met de motor op vakantie maar hoe

hey hellraiser, ik zie je deze zomer dan wel ergens... ik ga ook naar tjechie toe! in ieder geval een zwarte boldor, waarschijnlijk een blauw-zwarte zzr1100 en misschien een zilvergrijze bmw k100. kun je mij ook herkennen. mazzel!
Lijkt me gaaf :) In welke periode ga je? Wij gaan van 8 tot 21 juli.
 
Was echt een geweldige ervaring In 3 weken ruim 4500 km gereden. Rijden met iets teveel bagage vriendin achterop, en GAAN met die banaan, ben tot in Bordeaux geweest.

Ervaring moet je tocht ergens leren dus waarom niet gelijk goed aanpakken.

Je eerste ervaring met een les motor is enger en spannender dan de tocht door frankrijk

Ben nu op zoek naar een Super Sport :) :) :) :)
 
I.p.v. een nieuwe topic te starten doe ik h'm gewoon erachter aan plakken. Vandaag m'n eerste serieuze toch gereden in de omgeving van Luik (kom zelf uit Eindhoven). Stralende dag vandaag.

Even de statistieken: +/- 350km gereden met een fantastisch gemiddelde van 1:22!! (Hulde aan de Honda CB500)

Maar dat rijden in Belgie is wel even andere koek als in ons kleine en vlakke kikkerlandje. Zo heb ik enkele malen collega motorrijders niet kunnen begroeten omdat ik druk bezig was met sturen etc. etc. :P Sorry, dus. Het was trouwens fokking druk met andere motorrijders, helaas was er ook een (fataal) ongeluk met een Duc 999 die een enorme V in een auto had gereden (tot aan de ruitensproeiers toe '(

Merk wel dat ik bij zo'n tocht:
- Een houte reet krijg
- Op de snelweg ik toch wel een kuipje zou willen hebben
- 20 pk meer voor berg op
- Betere vering voor de bochten en als die lengterichels in sommige wegen
- Meer ervaring zodat ik niet voor verrassingen kom te staan bij bepaalde bochten (soms denk je van, nu is de bocht afgelopen en... gaat ie vrolijk door - wat soms voor billenknijpende situaties leid |( , niet dat het ooit te gek word - maar toch).

Oh ja, we passeerden op de heenweg nog een stoet Harley's. Had meer iets weg van een begrafenis stoet. Met 80 over de snelweg :Z
 
ik heb net mn rijbewijs en ga naar engeland ken daar veel mensen dus ALS er wat gebeurt kan ik ook ergens terecht ..ik sluit me aan bij de rest van het forum dat het niet slem is zo'n lange rijs te nemen terwijl je net rijds
 
ik heb net mn rijbewijs en ga naar engeland ken daar veel mensen dus ALS er wat gebeurt kan ik ook ergens terecht ..ik sluit me aan bij de rest van het forum dat het niet slem is zo'n lange rijs te nemen terwijl je net rijds

Beste Rprz,
Ik zie dat je u al 2 dagen gebruik maakt van het motor-forum, maar dit topic is al een jaar oud. Ik heb er vorig jaar heerlijk van kunnen genieten 3 weken door frankrijk gereden zonder problemen. En ik ga dit jaar met de bike naar spanje naar de costa del soll, deze topic heb ik ook al gestart in Algemeen moet je daar effe kijjken, heb er ook een paar foto's geplaatst.

Veel plezier in Engeland (wel links rijden he!!)
 
Heb met mijn :} :} :} YZF600R, Yamaha Thundercat :} :} :} diverse vakanties gemaakt, naar Italie, Zwitserland, Duistland, etc.
Met zijn tweeen (zelfs drieen, toen ze zwanger was) zat alle bagage in een 30liter Bagster tanktas en een 45 liter Ventura rackpack.
De zwaarste en volumineuste spullen als laarzen etc. heb je tijdens het :] :] toch aan en als je in de zomer op pad gaat en geen campingspul mee hoeft / wilt te nemen is het zo prima te doen.
Als klein extra'tje hebben we altijd een heuptas (+/- 6 liter) en een opvouwbare rugzak (+/-12 liter)voor uitstapjes, en we overnachtten in kleine hotelletjes, Gasthaueser etc.
Verbruik varierend 1:12 a 22 , al naar gelang autostrada/Autobahn of touristisch.

Neem wel goed slot mee, en een Spyball...
 
Terug
Bovenaan Onderaan