Met kisten rijden, of niet met kisten rijden..

0 dagen gegrgistreerd en dan al een topic van drie jaar oud omhoog schoppen?
Over die kistjes, gewoon dragen. Ik heb jaren met Duitse Stiefel getoerd, en dat beviel prima. Sterker nog, die dingen leven nog steeds.
Ik zal niet zeggen dat het de veiligste motorlaarzen zijn :N maar ze voldoen redelijk qua veiligheid dacht ik. Alleen oppassen dat je die veters niet per ongeluk ergens achter haakt ---> val je op je bek als je wilt stoppen :Y
 
Ik reed ook een tijd met kistjes, maar heb toen racelaarsjes aangeschaft (2e hands welliswaar) en merk dat die toch een stuk lekkerder rijden (veel meer gevoel)
 
Mwah, mijn kisten deuken echt niet zo snel in. En ik heb kisten met van dat plastic erin (wel oude model).

Loop er nu al 4 jaar op geloof ik, en het heeft menig feest doorstaan. Wat ook heel erg fijn is, is dat als je je tenen stoot, je er niks van voelt.

En als je je kisten goed inloopt dan voelt het heel natuurlijk aan (ik heb nog nooit last gehad dat ik minder gevoel had met kisten aan).
 
Ik rij wel zo nu en dan met kisten. Enigste nadeel in mijn ogen is dat de zool heel dik is waardoor je je voet verder moet optillen om op de pedalen te komen.
 
ik rij ook met kisten. vooral omdat ik n textiel pak heb. en als je dus ergens naar toe gaat, kan je gewoon je pak uit doen en je kisten onder je normale kleren dragen. iets wat je met je motorlaarzen toch nie zo snel doet. ik gebruik mn kisten dan ook als dagelijkse schoenen. en ze overleven veel, iig veel feesten :)
 
ik rij ook voor 90 procent met de kisten. Verder heb ik nog een paar toerlaarzen maar die bieden volgens mij minder bescherming dan kisten.

Alleen krijg ik koppijn van kisten























idere keer als ik met de kisten aan wakker word heb ik koppijn :+
 
Ach heb leren rijden met kisten(verplicht) op een guzzi v50 nato ;) in het leger groen :)

Sinds die rij ik al met kisten(10 jaar)
 
de bescherming in de neus van kisten is van karton niet van kunstof, staal o.i.d.,
en als je je kisten enigzins onderhoud (lees eens in de 2tot4maanden invetten)
dan zijn ze erg goed waterdicht, en kun je er zeker drie uur mee in de regen rijden zonder natte voeten te krijgen.
en het leer is bij mij na 5.5 jaar nog erg stevig.
alleen die kartonnen neus is nu helemaal slap
;( ;( mischien binnenkort maar weer eens nieuwe halen
 
Voor mij geen kisten. Ik heb hier van die Fila sportkisten, dus niet een echte kist. Wel leer maar wat ronder/sportiever dan een vierkante kist.

Maar dat rijdt kut, moest m'n voet zowat verticaal ertussen zien te proppen. Eigenlijk rij ik alleen met m'n motorlaarzen aan.
 
Ik draag zelf bijna nooit iets anders dan kisten, dus ook op de motor. Als ik net nieuwe kisten heb, dan rijden ze inderdaad niet lekker omdat het leer te stroef is. Maar na een paar dagen inlopen heb ik daar geen last meer van.

Waterdicht zijn ze inderdaad ook, ik impregneer ze ongeveer een keer in de maand met Nikwax Aqetuinous Wax (sp?). Kwestie van erop smeren 's avonds, lekker dik. 's Morgens zitten er nog een paar vlekjes op maar de rest is er ingedronken. Ik heb nog nooit last gehad van natte voeten.

Mike
 
0 dagen gegrgistreerd en dan al een topic van drie jaar oud omhoog schoppen?
Nou gebruikt iemand eindelijk de search, krijgt hij weer een k*topmerking. Raar volk hier. |(

Zelf reed ik altijd met kisten maar vond het in de winter net ff te koud worden. En laarzen met klitteband is gewoon makkelijker. zeker als je je op je werk verkleed. Ik denk dat het gewoon belangrijk is dat je je enkels goed beschermd, ook bij een schuiver.
 
