Met telefoon achter het stuur

SlingerM

MF'er
13 mrt 2018
113
31
Voorschoten
Hoi allen,

Ik rij geregeld in Haarlem en omstreken, veel zie ik automobilisten die hun telefoon in hun hand houden tijdens het rijden. Hierdoor ben ik al meerdere keren flink afgesneden omdat ze gewoon niet opletten. Als ik naar Amsterdam rij en terug kan ik niet meer op 2 handen tellen hoeveel mensen ik met hun telefoon zie. Uit ervaring helpt aanspreken niet... Dan ben ik weer de boze motorrijder er krijg ik de classic middelfinger naar me toe. Omdat het mij zo vreselijk veel frustratie opwekt wil ik er wat mee als ik mensen met hun telefoon in hun handen zie (zonder schelden, spiegels erafslaan enzo haha). Wat zou een goede aanpak zijn? Het filmen en naar de politie sturen doen ze weinig mee denk ik...
 
jezelf er niet (te) druk om maken lijkt me toch de beste oplossing :Y
ik snap de frustratie, maar het helpt totaal niet.
die duffe blikkers weten heel goed dat ze dom bezig zijn.
je kunt ze beter (letterlijk en figuurlijk) achter je laten, zodat jij er nop mee te maken hebt als zo'n dommertje zich om een boom vouwt.
het ego is tegenwoordig groter dan het IQ...
 
Het bedienen van mobiele telefoon apparatuur is bij wet verboden, dat weet iedereen. De kans dat een opsporingsambtenaar dat ziet is klein. In mijn blauwe tijd (2012 uit dienst) moesten we de betrokkene staande houden en kleur en type telefoon noteren.
Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is? Het zou meer zoden aan de dijk zetten als de opsporingsambtenaar ook op kenteken een aankondiging van beschikking kan sturen. Dat maakt de pakkans een stuk groter.
 
Laatst bewerkt:
Later we echter niet alleen de automobilist beoordelingen, maar ook op motoren zie ik met grote regelmaat een mobiel op het stuur. Het swippen gebeurt veelvuldig. Ook als navigatie is het gebruik van een mobiel strafbaar. Ja, bedienen van een TomTom of een Garmin en zelf de radio kan even gevaarlijk zijn Echter wordt in de wet niet gesproken over een TomTom of een Garmin, een politieman/vrouw heeft wel mogelijkheden bij gebruik van navigatie apparatuur.
 
Volgens mij als jij hem gewoon in een houder hebt is er geen probleem. Hoe kom je hierbij?
Assumpties, en op de motor moet je echt capriolen uithalen wil die niet in een houder zitten
 
Ik zie soms mensen die een film zitten te kijken terwijl ze rijden.
Een motor agent kan toch makkelijk zijn salariskosten terug verdienen door alleen op dit soort zaken te letten?
 
Heb je geen blauw voor nodig: In de houder mag je er mee doen wat je wil en als ik muziek speel in de auto doe ik dat met beeld, heerlijk, die clipjes.
Maar dan wel op de Duitse A7 (was er een langere???), om 0200 in de nacht .
Overdag door Amsterdam heb ik de radio uit, alles in Proportie
 
Hoi allen,

Ik rij geregeld in Haarlem en omstreken, veel zie ik automobilisten die hun telefoon in hun hand houden tijdens het rijden. Hierdoor ben ik al meerdere keren flink afgesneden omdat ze gewoon niet opletten. Als ik naar Amsterdam rij en terug kan ik niet meer op 2 handen tellen hoeveel mensen ik met hun telefoon zie. Uit ervaring helpt aanspreken niet... Dan ben ik weer de boze motorrijder er krijg ik de classic middelfinger naar me toe. Omdat het mij zo vreselijk veel frustratie opwekt wil ik er wat mee als ik mensen met hun telefoon in hun handen zie (zonder schelden, spiegels erafslaan enzo haha). Wat zou een goede aanpak zijn? Het filmen en naar de politie sturen doen ze weinig mee denk ik...
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
 
Hoi allen,

Ik rij geregeld in Haarlem en omstreken, veel zie ik automobilisten die hun telefoon in hun hand houden tijdens het rijden. Hierdoor ben ik al meerdere keren flink afgesneden omdat ze gewoon niet opletten. Als ik naar Amsterdam rij en terug kan ik niet meer op 2 handen tellen hoeveel mensen ik met hun telefoon zie. Uit ervaring helpt aanspreken niet... Dan ben ik weer de boze motorrijder er krijg ik de classic middelfinger naar me toe. Omdat het mij zo vreselijk veel frustratie opwekt wil ik er wat mee als ik mensen met hun telefoon in hun handen zie (zonder schelden, spiegels erafslaan enzo haha). Wat zou een goede aanpak zijn? Het filmen en naar de politie sturen doen ze weinig mee denk ik...

Bemoei je gewoon alleen met jezelf.
Zolang je zelf nog lang niet alles altijd helemaal goed doet, laat dan anderen met rust.
Wie of wat geeft jou überhaupt het recht om je met het gedrag van anderen te bemoeien?
Die middelvinger heb je dus meer dan verdiend
 
Heb je geen blauw voor nodig: In de houder mag je er mee doen wat je wil en als ik muziek speel in de auto doe ik dat met beeld, heerlijk, die clipjes.
Maar dan wel op de Duitse A7 (was er een langere???), om 0200 in de nacht .
Overdag door Amsterdam heb ik de radio uit, alles in Proportie
Ik heb het uitgezocht, jullie hebben gelijk. In de houder is er geen verbod.
Ik ben weer bij!
 
Bemoei je gewoon alleen met jezelf.
Zolang je zelf nog lang niet alles altijd helemaal goed doet, laat dan anderen met rust.
Wie of wat geeft jou überhaupt het recht om je met het gedrag van anderen te bemoeien?
Die middelvinger heb je dus meer dan verdiend
Iedereen zou dat gewoon normaal moeten kunnen doen een ander op gedrag aanspreken zonder dat daar gevolgen of geïrriteerde reacties tegen over staan. Dat zou het een stuk fijner maken in de maatschappij ;)
Niemand is perfect iedereen kan fouten maken , even handje opsteken en weer door :W:t
 
1624993191900.png


Achjee, daar ist-ie hoor....
 
Terug
Bovenaan Onderaan