Met je chopper ooit een buikschuiver eruitgetrokke

wat ik er mee ff wil aangeven is dat velen wel hard roepen dat een harley traag en sloom is,
maar in werkelijkheid is een sportster 1200 een behoorlijk snelle motor!

sneller dan velen verwachten
 
wat ik er mee ff wil aangeven is dat velen wel hard roepen dat een harley traag en sloom is,
maar in werkelijkheid is een sportster 1200 een behoorlijk snelle motor!

sneller dan velen verwachten

sneller dan je verwacht, maar das nog lang niet sneller! })
 
wat ik er mee ff wil aangeven is dat velen wel hard roepen dat een harley traag en sloom is,
maar in werkelijkheid is een sportster 1200 een behoorlijk snelle motor!

sneller dan velen verwachten


dit icoontje zegt alles :Z
ik geef je 15cm voorsprong,
(omdat ik eerst de tranen van het lachen uit m'n ogen moet wrijven O-) )
 
Nou heb ik dus én een chopper én een racer, beide vrij lichte modellen (resp. 883cc en 400) maar ik denk dat ze bij 0 tot 100 redelijk aan elkaar gewaagd zijn. De HD wint het vooral in het begin, zit vrij snel op z'n max koppel, de Kawa doet er even over om de 8000 toeren te bereiken. Heeft 'ie die 8k eenmaal gehaald is het geen vergelijk meer, dan is 'ie stukken sneller.

Verschil zit 'em vooral in het gevoel, op de Harley heb ik meer het gevóel dat ik accelereer, de Kawa gaat heel rustig van z'n plaats af om pas later te versnellen.

Al met al zou ik tegen de racers zeggen: Rij eens op een chopper en tegen de choppers rij eens op een racer.. Het heeft beide z'n charmes.


[me]-Twilight hoopt dat het posten dit keer wél normaal lukt.[/me]
 
wat ik er mee ff wil aangeven is dat velen wel hard roepen dat een harley traag en sloom is,
maar in werkelijkheid is een sportster 1200 een behoorlijk snelle motor!

sneller dan velen verwachten
sportster klinkt idd snel dus heb het eventjes opgezocht. Daarna een kwartier lang dubbel gelegen en toch nog enigzins verbaast over hoe ze het voor elkaar krijgen om relatief weinig koppel te persen uit een 1200cc blok :) ;)
full
 
sportster klinkt idd snel dus heb het eventjes opgezocht. Daarna een kwartier lang dubbel gelegen en toch nog enigzins verbaast over hoe ze het voor elkaar krijgen om relatief weinig koppel te persen uit een 1200cc blok :) ;)
(Afbeelding)
die harley kan winnen natuurlijk,moet ie wel even die banden van die tl lekprikken ;)
 
Halloaahh...m,n jongere broer heb een kawaski zxr 400 vol vermogen dont tell the ff cups en wij wilden het ook wel eens weten .ik met de magna 750c vanaf 60 km uit een bocht achter em aan en potverdeju ik kon dr naast/voorbij ? bleef er toch maar achter want de volgende bocht kwam in zicht inmiddels wel 190 km op dat stukkie en toen remmen toen moest ik em wel voorbij ja dan ben je weer terug bij je shopper toch niet helemaal gemaakt voor die snelheden.en conclusie toch verrekte snel zo n 400 tje p.s HD sportsters rij ik wel zoek hahaha :9~
 
sportster klinkt idd snel dus heb het eventjes opgezocht. Daarna een kwartier lang dubbel gelegen en toch nog enigzins verbaast over hoe ze het voor elkaar krijgen om relatief weinig koppel te persen uit een 1200cc blok :) ;)
(Afbeelding)
Vraag je eens af hoe ze het voor elkaar krijgen zoveel newtonmeters uit zoweing peekaa's te halen ;)
 
sportster klinkt idd snel dus heb het eventjes opgezocht. Daarna een kwartier lang dubbel gelegen en toch nog enigzins verbaast over hoe ze het voor elkaar krijgen om relatief weinig koppel te persen uit een 1200cc blok :) ;)
(Afbeelding)

't Plaatje werkt beter als je de koppelkromme voor beide motoren kan laten zien.


"Sportster" heeft trouwens weinig te maken met circuitrijden bijvoorbeeld, maar zijn ontwikkeld voor speedway. En hebben daar nog steeds records in.
 
sportster klinkt idd snel dus heb het eventjes opgezocht. Daarna een kwartier lang dubbel gelegen en toch nog enigzins verbaast over hoe ze het voor elkaar krijgen om relatief weinig koppel te persen uit een 1200cc blok :) ;)
(Afbeelding)

je neemt een appel, en een peer. (voor mijn part een banaan!)
en lach nu heel hard om de verschillen :?
 
het zit heel veel in de techniek/ kunde van de rijder..

kom maar eens naar een osl avond op drachten oid

ben vorig jaar met een 200kg zware motor met 96rwhp & 120Nm eruit gereden door een kawa Krissje met een bestuurder met heel veel ervaring
( won wel 4 van de 5 keer, maar dat was kwalificeren, in de halve finale maakte ik een klein foutje bij de start...en weg was het krissje B| )

trouwens me maatje zit met z'n v-twinetje op 135rwpk&160Nm,
mot er wel een serieuse rijstbrander mede motorrijder komen om h'm zoek te rijden..
onderschat die suffe choppers en customs aub niet want dan kun je wel hoop bla blabla hebben..met je ss,
maar dan ben je nog nooit een dikke v-twin met zin tegen gekomen...
iets van 130 ci bv. :}

irl hebben de meeste motorrijders helemaal geen zin in een beetje vlot weg rijden,
met me dagelijkse ritjes op m'n pekelding ( beemer k75 ) ben in van het jaar nog niet "eruit getrokken" :Z ....

wat me meteen brengt op de rijstijl van hedendagen..
het lijkt wel of dat steeds meer mensen zich als moraalriddertjes op de weg gedragen( zowel motor als auto ) ..dure euro/bang voor bekeuringen ?
 
