ontwikkelen? Zo is het ook niks.

edit: met ontwikkelen bedoel ik de richting aangeven en laten weten of nieuwe ontwikkelingen goed zijn. Echt ontwikkelen doen de ingenieurs.
 
Maar wie moet die Honda verder ontwikkelen? Zo is het ook niks.

edit: met ontwikkelen bedoel ik de richting aangeven en laten weten of nieuwe ontwikkelingen goed zijn. Echt ontwikkelen doen de ingenieurs.
Tsja nou ja.. ze hebben er al wat bewezen kennis in huis gehaald qua rijders maar weet niet of ze toen ook van plan waren om te luisteren ( naar dani en Jorge bijv. )
Ik denk dat ze van hun hele filosofie af (moeten ) stappen en nu gaan voor een all round motor zoals ducati, aprilia en suzuki dat ook hebben.
Zet 1 hele jonge goede coureur naast MM ( misschien iets heel raars, fermin aldeguer, iker lecuona e.d. ) zodat je een rijder kan ontwikkelen naar de fiets.. ipv andersom
 
De Honda moet in ontwikkelmodus, dat gaat het beste met ervaren krachten van wie je weet wat je kunt verwachten. Wat dat betreft hebben ze aan Pol een hele goede: die bewees bij Yamaha snel te zijn en bewees bij KTM dat hij de engineers niet met een kluitje het riet in stuurt. Van rookies wordt vaak gezegd dat hun feedback niet scherp genoeg is om mee te ontwikkelen, en eerlijk is eerlijk: Alex Marquez en Taka Nakagami wáren juist die rookies. Daar is de Honda niet direct beter van geworden.
 
Nakagami is een paspoort rijder als je het mij vraagt.
Alex marquez zit er alleen vanwege zn broer..

Pol is een hele goede rijder maar zat al jaren op de ktm en sinds de komst van Dani ging dat ding ineens stappen vooruit ?!

Honda is gewoon de manke nelis van het hele stel, iets wat yamaha ook was als ze fabio niet hadden
 
Nakagami is een paspoort rijder als je het mij vraagt.
Alex marquez zit er alleen vanwege zn broer..

Pol is een hele goede rijder maar zat al jaren op de ktm en sinds de komst van Dani ging dat ding ineens stappen vooruit ?!

Honda is gewoon de manke nelis van het hele stel, iets wat yamaha ook was als ze fabio niet hadden
Het ligt niet aan honda Yamaha of welk merk dan ook. Ducati heeft gewoon zoveel progressie geboekt de laatste jaren, iedereen is bijna snel op dat ding. Denk dat als je marquez er nu op zal zetten dat ie alles wint...
 
Jij draait het gewoon om ;)
Ducati heeft niet de grote stappen gemaakt maar de rest te kleine of verkeerde, zo zie ik het.
Bij Ducati zijn ze er" per ongeluk" achter gekomen dat die motor toch wel de hoek om wil, ondanks dat dovi zei van niet.
Nu zien ze dat iedere coureur zn eigen stijl heeft en passen daar op aan.. dat is iets wat ze eerst niet deden.

Marquez zou echt niet alle races winnen op een duc hoor, marquez zn lichaam is gewoon niet goed genoeg en daar gaat de duc hem ook niet bij helpen.
 
Jij draait het gewoon om ;)
Ducati heeft niet de grote stappen gemaakt maar de rest te kleine of verkeerde, zo zie ik het.
Bij Ducati zijn ze er" per ongeluk" achter gekomen dat die motor toch wel de hoek om wil, ondanks dat dovi zei van niet.
Nu zien ze dat iedere coureur zn eigen stijl heeft en passen daar op aan.. dat is iets wat ze eerst niet deden.

Marquez zou echt niet alle races winnen op een duc hoor, marquez zn lichaam is gewoon niet goed genoeg en daar gaat de duc hem ook niet bij helpen.
Nou Rossi dan ook goed😋
 
Zelfs rossi niet ;)

Ik richt mij op pecco en als volgende kandidaat martin, zitten allebei al op een duc dus dat scheelt.
Volgens mij heeft ene Lorenzo hen in de juiste richting geduwd en plukken ze daar nu de vruchten van.
Als Pecco zelf zegt dat hij naar de data gekeken heeft om te begrijpen hoe hij de duc juist moest gebruiken in het aan remmen.
 
Volgens mij heeft ene Lorenzo hen in de juiste richting geduwd en plukken ze daar nu de vruchten van.
Als Pecco zelf zegt dat hij naar de data gekeken heeft om te begrijpen hoe hij de duc juist moest gebruiken in het aan remmen.
Lorenzo heeft ze daar de oogjes wel geopend inderdaad, mocht wel even duren maar uiteindelijk hebben z e het begrepen.

Wat ik gaaf vind ; Martin en Bestia rijden beide met een enorme andere stijl dan de rest van de duc rijders, ze zijn er zelfs snel mee in sectoren waar de rest er niet snel mee is.
Ik denk dat de duc momenteel de fiets is voor rookies, iedere stijl lijkt te poassen en de motor lijkt vergevingsgezind
 
Terug
Bovenaan Onderaan