0 dagen gegrgistreerd en dan al een topic van drie jaar oud omhoog schoppen?
Over die kistjes, gewoon dragen. Ik heb jaren met Duitse Stiefel getoerd, en dat beviel prima. Sterker nog, die dingen leven nog steeds.
Ik zal niet zeggen dat het de veiligste motorlaarzen zijn :N maar ze voldoen redelijk qua veiligheid dacht ik. Alleen oppassen dat je die veters niet per ongeluk ergens achter haakt ---> val je op je bek als je wilt stoppen :Y

Gebruikt een nieuwe gebruiker de search gaan ze nog zeiken... B|


:P
 
Bij mij wisselt het nogal. Ik rijd vaak met (oude legerkisten...zonder stalen neuzen dus) maar tegenwoordig heb ik van me werkgever leren (veiligheids)laarzen met bontvoering gekregen :} Staat voor geen meter natuurlijk, van die lichtbruine laarzen onder me zwarte (textiel)pak -O- maar wel lekker warm in de winter :} :]
 
<-- zie avatar :+

Goh...ik dacht aan iets anders bij het lezen van de topictitel O-)

Ik rijd ook af en toe met kist(en)...nooit problemen mee gehad :P
 
ik zie wel eens zo'n bmw met kisten rijden

adv_a.jpg
 
ik heb ritsen in mijn kisten zitten,kon je los kopen toen ik nog beroebs was deze vlecht je met je veters vast,rij er nu nog mee,zijn waterdicht en goed stevig nee vindt het prima,wil niks anders gr twincam88
 
heb ook met kisten gereden,ging goed.
Maar ik vind een laars makkelijker, heb ik sneller aan en uit.
En mijn kisten zijn goed waterbestendig. Tot mijn kuiten in een plas
water staan en mijn sokken maar een heel klein beetje nat.
En op festivals en met het uitgaan is het makkelijk voor als er
iemand op je tenen gaat staan.

Je kunt trouwens hier bij de dump in tilburg ook kisten kopen
waar standaard al zo'n rits inzit.
 
Met of zonder kisten rijden is (vind ik dan) zeer persoonlijk.

Zelf loop ik al ruim 10 jaar op kisten. Laatste jaren ook beroepsmatig.
Om ze redelijk waterdicht te maken gewoon elke week poetsen. (doe ik teminste O-) )

Ik heb van mijn vorige werkgever 2 paar kisten gekregen. Deze zijn tegenwoordig met kartonne neus. Om ARBO regelingen kregen we op den duur ook 2 paar "werkkisten" hier zaten wel degenlijk stalen neusen in.

De verhalen van "afgeknipte" tenen kunnen wel degelijk voorkomen. Mja wat heb je liever. 1 stalen neuzen en een zeer goede hoop dat je tenen onder vele gevallen heel zullen blijven. of 2 geen stalen neuzen en er bijna zeker van zijn dat je tenen platgedrukt worden.

Zelf (zoals ik al gezegt had) loop en rij ik met kisten aan en dan maakt het mij niet uit of de neuzen nu van staal zijn of niet. Ik hoef met motor riojden toch mijn neuzen niet te gebruiken. Gebruik daarvoor mijn hak wel :+
 
Ik ga voor de kisten.

Enerzijds omdat het makkelijk is als je ergens aankomt. Ik kan dan nog een stuk wandelen, dat lijkt me met motorlaarsen een stukje minder lekker.
Anderzijds zijn ze goed water dicht en daar ik elke dag woon werk rij is dat wel erg lekker.

Het verhaal over die neuzen die inklappen/indeuken ken ik ook. Maar heb ooit eens een brandkastdeur,vraag niet hoe :X , op mijn schoen gehad en toen was ik zeer content met mijn harde neuzen.

Maar het blijft natuurlijk erg persoonlijk, wat je prefereert.
 
ik zit er ook over te dubben. Maar geen idee of het op een sportfietsje lekker zal rijden (natuurlijk even wennen). Op dit moment rij ik met laarsen (all-weather) en heb ik mijn schoenen in de tanktas.
 
Vroeger heel wat km-tertjes mee gereden.

Als je die dikke hakken tijdens het rijden op het asfalt drukt krijg je twee mooie rook sporen onder je voeten, is wel cool })

Nu heb ik motor laarsen van SIDI rijd 5x beter..... ze zijn veel soepeler
 
Terug
Bovenaan Onderaan