Nu je het zegt... wat is eigenlijk de snelste- en de minst slechte manier van optrekken?

-Veel toeren maken, koppeling snel laten opkomen
-Veel toeren maken, koppeling langzaam op laten komen met wat slip erbij
-Weinig toeren, koppeling helemaal op laten komen en dan gas vol open draaien

Volgens mij krijgen de koppelingsplaten met alledrie de methodes het wel te verduren. Weinig toeren, weinig gas laten we maar even buiten beschouwing :z
 
aa grashopper.... ;)

het hardst ? de motor in de powerband reffen, slippende koppeling en je voorwiel ietsje van de grond houden, schakellampje 500 toeren eerder zetten dan het einde van je powerband, je eindaandrijving/bak aanpassen zo dat je met schakelen precies weer in het begin van je powerband zit, snelschakelsysteem monteren, ( onstekingsonderbreker )zodat je zonder koppeling zonder gas lostelaten doorschakeld naar de volgende versnelling, je motor bij de start op spanning trekken ( voorrem ietje in en koppeling lichtjes laten slippen zodat alle speling uit de aandrijving is ) voor onder hangen over je stuur, je gas zo vast pakken dat je bij volgas je pols recht hebt en veel oefenen voor je reactie tijd ( als je groenlicht ziet ben je te laat weg )

in theorie weet ik het wel, nu de praktijk nog O-)
 
oow,
je vroeg de minst slecht manier,
gewoon koppeling gebruiken eerste 2 meter en dan het gas erop
 
het zit heel veel in de techniek/ kunde van de rijder..
Helemaal mee eens :}

kom maar eens naar een osl avond op drachten oid

ben vorig jaar met een 200kg zware motor met 96rwhp & 120Nm eruit gereden door een kawa Krissje met een bestuurder met heel veel ervaring
( won wel 4 van de 5 keer, maar dat was kwalificeren, in de halve finale maakte ik een klein foutje bij de start...en weg was het krissje B| )

trouwens me maatje zit met z'n v-twinetje op 135rwpk&160Nm,
mot er wel een serieuse rijstbrander mede motorrijder komen om h'm zoek te rijden..
onderschat die suffe choppers en customs aub niet want dan kun je wel hoop bla blabla hebben..met je ss,
maar dan ben je nog nooit een dikke v-twin met zin tegen gekomen...
iets van 130 ci bv. :}

:Z Appels met peren vergelijken werkt altijd super, zeker voor de gene die dan in het voordeel is |(
Een vet opgevoerde brommer moet je dan wel vergelijken met een andere vet opgevoerde brommer.

irl hebben de meeste motorrijders helemaal geen zin in een beetje vlot weg rijden,
met me dagelijkse ritjes op m'n pekelding ( beemer k75 ) ben in van het jaar nog niet "eruit getrokken" :Z ....

Ik gebruik mijn pekelfiets ook zelden om mee te spelen.
Daar heb ik een andere motor voor *D

wat me meteen brengt op de rijstijl van hedendagen..
het lijkt wel of dat steeds meer mensen zich als moraalriddertjes op de weg gedragen( zowel motor als auto ) ..dure euro/bang voor bekeuringen ?

Tja sommige mensen hebben geen keus als ze tenminsten hun rijbewijs niet kwijt willen raken O-) :X
 
sportster klinkt idd snel dus heb het eventjes opgezocht. Daarna een kwartier lang dubbel gelegen en toch nog enigzins verbaast over hoe ze het voor elkaar krijgen om relatief weinig koppel te persen uit een 1200cc blok :) ;)
(Afbeelding)

Heb je mij horen zeggen dat een harley sportster sneller is of meer koppel heeft dan een tl100?? en dan ook nog een R??

NEE
ik had het over dat veel 600jes er moeite mee hebben!
dus niet eens hij sneller is dan alle 600jes
 
ik heb met mijn el250 (zo`n <25kw geval) wel eens een auto eruit getrokken telt dat ook?

Godzijdank nu een blade
 
ik sta toch niet graag naast zo'n hele dikke triumph die wil sprinten, die kan namelijk wel zijn voorwiel aan de grond houden en vol gas geven. (Daarnaast zit deze sneller op de 100, maar zodra deze moet schakelen zal het wel over zijn met de pret)
 
Of die honda VTX 1800, wil ook wel aardig van zijn plek

Die is zo lang, daar gaat het voorwiel echt niet omhoog.....
 
ik sta toch niet graag naast zo'n hele dikke triumph die wil sprinten, die kan namelijk wel zijn voorwiel aan de grond houden en vol gas geven. (Daarnaast zit deze sneller op de 100, maar zodra deze moet schakelen zal het wel over zijn met de pret)
Dat bedoel ik maar dan heb ie toch allebei pret :} hij het eerste stukkie en jij de rest weer :)
 
Ik heb wel met een auto een chopper eruit gereden, mag dat ook.

Wat ik doe als er een auto of motorrijder is die denkt te kunnen winnen van me is dat ik ze een voorsprong geef, om ze vervolgens op me achterwiel voorbij te knallen.

Zijn ze eerst blij, en daarna dubbel vernederd. :)
 
@ topicstarter;

Mooi topic wat je hebt geopend, dit maakt het forum nou juist zo vermakelijk. Op deze manier valt er nog wat te beleven, in tegenstelling tot die database minded M-F ers die te pas en te onpas reageren met UTFS.
 
Terug
Bovenaan Onderaan